Content marketing w salonie

Wrzesień 20, 2017

Jak dystrybuować treści?

Najlepszym miejscem do zamieszczania ciekawych treści jest strona internetowa salonu (zakładka „Aktualności” lub „Blog”). Za taką lokalizacją przemawia kilka argumentów:

  • materiały będą żyły znacznie dłużej niż np. w przypadku publikacji w mediach społecznościowych,
  • klientki zachęcone informacjami z artykułu czy z wideo będą mogły od razu zapoznać się z ofertą,
  • strona będzie atrakcyjniejsza dla nowych osób zainteresowanych usługami salonu,
  • strona będzie miała lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania,
  • możemy dotrzeć do nowych osób, które nie weszłyby na stronę, gdyby nie trafiły na nasz artykuł.

Gdzie jeszcze możesz dzielić się swoimi treściami:

  • w mediach lokalnych – np. w formie artykułów eksperckich, wywiadów wideo lub audio,
  • podczas prezentacji, wykładów na różnych spotkaniach i imprezach,
  • na ulotkach lub w innych materiałach promocyjnych (np. w gabinetowej gazetce),
  • w prasie branżowej, którą wyeksponujemy w swoim gabinecie – klientki na pewno docenią wiedzę, którą dzielimy się z innymi specjalistami,
  • na innych stronach, blogach, kanałach w mediach społecznościowych – w formie wpisu gościnnego, wywiadu, artykułu eksperckiego, porad wideo itd.,
  • na szkoleniach, wykładach dla młodych kosmetyczek lub fryzjerek – jako nauczyciele zawodu zyskujemy niekwestionowany autorytet,
  • na grupach i forach lokalnych – odpowiadajmy na pytania, doradzajmy, włączajmy się do dyskusji na tematy związane z urodą.

Jak promować treści?

Newsletter, SMS-y, media społecznościowe – w tych miejscach warto się pokazać. Jeden materiał można potraktować jako kilka okazji do promocji:

  • warto poinformować klientki, że pracujemy nad wybranym tematem, i zapytać, jakich informacji potrzebują,
  • opublikujmy zapowiedź materiału, który pojawi się za kilka dni,
  • opublikujmy np. kilka fragmentów stworzonego tekstu, za każdym razem linkując do całości,
  • odsyłajmy do artykułu klientki, które pytają o wybrane zagadnienia,
  • co kilka miesięcy przypominajmy tekst – można go na bieżąco aktualizować, uzupełniać itd.

W okresie promocji nowych materiałów warto cały czas być do dyspozycji klientek, odpowiadać na pytania np. na Facebooku, zachęcać do przesyłania kolejnych pytań itd.

Tworzyć samodzielnie czy zlecić?

Osoby, które nie czują się na siłach, żeby samodzielnie tworzyć treści dla swoich klientek, mogą skorzystać z pomocy copywritera, który pomoże napisać ciekawe teksty, lub agencji, która dostarczy narzędzia do tworzenia profesjonalnych filmów promujących gabinet. Warto pamiętać, że oprócz merytorycznej wiedzy bardzo ważna jest również forma przekazu. W przypadku tekstów trzeba zadbać np. o czytelność i poprawność językową tworzonych materiałów. Profesjonalny copywriter związany z branżą beauty zadba o wszystkie wymienione aspekty. Jeśli chcemy tworzyć teksty samodzielnie, rozważmy przynajmniej skorzystanie z usług korektora, który poprawi usterki stylistyczne, ortograficzne i inne błędy językowe.

Content marketing to obecnie jedna z najskuteczniejszych form promocji. W konfrontacji z setkami podobnych do siebie reklam zawsze wygra przekaz, który będzie niósł realną wartość dla klientów. Sprzedamy więcej, jeśli najpierw damy odbiorcom coś od siebie. Wykorzystajmy tę wiedzę, aby zbudować swoją przewagę konkurencyjną!

Podobała Ci się lekcja Akademii Versum?
Podziel się!

1 2 3 4