Bony podarunkowe jako narzędzie zwiększania sprzedaży w salonie

Sierpień 24, 2016
Bony-w-salonie-1

 

Vouchery mogą doskonale wpłynąć na zwiększenie sprzedaży, pozyskiwanie nowych klientów i, co najważniejsze, na poprawę płynności finansowej firmy. Niestety wiele salonów bagatelizuje potencjał bonów. Menedżerowie zazwyczaj nie przykładają się odpowiednio do doboru zabiegów, przygotowania projektu graficznego czy promocji. Zobaczmy, jak prawidłowo podejść do tego tematu, stworzyć ciekawą ofertę i skuteczną strategię sprzedaży.

Bony podarunkowe najczęściej kupowane są przez zadowolonych klientów jako prezent dla bliskich. To także doskonałe rozwiązanie zwłaszcza dla panów, którzy nie mają pomysłu na podarunek dla swoich partnerek. Voucher może się stać prezentem na każdą okazję. Co najważniejsze, jego zakup jest niezwykle prosty, a zadowolenie nabywcy i obdarowanej osoby wręcz gwarantowane.

Bony jako narzędzie promocji i sposób na zwiększanie zysków salonu

Vouchery oznaczają wiele korzyści nie tylko dla klientów, ale także dla salonu. Pierwszą zaletą jest to, że firma otrzymuje z góry zapłatę za zabiegi, które zostaną wykonane w przyszłości. To pomaga w utrzymaniu płynności finansowej, a uzyskane pieniądze mogą posłużyć do realizacji celów marketingowych czy operacyjnych. Warto jedynie pamiętać o zachowaniu odpowiedniej rezerwy finansowej, która później pozwoli wywiązać się z obowiązków i zrealizować usługi.

Drugim ważnym aspektem jest to, że dzięki voucherom można kontrolować zapełnienie kalendarza zabiegów. Wydając bony podarunkowe, zapewnisz sobie klientów w miesiącach, kiedy spodziewasz się spadku sprzedaży. Z tego powodu należy dobrze przemyśleć okres ważności takiej oferty. Z jednej strony wydaje Ci się, że robisz klientom dużą przysługę, dając im aż sześciomiesięczny termin ważności, z drugiej strony wiesz, że większość z nich i tak będzie realizować bony w ostatnim momencie. Z punktu widzenia klienta nie ma zatem znaczenia, czy to będą 2 czy 4 miesiące, ale dla Ciebie to już istotny czynnik. Oferując bon z krótszym terminem, jesteś w stanie lepiej zarządzać grafikiem pracy. Możesz mieć też wpływ na termin wizyty. Wystarczy, że poprosisz kupującego o numer kontaktowy do obdarowanej osoby, zadzwonisz i zaproponujesz jej datę, wybierając oczywiście dogodną dla siebie godzinę. Taką propozycję można złożyć w następujący sposób:

Dzwonię, by przypomnieć, że czekamy na panią w salonie ABC w związku z tym, że ma pani do wykorzystania u nas voucher prezentowy De Lux. […] Jeżeli mogłaby pani przyjść na wizytę na godzinę 10.00, to mogę zaproponować dodatkowy bonus – zabieg manicure gratis.

W tym przypadku, choć dajesz usługę gratis, zdobywasz klienta na termin, który i tak zapewne pozostałby niewykorzystany. Jednocześnie nadal masz możliwość przyjmowania innych klientów w bardziej popularnych godzinach popołudniowych.

Kolejną zaletą bonów podarunkowych jest szansa pozyskania stałych klientów. Niestety wielu menedżerów i właścicieli gabinetów żywi błędne przekonanie, że klient realizujący bon nie zechce wrócić ani zamówić kolejnych usług. To założenie jest jak samospełniająca się przepowiednia. Negatywne nastawienie już na początku skutkuje brakiem starań o zadowolenie klienta. A to z kolei powoduje, że ten nie decyduje się na powrót do salonu. Dlatego warto pamiętać, że im większy profesjonalizm zaprezentujesz, tym większe prawdopodobieństwo, że klient będzie zadowolony i zechce nadal z Tobą współpracować.

Rodzaje bonów podarunkowych

Przed menedżerem salonu zawsze stoi pytanie, jakie bony przygotować, by sprzedawały się same.

Zacznij od zaplanowania, jakie bony chcesz oferować. Zastanów się, czy mają to być vouchery na określoną kwotę np. 100, 300 albo 500 zł. A może zaproponujesz bony na konkretny zabieg czy pakiet?

Zaletę pierwszego podejścia stanowi jego prostota. W takim przypadku wystarczy zapytać klienta: „Na jaką kwotę ma być prezent?” i wręczyć mu odpowiedni blankiet. Takie rozwiązanie jest dobre dla klientów, którzy znają wartość i jakość Twoich usług oraz wiedzą, że naprawdę dobrym podarunkiem okażą się zabiegi za 300 zł, a nie 200 zł. Jednak są klienci, którzy poszukują nietypowych prezentów okolicznościowych, innych niż np. perfumy czy biżuteria. Taka osoba zazwyczaj z góry się nastawia, że chciałaby wydać na prezent 200 zł, i taką sumę Ci poda. Ale kiedy zamiast kwot przedstawisz jej propozycję 3 pakietów do wyboru, np. za 150 zł, 250 zł i 350 zł, to jest szansa, że wybierze ona voucher o wartości 250 zł. Pytając klientów o podanie kwoty, najczęściej zmniejszasz wysokość wpływu.

1 2 3Następna strona