Blogerzy w salonie: jak zacząć i efektywnie prowadzić współpracę z influencerami

Styczeń 17, 2018
influencer-marketing

 

Marketing oparty na zaufaniu, wiarygodnym przekazie i autorytecie nadawcy to coraz częściej wybierana forma promocji, która pozwala osiągnąć satysfakcjonujące wyniki. Praca z influencerami stała się chlebem powszednim dla dużych marek. Jednak czy wiesz, że influencer marketing może pomóc także w skutecznej reklamie salonu? Oto wszystko, co musisz wiedzieć, aby przeprowadzić akcję z influencerem w swoim gabinecie urody.

Co to właściwie jest influencer marketing?

Obszar marketingu nazywany influencer marketingiem bazuje na współpracy z liderami opinii, osobami wpływowymi, których zdanie jest uznawane przez odbiorców za wiarygodne i godne zaufania. Influencerem może być bloger, vloger, celebryta, osoba posiadająca popularne konto w mediach społecznościowych czy dzieląca się swoją opinią w sieci. Można więc stwierdzić, że influencer skupia wokół siebie pewną społeczność, a influencer marketing to sposób na dotarcie do tej grupy.

Influencer może wziąć udział w evencie w Twoim salonie, przeprowadzić relację z zabiegu czy pomóc w promocji nowości w gabinecie. Kilka pomysłów na influencer marketing w salonie urody znajdziesz poniżej.

Jak zacząć współpracę z influencerem?

Jak każde działanie marketingowe, również projekt z udziałem wpływowej osoby powinien być przemyślany i odpowiednio przygotowany. Od starannego wykonania poszczególnych etapów projektu będzie zależało powodzenie całego przedsięwzięcia oraz osiągnięcie zamierzonego efektu. Zastosuj się do poniższych kroków, a współpraca z influencerem przebiegnie sprawnie i profesjonalnie.

Rozpoczynając projekt, musisz odpowiedzieć sobie na kilka ważnych pytań.

Jaki jest cel działania?

Określ cel swojego działania. Ułatwię Ci zadanie, proponując pytanie pomocnicze. Wybierz właściwe odpowiedzi, a otrzymasz wstępną koncepcję projektu.

Dlaczego chcę zaprosić influencera do współpracy?

  • Chcę wzmocnić swoją pozycję na rynku.
  • Chcę wyprzedzić konkurencję.
  • Chcę budować wizerunek miejsca modnego, ekskluzywnego, przyjaznego mamom, miejsca dla młodych/starszych klientów itp.
  • Chcę pozyskać nowych klientów z danej grupy odbiorców.
  • Chcę wzmocnić relację z obecnymi klientami.
  • Chcę wypromować event.
  • Chcę promować konkretną (np. sezonową) usługę w salonie.
  • Chcę promować markę kosmetyków.

Jeśli wybierasz więcej niż jedną odpowiedź, nie przejmuj się – umiejętne wykorzystanie influencer marketingu pozwoli Ci zrealizować nawet najbardziej złożone cele. Proponuję teraz spisanie Twoich celów. Jako pomoc przygotowałam dla Ciebie brief do pracy z influencerem. Pobierz go i wypełnij na komputerze lub wydrukuj, by zapisać na nim swoje notatki.

Jak dobrać odpowiednich ambasadorów salonu?

Influencerem może zostać każdy, niezależnie od wieku, zawodu czy pochodzenia. To dlatego możesz wybierać spośród tysięcy osób – zarówno doświadczonych, aktywnych, jak i tych, które dopiero zaczynają swoją przygodę np. z blogowaniem czy kanałem na YouTube. Jak więc wybrać kogoś, kto wpisze się w styl, filozofię i pomysł na działanie w Twoim salonie? Przede wszystkim już na wstępie określ, kogo potrzebujesz, a dopiero później zacznij szukać idealnego kandydata na ambasadora gabinetu.

1. Przygotuj grupę docelową swojej akcji zgodnie z ustalonym w poprzednim punkcie celem.

Przydatne mogą się okazać te pytania pomocnicze:

  • Kto przychodzi obecnie do mojego salonu – dominują kobiety czy mężczyźni?
  • W jakim wieku są klienci salonu? 20–30, 31–40, 41–50, 51–60+?
  • Do kogo chcę mówić za pośrednictwem influencera – do obecnych czy do nowych klientów?
  • Czym interesuje się ta grupa?

Jakie zabiegi, eventy lub kosmetyki mogą zainteresować grupę docelową?

 2.  Zadaj sobie pytania, które pomogą Ci określić, jakiego influencera szukasz.

  • W jakim wieku powinna być ta osoba?
  • Jaka tematyka powinna się pojawiać w kanałach komunikacji influencera (uroda i zdrowie, lifestyle, parenting czy inna specjalistyczna, np. motoryzacja lub sporty zimowe)?
  • Jakiego stylu wypowiedzi szukam (swobodny, zabawny, poważny)?
  • Którą formę przekazu chcę wykorzystać (film, tekst, zdjęcie w social media, wypowiedź w medium zewnętrznym)?
  • Jaki zasięg powinna mieć taka osoba? Ilu ma średnio odbiorców na film/post? Ile osób angażuje się w treści i je komentuje?
  • Jaki mam budżet na działanie?

1 2 3 4Następna strona