Co w Google piszczy, czyli tajniki tworzenia reklam Google Ads

Wrzesień 25, 2019
google ads w salonie beauty

Jeśli chcesz skutecznie wypromować swój biznes w internecie, nie wystarczy, że będziesz mieć stronę internetową. Potrzebujesz dać się zauważyć swoim przyszłym klientom. Dzięki jednej z największych platform reklamowych, jaką jest Google Ads, możesz docierać do nich za pomocą różnych formatów reklam.

Informacje zawarte w tym artykule ułatwią Ci stawianie pierwszych kroków w promocji online. Dowiesz się, czym różni się promocja w sieci reklamowej od kampanii w sieci wyszukiwania, a także poznasz techniki, które pozwolą Ci skutecznie pozyskać nowych klientów!

Czym jest kampania Google Ads?

Wyszukując jakiś sklep bądź usługę, prawdopodobnie wpisujesz w wyszukiwarkę Google frazy typu „restauracja Kraków”, „sukienka wieczorowa” czy „fryzjer Warszawa”. Wyniki, które Ci się wtedy pokazują, można podzielić na wyniki organiczne (naturalne, bezpłatne) oraz nieorganiczne (płatne).

Te pierwsze są rezultatem czasochłonnego pozycjonowania witryny (SEO) i odpowiedniej optymalizacji strony zgodnie z zaleceniami Google. Natomiast wyniki nieorganiczne (z napisem „reklama”) to płatne odnośniki do strony internetowej, które wyświetlają się nad i pod wynikami bezpłatnymi.

Dużą zaletą reklamy w wyszukiwarce Google jest to, że Twoja strona internetowa pojawi się na pierwszej stronie wyszukiwania od razu po zatwierdzeniu Twoich reklam, w przeciwieństwie do wyników organicznych. Na rezultaty działań pozycjonujących często musisz poczekać kilka lub kilkanaście miesięcy.

Google posiada własną platformę reklamową z różnymi typami reklam. Oprócz wspomnianej wcześniej reklamy w sieci wyszukiwania Google można wyróżnić kampanie w sieci reklamowej (bannerowe), produktowe, wideo czy w aplikacji.

Reklama w sieci wyszukiwania

Według raportu firmy Gemius za lipiec 2019 r., w Polsce z wyszukiwarki Google korzysta ponad 90% użytkowników internetu. Jest to więc świetny sposób, aby dotrzeć do większej liczby klientów, którzy rzeczywiście poszukują Twoich usług.

Wybierz właściwe słowa kluczowe

Tworzenie reklamy w sieci wyszukiwania Google rozpocznij od wyboru odpowiednich słów kluczowych. Należą do nich zapytania, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę. Aby stworzyć kampanię, musisz znaleźć takie, które odpowiadają Twoim usługom lub produktom. Jeżeli prowadzisz salon fryzjerski, to przykładowymi słowami kluczowymi będą „upięcia ślubne”, „fryzjer męski”, „salon fryzjerski ochota”, a jeżeli masz salon kosmetyczny – „peeling kawitacyjny”, „mezoterapia igłowa”, „salon kosmetyczny Poznań”.

W znalezieniu odpowiednich słów kluczowych pomoże Ci między innymi planer słów kluczowych Google, Senuto, narzędzie Answer the Public i Keyword Tool. Dzięki dwóm pierwszym poznasz również popularność danej fazy i średnią liczbę jej wyszukiwań w miesiącu. Im wyższa wartość, tym większe uznanie, którym dana fraza cieszy się wśród użytkowników.

1 2 3 4Następna strona