10 sposobów na przyciągnięcie klientów, czyli jak przygotować się do otwarcia salonu

Październik 14, 2015
Ulotka salonu kosmetycznego

7. Postaraj się o dobry PR i tzw. word of mouth.

Jeśli Twoja oferta będzie interesująca dla kobiet, w jakiś sposób nietypowa, ale ciągle atrakcyjna, to masz szansę zrobić szum wokół salonu jeszcze przed jego otwarciem, a także w kolejnych dniach i tygodniach, które mogą się okazać kluczowe dla powodzenia Twojego biznesu. Wtedy media chętniej będą zapowiadać otwarcie Twojego salonu, a ludzie sami będą przekazywać sobie o nim informacje. Jak zadbać o rozgłos?

  • Przygotuj np. propozycję abonamentu, w którym – w zależności od wysokości kwoty opłacanej raz na miesiąc, w umowie kwartalnej albo półrocznej – klient będzie wybierać spośród określonej liczby wskazanych zabiegów.
  • Możesz także zapowiedzieć bezpłatną konsultację dietetyka dla pierwszych klientek, co w połączeniu z określonymi zabiegami kosmetycznymi będzie przynosiło jeszcze lepszy efekt.
  • Zaproś przedstawicieli lokalnych mediów na specjalny pokaz zabiegów. Prześlij do nich ciekawie przygotowane informacje prasowe o salonie, który otwierasz.

8. Zachęcaj do wizyty w salonie kosmetycznym poprzez ulotki.

Choć to narzędzie bywa mocno krytykowane, to jego skuteczność w stosunku do kosztów może być bardzo wysoka. Dla powodzenia takiej akcji kluczowe są miejsce i sposób dystrybucji ulotek oraz ich forma.

  • Miejsce dystrybucji ulotek jest dość istotne: na pewno należy wybrać punkt, gdzie pojawia się najwięcej ludzi albo gdzie jest największa szansa na spotkanie Twojego potencjalnego klienta.
  • Sposób rozdawania powinien nie tylko zaskakiwać, ale też zachęcać do wzięcia ulotki. Dobrze działa, gdy osoby rozdające ulotki są ubrane firmowo i nawiązują do charakteru salonu. Jeśli salon nazywa się np. Medical SPA, to niech stroje będą minimalistyczne (proste, jasne), ale profesjonalnie skrojone i dobrej jakości. Niech sugerują, że hostessy to kosmetyczki z tego salonu. Osoby rozdające muszą działać: podchodzić, rozmawiać, zagadywać. Powinny dokładnie wiedzieć, do kogo mają trafiać, oraz przećwiczyć 2–3 sposoby nawiązywania kontaktu i prowadzenia rozmowy z wybranymi osobami.
  • Przekaz na ulotkach musi zachęcać do jak najszybszej wizyty w salonie. Ważne są atrakcyjność oferty oraz podanie terminu, do kiedy można z niej skorzystać. Powiedz o najbardziej interesującym produkcie, którym wygrywasz z konkurencją. Podaj konkretne informacje, pisząc np.: „W nowym salonie z tą ulotką 50% rabatu na nowoczesne zabiegi odmładzające”. Warto wyraźnie podkreślić dużą korzyść finansową oraz czas obowiązywania oferty (np. „Promocja jest ważna przez kolejne 2 tygodnie, do 30 października 2015 roku”).

 9. Pamiętaj o dniu otwarcia!

Wszystkie podane wyżej sposoby powinny być wykorzystywane od pierwszego dnia działania salonu (a niektóre nawet wcześniej) – przez taki okres, aby komunikat o nowym miejscu dotarł do okolicznych mieszkańców i zdążył się na dobre zadomowić w ich umysłach.

Natomiast sam dzień otwarcia powinien zostać potraktowany ze szczególną uwagą. To jest duże święto samo w sobie, które w kolejnych latach można kontynuować jako pierwsze, drugie i kolejne urodziny. Z tej okazji zawsze w salonie powinno się dużo dziać, a informacja o tym, że takie święto się zbliża, powinna być dobrze słyszalna i widzialna już kilka dni wcześniej.

  • Nadchodzący dzień otwarcia ogłoś wszędzie, gdzie możesz trafić na swoich potencjalnych klientów, np. w lokalnej prasie, na plakatach w okolicy, w pobliskich sklepach.
  • W mediach społecznościowych szeroko poinformuj o tym wydarzeniu swoich znajomych z prośbą, aby udostępniali te wieści dalej.
  • Bardzo ważne jest to, aby – nawet jeszcze nieotwarty – salon był odpowiednio oznakowany:

– Początkowy napis: „Wkrótce otwarcie”, na kilka dni przed uruchomieniem salonu możesz zmienić na: „Wielkie otwarcie już 8 maja! Zapraszamy i gwarantujemy liczne atrakcje!”.

– Formę atrakcji związanych z otwarciem trzeba dostosować do wielkości salonu i możliwości finansowych. Może to być po prostu zniżka 20% na wszystkie usługi w ten dzień lub małe gratisy dodawane do każdego zabiegu. A w ramach trwających np. w piątek i sobotę dni otwartych możesz oferować darmowe konsultacje kosmetyczki, masaże, manicure.

– Zrób zdjęcia z otwarcia. Uchwyć najciekawsze chwile: dużą liczbę klientów, uśmiechy na twarzach, może jakieś zabawne sytuacje. Następnie umieść je na swojej stronie internetowej, prześlij do lokalnej prasy. Ważne, aby nawet post factum pojawiały się na ten temat informacje w możliwych do wykorzystania mediach.

10. Zaplanuj harmonogram działań marketingowych. Pilnuj ich spójności.

  • Jeśli reklamujesz otwarcie salonu w różnych mediach, zadbaj o to, by materiały pojawiły się w miarę możliwości równocześnie. Wówczas siła przekazu jest większa. Duże znaczenie ma także jego spójność. W danym czasie na wszystkich materiałach powinno być jedno wspólne hasło reklamowe. Chodzi o to, aby trafić z klarownym komunikatem do odbiorcy. Przypomnij sobie reklamę np. nowego modelu smartfonów marki X. Najpierw może zapamiętasz tylko, że pojawił się nowy model, potem że ma on w sobie coś unikalnego. A po jakimś czasie zauważysz, że utkwiła Ci w głowie informacja, jaka jest ta nowa zaleta marki X. To właśnie dzięki powtarzalności jednego przekazu.
  • Wykorzystuj też odpowiednio cechy poszczególnych mediów. Plakat będzie miał jedno najważniejsze hasło, na ulotce możesz dopowiedzieć, o co chodzi. A po szczegóły wysyłaj na stronę internetową.

 Podsumowanie

Wszystkie opisane 10 sposobów to porcja pomysłów i inspiracji do działań marketingowych, które mogą wydobyć z salonu jego największy potencjał biznesowy od samego początku istnienia.

Im wcześniej się do tych działań przygotujesz, tym lepiej. Warto się tym zająć, zanim biznes zacznie działać i trzeba się będzie skupiać na bieżących kwestiach organizacyjnych. Wówczas dużo trudniej weryfikować atrakcyjność oferty i jej przewagę konkurencyjną, bo przecież coś już zostało uruchomione, coś już sprzedajemy. Trudniej wtedy także o obiektywizm, kreatywność, czas na planowanie reklam i ofert. Tymczasem ta część pracy przy tworzeniu własnego biznesu może być jedną z najprzyjemniejszych czynności – a dodatkowo stać się katalizatorem sprzedaży usług salonu. A na tym przecież zależy wszystkim przedsiębiorcom.

Podobała Ci się lekcja Akademii Versum?
Podziel się!

1 2 3