Więcej klientów z polecenia

Kwiecień 26, 2017

Krępujesz się poprosić klientkę o polecenie Twoich usług? Zastanawiasz się, jak to zrobić, aby nie godziło to w Twój wizerunek profesjonalisty, a klientka nie pomyślała, że kiepsko sobie radzisz z zapełnieniem grafiku? Te obawy i wątpliwości nie będą już miały znaczenia, jeżeli tylko zastosujesz kilka prostych sposobów.

Czy naprawdę potrzebujesz systemowego rozwiązania, które ułatwi pozyskiwanie klientów z polecenia? Przecież znajome Twoich zadowolonych klientek i tak do Ciebie przychodzą. Pewnie dowiadują się dzięki poczcie pantoflowej, że zapewniasz wysokiej jakości usługę, świetnie doradzasz czy jesteś niezwykle skuteczna w likwidowaniu problemów. To sytuacja, w której najczęściej rodzi się przekonanie, że klientki polecają, gdy są zadowolone z zabiegów. Z tą prawdą trudno polemizować. Jednak trzeba też zaznaczyć, że z drugiej strony przekonanie to daje niebezpieczne poczucie komfortu. Wydaje się wtedy, że nie trzeba dodatkowo zachęcać klientów do rozpowszechniania dobrych opinii o salonie. Pomyśl jednak – jeżeli teraz Twoje klientki opowiadają o Tobie znajomym, to o ile może się zwiększyć efektywność polecania, kiedy wprowadzisz małą zachętę?

Bez względu na to, czy Twój grafik zabiegów pęka w szwach, czy świeci pustkami, musisz stale dbać o pozyskiwanie klientów z polecenia. Może więc, zanim wydasz pieniądze na reklamę w internecie, warto przygotować specjalną ofertę dla przyjaciół Twoich klientów? I podobnie – może zamiast łamać sobie głowę nad tym, jak przyciągnąć nowych klientów, warto pomyśleć o tym, jak przyciągnąć znajomych swoich zadowolonych klientek?

Nie myśl, że klientki polecają same z siebie. Takie przekonanie nie zapewni Ci pozytywnych rezultatów biznesowych. Jest ono równie niebezpieczne, jak niestety wciąż pokutujące schematy: „klientka sama wróci, kiedy będzie zainteresowana”, „jeśli będzie chciała kupić kosmetyki, to sama zapyta”, czy „gdyby potrzebowała dodatkowych zabiegów, to by już o tym powiedziała – jeżeli nie informuje, to znaczy, że nie jest jej to potrzebne”.

Podobnie jest z poleceniami – musisz popracować marketingowo nad tym, by więcej osób dowiedziało się o Twoich możliwościach.

Jak przygotować ofertę dla klientów z polecenia

Jeżeli chcesz przygotować skuteczny system pozyskiwania klientów poprzez pozytywne opinie osób, które już korzystały z Twojej oferty, musisz zawrzeć w nim dwa elementy:

  • element odwdzięczenia się – za rozpowszechnianie pozytywnej opinii o Twoim salonie,
  • element zachęty – prezent dla przyjaciela.

Jak nagradzać klientki za polecanie salonu znajomym

Form jest wiele, ale najważniejsze jest to, by klientka wiedziała, że doceniasz jej działania i jesteś za to wdzięczna. Czasem wystarczy zwykłe „dziękuję” i „bardzo doceniam, to, że powiedziała pani o nas swojej koleżance”. Jednak zawsze możesz pójść o krok dalej i dawać więcej niż Twoja konkurencja.

1 2 3Następna strona