12 najważniejszych trendów na rynku beauty w 2020 roku

Styczeń 16, 2020

6. Less is more

Czyli mniej znaczy więcej. Po dziesięcioetapowych rytuałach koreańskich do łask wracają proste zabiegi – minimalistyczne rytuały pielęgnacyjne, lepiej przemyślane i dobrane indywidualnie do konkretnego problemu klienta.

To jest trochę tak jak z leczeniem skutków, a nie przyczyny choroby. Można brać dużo tabletek przeciwbólowych, ale w taki sposób bólu pozbędziemy się tylko na chwilę. Natomiast znając jego przyczynę, możemy zadziałać punktowo, wybierając odpowiednie terapie, które walczą ze źródłem choroby.

Dlatego diagnoza jest tak istotna już nie tylko w medycynie, ale również w innych dziedzinach – w tym również w kosmetyce. Dobry wywiad z klientem na początku wizyty, by poznać jego potrzeby, jest kluczem do zastosowania odpowiedniej kuracji. Oferując jedną, ale skuteczną usługę, zyskujemy zaufanie klienta. Zachęcamy zatem do przeznaczenia większej ilości czasu na pierwszą wizytę, aby przeprowadzić odpowiednią rozmowę. Można przygotować sobie ankietę z kluczowymi pytaniami. Gwarantujemy, że ta inwestycja w czas na pewno się zwróci. Dlaczego? Bo zadowolony klient to lojalny klient, który wraca do salonu i poleca go znajomym.

7. Wiem, co kupuję

Klient szuka informacji na temat kupowanych produktów. W przypadku kosmetyków jest to skład, czyli informacja, z jakich surowców powstał dany kosmetyk. A im prostszy i krótszy skład, tym większe zaufanie do produktu.

Podobnie jest z usługami kosmetycznymi. Potrzebna jest rzetelna informacja o tym, w jaki sposób zabieg zostanie wykonany i jakie przyniesie efekty, a także o kosmetykach, które posłużą za jego bazę. Zero ściemy, czyli przede wszystkim ceniona jest uczciwość w przekazywaniu informacji. Komunikaty reklamowe powinny być zatem proste i zrozumiałe. I tak samo powinny być opisane zabiegi wykonywane w danym salonie kosmetycznym.

8. Smart aging zamiast anti-aging

Idea body positive, czyli ciałopozytywności, wiąże się z akceptacją siebie i swojego ciała takim, jakim ono jest. Nie musi być perfekcyjne; ma być dokładnie takie, jakim stworzyła je natura. Jesteś piękna, bo jesteś piękna – a nie dlatego, że poddałaś się inwazyjnym zabiegom kosmetycznym.

Częścią nurtu body positive jest trend smart aging, który propaguje mądre starzenie się, czyli pogodzenie z upływem czasu. To jednak nie znaczy, że mamy przestać dbać o siebie. Wiedząc o nieuchronnych procesach, jakich będzie doświadczać nasze ciało, możemy się do nich przygotować. Dlatego potrzebni są specjaliści, którzy przeprowadzą klientów przez ten etap, oferując naturalne zabiegi kosmetyczne, by zapobiegać niepożądanym efektom starzenia się i wspomagać regenerację skóry.

9. Less waste i styl eko

Dbałość o środowisko naturalne dotarła do salonów kosmetycznych. Już nie tylko ekologiczne opakowania kosmetyków mają znaczenie. Na czasie jest wystrój salonu w stylu eko, a także dbałość o każdy szczegół. Na przykład do lamusa odchodzą plastikowe kubeczki na wodę.

Oczywiście warto się zastanowić, czy nie używać do wykonywania zabiegów certyfikowanych ekologicznych kosmetyków. Cały czas jest to jeszcze wyróżnik na rynku.

10. Dirt beauty

Cały czas modne będą naturalne metody pielęgnacji oparte na darach ziemi, czyli glinkach, wodorostach, węglu aktywnym i algach. Każdy z tych składników skrywa wielką moc naturalnych składników działających na skórę.

11. A-beauty

Obok rytuałów azjatyckich (KKorean beauty i JJapanese beauty) coraz większą popularnością cieszą się zabiegi na bazie australijskich składników roślinnych, które zapewniają wyjątkową pielęgnację. W porównaniu z K-beauty i J-beauty są to rytuały proste, niewymagające kilku etapów zabiegów. Oszczędzają czas i pieniądze.

12. Lokalne marki wybierane przez salony kosmetyczne

Polskie marki kosmetyczne coraz śmielej wchodzą na salony! W naszym przypadku to nie tylko przenośnia. Bowiem większe zainteresowanie klientów polskimi markami wymusza na właścicielach salonów kosmetycznych wprowadzenie do oferty zabiegów wykonywanych na bazie kosmetyków rodzimych producentów. W porównaniu z produktami dużych międzynarodowych koncernów są one atrakcyjniejsze cenowo i bardzo często mają lepszy skład. A firmy zapewniają dodatkowy serwis dla salonów.

Podsumowanie

Filozofia slow, zachęcająca do tego, by zwolnić tempo w życiu i cieszyć się naturą, która nas otacza, wkracza do salonów kosmetycznych. Z jednej strony rozwój technologii jest nieunikniony, a z drugiej nowe odkrycia mają lepiej diagnozować nasze potrzeby, a nie sztucznie poprawiać urodę. Im bardziej całościowe podejście do indywidualnych potrzeb klienta zapewni salon kosmetyczny, tym większą popularnością będzie się cieszył. Świadomy klient wie, co kupuje. Dlatego nieustanny rozwój i pogłębianie wiedzy przez personel są kluczem do osiągnięcia sukcesu w tym biznesie.

1 2