Blogerzy w salonie: jak zacząć i efektywnie prowadzić współpracę z influencerami

Styczeń 17, 2018

Gdzie szukać influencerów?

Kiedy już wiesz, kogo chcesz zaangażować w swój projekt, czas na poszukiwania! Nie bój się, influencer marketing jest tak popularną formą promocji, że powstały już specjalne narzędzia ułatwiające nawiązywanie współpracy. Oto kilka sposobów na rozpoczęcie działania z udziałem influencera.

WhitePress
Popularna platforma, która ułatwia znalezienie odpowiedniego influencera do kampanii. Ambasadorów marki możesz szukać samodzielnie, z wykorzystaniem wielu opcji filtrowania zmiennych lub możesz poprosić o pomoc swojego opiekuna konta (ta usługa jest bezpłatna). Po znalezieniu odpowiedniej osoby, zaprezentowaniu briefu i ustaleniu warunków współpracy rozpoczyna się etap wdrażania działań.

REACHaBLOGGER
To serwis,w którym możesz opublikować ogłoszenie ze swoim briefem wraz z wymaganiami odnośnie do np. zasięgów czy grupy odbiorców blogera. Po publikacji influencerzy samodzielnie zgłaszają swoją chęć udziału w projekcie. Możesz także szukać ambasadorów w bazie platformy.  Inne portale wspierające współpracę z influencerami to m.in.: Influ.pl, Influ.Be czy Influencers.Club.

indaHash
Aplikacja mobilna pozwalająca na szybkie przeprowadzenie kampanii z influencerami posiadającymi popularne profile w mediach społecznościowych. Ciekawym aspektem selekcji inflencerów jest to, że aplikacja weryfikuje nie tylko próg minimalnej liczby fanów, ale także średnią liczbę komentarzy pod postem. Jeśli chcesz przeprowadzić dynamiczną akcję, indaHash jest dla Ciebie.

Rankingi
W sieci publikowanych jest wiele rankingów blogerów, vlogerów czy kanałów społecznościowych. Niektóre obejmują daną kategorię tematyczną serwisów, inne mierzą popularność, analizując liczbę wyświetleń, odwiedzin czy zasięgi. Szukanie osób z rankingów to rozwiązanie dla salonów, które chcą zaangażować najpopularniejszych influencerów. Oczywiście istnieją także rankingi innego typu, np. największych nadziei blogosfery czy polecanych przez znanych influencerów blogów i vlogów.

Grupy na Facebooku
Na Facebooku aktywnie działa kilkadziesiąt grup zrzeszających blogerów i vlogerów. Niektóre z nich przeznaczone są tylko do zawierania współpracy z markami. Niewątpliwie najliczniejsze na Facebooku są blogerki modowe, urodowe i parentingowe. Jeśli więc szukasz takiej osoby, bez problemu znajdziesz ją w grupie na Facebooku. Przykłady takich grup to: Blogerzy!, Blogerki i Blogerzy Polska, Blogerzy i influencerzy do współpracy

Research w Internecie
Influencerów możesz także szukać samodzielnie w sieci, wpisując w wyszukiwarkę tematykę, która Cię interesuje. Na pewno znajdziesz osoby, które prowadzą blogi czy vlogi tematyczne lub pasjonują się daną dziedziną. Znajdź do nich kontakt i zaproś do współpracy.

1 2 3 4Następna strona