Content marketing w salonie

Wrzesień 20, 2017
Content marketing w salonie fryzjerskim, kosmetycznym- akademia versum

 

Czym jest content marketing? Jak skutecznie wykorzystać go do promocji salonu? W jaki sposób tworzyć atrakcyjne treści, na które będą reagować Twoje potencjalne klientki? Dowiedz się wszystkiego na temat content marketingu – skutecznej metody promocji gabinetu beauty!

Czym jest content marketing?

Content marketing to inaczej marketing treści. W pewnym uproszczeniu można powiedzieć, że pojęcie to obejmuje działania, które mają na celu pozyskanie klientów poprzez dostarczanie im bezpłatnych, atrakcyjnych dla nich materiałów.

Przykład
Zamiast tworzyć reklamę o następującej treści: Tylko w tym tygodniu promocja na nowy zabieg przeciwtrądzikowy! Aż 30% taniej! piszemy ciekawy i wartościowy merytorycznie artykuł na temat pielęgnacji cery trądzikowej. Tak pokazujemy potencjalnym klientkom, które zmagają się z tym problemem, że jesteśmy w tej dziedzinie ekspertami. Na końcu artykułu umieszczamy informację o trwającej promocji.

Druga wymieniona w przykładzie forma promocji opiera się właśnie na content marketingu.

Część 1. – content marketing w teorii

Marketing treści a klasyczna reklama – czym się różnią?

Aby przybliżyć specyfikę content marketingu, przygotowałam tabelę, w której porównałam marketing treści z innymi, klasycznymi formami promocji.

Klasyczny marketing Content marketing
Sposób komunikacji bezpośredni komunikat – przekazujemy informację, co i na jakich zasadach oferujemy oraz dlaczego warto skorzystać z oferty subtelny przekaz – nie sprzedajemy wprost, przekonujemy klientkę, że jesteśmy ekspertami w swojej dziedzinie, budujemy relację i zaufanie, dzięki którym klientka sama interesuje się naszymi usługami
Przedmiot przekazu prezentujemy usługę (zabieg) lub produkt (kosmetyk) prezentujemy swoją wiedzę, dzielimy się doświadczeniem, budując ekspercki wizerunek
Oczekiwany rezultat sprzedaż zbudowanie relacji z klientem → sprzedaż
Forma przekazu z reguły krótki i zwięzły komunikat – tekst, grafika, reklama wideo rozbudowany przekaz – np. artykuł, wideo, infografika
Nakłady czasu, zaangażowanie wymaga nakładów czasu i energii, lecz koncentrujemy się głównie na usłudze/produkcie wymaga większych nakładów czasu i energii – oprócz materiałów na temat usługi/produktu musimy przygotować ciekawe treści dodatkowe, które przyciągną uwagę klientek
Koszt marketingu z reguły wyższy – treści są mniej atrakcyjne, więc musimy dotrzeć do szerszej grupy z reguły niższy – potencjalni klienci chętnie dzielą się treściami, dzięki czemu mniej wydajemy na reklamę; jeśli wydamy więcej, inwestycja szybciej się zwróci
Skuteczność niższa – wyższa skuteczność wymaga dużych inwestycji w reklamę wyższa – wydając mniej pieniędzy, możemy pozyskać więcej klientek
Czas oczekiwania na efekty zwykle stosunkowo krótki na efekty trzeba poczekać nieco dłużej

1 2 3 4Następna strona