12 najważniejszych trendów na rynku beauty w 2020 roku

Styczeń 16, 2020

 

Znajomość trendów jest kluczowa, jeżeli weryfikujesz ofertę swojej firmy. Bo przecież chcesz jak najlepiej dopasować usługi do wymagań swoich klientów. Żyjemy w niezwykle dynamicznie zmieniającym się świecie i nie można być wyłącznie obserwatorem zmian. Jeśli masz prowadzić dochodowy biznes, musisz wprowadzać zmiany do swojej firmy.

Warto zatem wiedzieć, co czeka branżę beauty w 2020 roku. Na co należy się przygotować, aby jak najlepiej spełnić oczekiwania klientów?

Poznaj 12 trendów, które wpłyną na branżę kosmetyczną w nowym roku.

1. Świadomy klient

Nieograniczony dostęp do informacji powoduje, że wszyscy w naszym otoczeniu mają możliwość pogłębienia dosłownie każdego tematu. A która z kobiet nie interesuje się branżą beauty? Rozmowy o pogodzie w czasie wykonywania usług kosmetycznych odchodzą już w zapomnienie. Klientki chcą wiedzieć więcej o zabiegu, a więc wiedza kosmetyczek zostaje poddana weryfikacji. Coraz większa świadomość konsumentów na temat nowinek kosmetycznych wymusza konieczność ciągłego dokształcania się personelu. Nie wystarczy już ogólna informacja, aby odpowiedzieć na pytania klientów.

Dlatego personel salonów kosmetycznych powinien korzystać ze szkoleń oferowanych przez dystrybutorów urządzeń czy produktów kosmetycznych. Jednak warto także samodzielnie uzupełniać swoją wiedzę fachową. Bo chyba najgorszy ze scenariuszy, którego nikomu nie życzymy, byłby taki, gdyby pracownik salonu dał się zaskoczyć przez klienta i nie umiał odpowiedzieć na jego pytanie.

Ale uwaga! Jeśli taka sytuacja jednak się zdarzy, lepiej powiedzieć prawdę (że sprawdzisz temat), niż brnąć w udzielanie nierzetelnych informacji. Dlaczego? Klient wróci do domu i sprawdzi odpowiedź na nurtujące go pytanie. Jak myślisz – co zrobi, jeśli w Twoim salonie uzyskał błędną odpowiedź? W najlepszym przypadku nie skorzysta ponownie z Twoich usług. Ale w dobie internetu i możliwości wyrażania opinii jest to naprawdę najmniejsza szkoda dla biznesu, jaka może nastąpić.

2. Holistyczne podejście do klienta

Określenie „holistyczny” pochodzi od greckiego słowa holos, czyli «całość». Podejście holistyczne opiera się na założeniu, że człowiek ma różne potrzeby, ale stanowi całość. A więc powinniśmy proponować już nie tylko jednorazowe zabiegi pielęgnacyjne, ale również wsparcie w szerszym zakresie: rozpisanie zabiegów w domu, skomponowanie diety, zapisanie suplementów i aktywności fizycznej, sprzedaż profesjonalnych kosmetyków. Salon kosmetyczny staje się miejscem, w którym klient otrzymuje kompleksową pomoc. Dzięki temu oszczędza czas i ma większą gwarancję rozwiązania problemu.

Bo czy na przykład zabieg oczyszczania skóry nie jest tylko jednym z elementów całego procesu dążenia do nieskazitelnej cery? Jeśli klient wróci do złej diety i zacznie używać produktów kosmetycznych, które blokują wydzielanie sebum, problem pojawi się ponownie. Podobnie z zabiegami na modelowanie sylwetki. Nawet cała seria zabiegów nie wystarczy, aby schudnąć. Potrzebna jest odpowiednia dieta, aktywność fizyczna i być może prawidłowo dobrane suplementy czy kosmetyki, które będą naturalnie wspierały cały proces.

Salony kosmetyczne, które szybko dostrzegą ten trend i wprowadzą do swojej oferty usługi komplementarne, na pewno zwiększą obroty. A przede wszystkim wzrośnie zadowolenie klientów.

3. Oferta szyta na miarę

Duże koncerny kosmetyczne zauważyły ten trend już jakiś czas temu. Po pierwsze różnorodność potrzeb jest olbrzymia. Kobieta po czterdziestce żyjąca w aglomeracji ma zupełnie inne potrzeby niż nastolatka z małego miasta. Ta pierwsza zmaga się z pierwszymi objawami starzenia i smogiem, druga natomiast szuka produktów na problemy z cerą. I każda z nich znajdzie na półce krem dokładnie dopasowany do jej potrzeb.

Druga sprawa to zupełnie inny kanon piękna niż kilka lat temu. Już nie modelki o nieskazitelnej urodzie, a kobiety „takie jak my” reklamują kosmetyki. Bo przecież każda kobieta jest piękna! Jeśli reklamujesz swój salon kosmetyczny, weź to pod uwagę przy projektowaniu materiałów reklamowych i grafik do internetu.

Są już kosmetyki spersonalizowane pod potrzeby klienta, teraz pora na usługi szyte na miarę. W cennikach warto uwzględnić ofertę, która będzie zachęcać do konsultacji i indywidualnego dobrania zabiegów z myślą o konkretnej potrzebie klienta.

4. Inteligentna pielęgnacja

Żyjemy w erze aplikacji ułatwiających nam codzienne obowiązki i zadania. Badamy nawet krew, żeby lepiej ułożyć dietę. Kolejny krok to badanie skóry w salonie kosmetycznym, dzięki któremu otrzymamy diagnozę i konkretną rekomendację zabiegu. Czy będą to proste testy genetyczne skóry, czy wyspecjalizowane aparaty diagnostyczne, tego jeszcze nie wiemy. Jedno jest pewne: technologia nieustająco idzie naprzód i takie zabiegi już niedługo będą dostępne dla szerokiego grona klientów.

5. Mood beauty

To zabiegi i rytuały, które odwołują się do emocji, by pomóc klientom odzyskać wewnętrzną równowagę i dobre samopoczucie. Nie liczy się wyłącznie efekt natychmiastowego piękna – ważne są spokój i wyciszenie.

Ten trend wiąże się z mindfulness, czyli świadomym doświadczaniem chwili obecnej. Techniki uważności skoncentrowane na „tu i teraz” pozwalają cieszyć się pięknem otaczającego nas świata i oddzielić się od wszystkiego, na co zupełnie nie mamy wpływu.

Mood beauty skupia się na pielęgnacji naturalnej, aromaterapii i wellness. Umysł uspokajamy poprzez odpowiedni rytuał pielęgnacyjny twarzy i ciała. Jeśli połączymy siły z osobą, która zajmuje się treningiem uważności, zaoferujemy klientowi unikalną propozycję: odpoczynek i ukojenie nie tylko ciała, ale i całej duszy.

1 2Następna strona