Dobra identyfikacja wizualna salonu, czyli podstawa skutecznej promocji

Listopad 27, 2018

identyfikacja wizualna

Pozostałe elementy identyfikacji wizualnej salonu

Aby identyfikacja marki była kompletna, nazwę i logo muszą dopełniać także inne elementy, które wspólnie będą tworzyć wizerunek Twojej firmy. O czym należy pamiętać?

  • Wybierz paletę kolorów (ograniczoną do kilku barw) i kolor przewodni (często staje się nim odcień użyty w logotypie), który będzie kojarzył się z Twoim salonem i będzie pojawiał się w różnych elementach Twojej identyfikacji wizualnej (materiały reklamowe, gadżety np. pelerynki do strzyżenia, dzież personelu itd.).
identyfikacja wizualna
  • Dopasuj typografię, z której będziesz korzystać tworząc różnego rodzaju teksty ciągłe – np. na ulotce, stronie internetowej itd. Nie musi być to ta sama czcionka, co w logotypie, pamiętaj jednak, aby wybrać czytelny, przejrzysty krój, który będzie po prostu przyjemny dla oka – aby klienci nie mieli problemu z czytaniem Twoich tekstów. Wybierz od razu czcionkę w kilku odmianach – Light, Regular, Medium, Bold – aby móc korzystać z nich do formatowania swoich tekstów, np. gdy zechcesz podkreślić jakiś ważny fragment poprzez pogrubienie. Stosowanie jednego kroju pisma we wszystkich materiałach pomaga w zachowaniu spójności identyfikacji wizualnej salonu, dlatego konsekwentnie stosuj go we wszystkich swoich materiałach promocyjnych.
identyfikacja wizualna
  • Skompletuj zestaw elementów graficznych wspomagających identyfikację wizualną Twojej marki, czyli dopasowane do niej zdjęcia, grafiki (również wzory graficzne) czy ilustracje. Poszukaj oryginalnego sposobu ich prezentacji. Na przykład: w przypadku zdjęć postaraj się znaleźć taki sposób ich prezentowania, który będzie Cię w pewien sposób wyróżniał, będzie typowy dla Twojej marki. Może być to np. sposób obróbki, jakiś konkretny filtr, który będziesz stosować na każdej fotografii, ale mogą być to także jakieś konkretne elementy, przedmioty czy barwy pojawiające się na każdym zdjęciu.
identyfikacja fizualna salonu

Jak wykorzystać elementy identyfikacji wizualnej we wnętrzu salonu?

Dobrze, aby wygląd Twojego salonu współgrał z Twoją identyfikacją wizualną, a jej elementy przejawiały się w wystroju. Oczywiście nie zawsze jest to możliwe w 100%, jednak warto zadbać chociaż o akcenty, np. pomalować jedną ze ścian na kolor z Twojej palety barw.

Pamiętaj – klient spędza w Twoim salonie często nawet po kilka godzin i to właśnie czas, kiedy możesz zadbać o utrwalenie jego skojarzeń z Twoją marką. Oprócz tego, że dominujący we wnętrzu kolor z czasem zacznie kojarzyć się klientowi bezpośrednio z Twoim salonem, to odpowiednio dobrane elementy wystroju pomogą Ci stworzyć niezapomniany klimat. Jeśli masz sofę, rzuć na nią poduszki w kolorze z Twojej palety, jeśli podajesz kawę lub herbatę, zamów do salonu kubki i filiżanki z Twoim logo, a na wolnej ścianie wyklej hasło motywacyjne z użyciem swojej czcionki. Takie detale tworzą spójną całość i wbrew pozorom mają ogromne znaczenie.

Nośniki identyfikacji wizualnej, czyli gdzie ją wykorzystać?

To, gdzie wykorzystasz elementy swojej identyfikacji wizualnej, zależy tak naprawdę tylko od Twojej kreatywności. Do podstawowych nośników, stanowiących niezbędne minimum zaliczamy:

  • wizytówki firmowe,
  • profile w social mediach (np. Facebook, Instagram, Pinterest),
  • szyld.

W miarę potrzeb oraz możliwości finansowych swojej firmy, możesz rozważyć wykorzystanie także takich nośników jak:

  • strona internetowa – jest teraz wiele programów, dzięki którym możesz stworzyć ją samodzielnie (np. Wix lub Weebly),
  • ulotki – pomyśl też o ciekawym stojaku, który pomoże Ci je wyeksponować – np. zamiast zwykłej tablicy zamów stojak w kształcie nożyczek lub dłoni z ciekawym manicure,
  • oklejenie samochodu – jeśli masz samochód, zastanów się nad oklejeniem go elementami Twojej identyfikacji wizualnej – nie musi być to krzykliwa reklama, wystarczy kolor z Twojej palety.

1 2 3Następna strona