10 sposobów na przyciągnięcie klientów, czyli jak przygotować się do otwarcia salonu

Październik 14, 2015
1 otwarcie

 

Na wstępie, nieco przewrotnie, kilka słów o tym, na jaki temat nie będzie porad w tym artykule. Kwestie wyboru świadczonych usług, doboru wyposażenia czy zatrudnienia personelu dokładnie rozważa każdy, kto zamierza prowadzić salon kosmetyczny. Do tego dochodzą sprawy formalno-prawne, księgowe czy nawet szukanie zewnętrznych źródeł finansowania biznesu. Najczęściej każdy z tych wątków jest dobrze zaplanowany, zanim drzwi salonu zostaną otwarte dla klientów. Dlatego dzisiaj pomijamy te sprawy, a uwagę kierujemy na temat, który przy uruchamianiu własnej firmy zbyt często zostaje odkładany na później.

O co chodzi? Czego jeszcze dopilnować, aby dopiąć przygotowania do prowadzenia własnej firmy na ostatni guzik? Co trzeba zrobić, aby klienci przyszli do salonu i – co najważniejsze – stali się stałymi odbiorcami usług?

Mowa o marketingu. To temat rzeka. Przedsiębiorcy uważają, że może on mieć dobre strony, ale często okazuje się drogi i mało mierzalny, bo „nie wiadomo, czy reklama się opłaca”. Tymczasem marketing to wszystkie działania promocyjno-reklamowe, dzięki którym firmy działają i się rozwijają. Im lepszy marketing, tym wyższa sprzedaż!

Zaskakująco często mieszkańcy danej okolicy długo nie wiedzą o tym, że w pobliżu otwarto jakieś nowe punkty handlowe lub usługowe, z których mogliby korzystać. Często też nie dostają klarownej informacji, czego się spodziewać w nowym miejscu, jaka jest jego oferta i dlaczego mieliby z niej korzystać. Dlatego na początek najważniejsze to skupić się na tym, aby potencjalni nabywcy dowiedzieli się o Twojej firmie i aby poznali powód, dla którego może być ona dla nich lepsza niż konkurencja.

Przedstawiamy 10 sposobów, jak informować klientów o powstaniu salonu i zachęcać ich do przyjścia już od pierwszego dnia (a nawet wcześniej).

1. Upewnij się, że wyróżniasz się ofertą.

Przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań reklamowych zastanów się jeszcze raz, czy Twoja firma odpowiada na potrzeby rynku. Może będzie to pierwszy salon w okolicy? Wówczas sprawa jest prostsza: możesz wygrać po prostu przez samą obecność.

Większe wyzwanie stanowi już działająca konkurencja. Wtedy, aby Twój salon nie stał się po prostu kolejnym miejscem z usługami kosmetycznymi, musisz jasno określić, jaki wyróżnik zaoferujesz klientom. Czy będzie to skuteczność zabiegów gwarantowana przez urządzenia, które wykorzystują najnowszą technologię? A może pielęgnacja oparta tylko na naturalnych i hipoalergicznych kosmetykach albo usługi bez wcześniejszego umawiania się?

To Ty najlepiej wiesz, czym możesz się wyróżnić na tle innych salonów. Ten wyróżnik powinien się stać głównym elementem każdego kanału komunikacji, który wybierzesz. Trzeba zbudować klarowny przekaz dla potencjalnych klientów.

1 2 3Następna strona