Kolor Twojego klienta, czyli jak znajomość najnowszych badań nad mózgiem pomoże Ci sprzedawać

Styczeń 11, 2017
kolorory-mozgu_akademia_versum1

 

Chciałabym podzielić się z Tobą wiedzą o neuronauce. Będziemy rozważać temat ludzkiego mózgu i tego, co wiedza o nim może dać każdemu z nas. Zobaczysz, jak świadomość tej wiedzy może wpłynąć na pracę Twojego salonu i spowodować, że zaczniesz sprzedawać więcej, a klienci będą wracać do Ciebie częściej i z jeszcze większą chęcią.

Moja ostatnia wizyta w ulubionym salonie w centrum miasta była szczególnie ciekawa. Tak się złożyło, że byłam kwadrans przed czasem. Moja kosmetyczka była jeszcze zajęta, więc popijając zieloną herbatę, przyglądałam się temu, co dzieje się wokół. A działo się. Jedna z klientek wraz z kosmetyczką uzupełniała kalendarz spotkań na najbliższe dwa miesiące. Klientka uzasadniała takie wyprzedzenie następująco: „Bo ja lubię mieć wszystko poukładane, zaplanowane, więc muszę wiedzieć szybciej, co mnie czeka w przyszłości”.

Młoda dziewczyna z ogromną charyzmą podniesionym głosem tłumaczyła recepcjonistce, że ona „musi teraz i dziś, i natychmiast” mieć nałożoną hennę na brwi, bo ma ważne spotkanie, a wcześniej o tym nie pomyślała. Jeszcze inna osoba opowiadała o tym, że chce takiego samego zabiegu jak ostatnio (jakby ktoś miał to pamiętać) i żeby wykonała go ta miła brunetka z kokiem, bo pani, która wyrażała te życzenia, najlepiej się czuła w znanym towarzystwie.

Uśmiechałam się, obserwując tak różne zachowania ludzkie. Wszak jeśli dwoje robi to samo, to jeszcze nie jest to samo! Bo jeśli zarządzasz różnymi osobami i dostają one od Ciebie te same polecenia, często otrzymujesz różne rezultaty. Nie dla każdego zdanie „Zrób to szybko” będzie oznaczało to samo. Te same czynności wykonujemy na różne sposoby, dlatego mamy różne efekty. W tym rzecz, żeby zrozumieć tę różnorodność.

Biostruktura mózgu, a sprzedaż

Każdy z nas jest inaczej skonstruowany. Widzi świat i odbiera różne bodźce przez pryzmat swojego mózgu, a dokładniej poprzez jego biostrukturę. Fakt ten można wykorzystać w sprzedaży swoich usług. Obecnie najnowsze badania nad mózgiem, a także temat neuronauki w biznesie biją rekordy popularności. Na bazie tej wiedzy powstają nowe kierunki studiów, w mediach pojawiają się informacje na ten temat, a cała ta dziedzina przynosi każdego dnia nowe spojrzenie na działania, nie tylko na biznes.

 Czym jest neuronauka?

Ta dziedzina wiedzy została usystematyzowana przez Szwajcarów 27 lat temu jako metodologia STRUCTOGRAM®. Jest ona dostępna w 26 krajach na świecie, a materiały na ten temat przetłumaczono na 21 języków. Korzystają z niego takie marki, jak IBM, Microsoft, Coca-Cola, Peugeot, Mercedes-Benz, Volkswagen. Cały obszar wiedzy związany ze STRUCTOGRAMEM®, czyli analizą biostrukturalną, powstał dzięki badaniom doktora Paula D. MacLeana, który analizował działanie mózgu człowieka.

Dowiódł on, że nasz mózg składa się z trzech podstawowych elementów:

  • pnia mózgu,
  • międzymózgowia,
  • kresomózgowia.

U każdego z nas każda z tych części może działać w różny sposób. U większości ludzi jedna z nich jest dominująca, druga subdominująca, a trzecia najsłabsza i w naszej metodologii nazywamy ją deficytem. Tylko 10% populacji ma wyrównaną tę strukturę.

Dla ułatwienia każdej części mózgu został przypisany kolor:

  • pień mózgu jest oznaczony kolorem zielonym,
  • międzymózgowiu został przypisany kolor czerwony,
  • kresomózgowie skojarzono z kolorem niebieskim.

1 2 3Następna strona