Co w Google piszczy, czyli tajniki tworzenia reklam Google Ads

Wrzesień 25, 2019
typy dopasowan i slowa kluczowe

Typy dopasowań i wykluczające słowa kluczowe

Dodając słowo kluczowe do kampanii, nie zapomnij użyć dopasowań słów kluczowych. Pomagają one kontrolować, na jakie zapytania wpisywane w wyszukiwarkę będzie odpowiadać wyświetlająca się reklama. W ramach tej funkcji możesz wykorzystać kilka opcji:

  • Dopasowanie przybliżone to domyślny typ dopasowania słów kluczowych. Twoja reklama może się wyświetlać na synonimy Twojego słowa kluczowego, podobne wyszukiwania, hasła z błędną pisownią i ich odmiany – na przykład, jeżeli Twoje słowo kluczowe to „strzyżenie męskie”, reklama wyświetli się na zapytanie „klasyczne strzyżenie męskie kraków”.
  • Modyfikator dopasowania przybliżonego jest bardzo podobny do dopasowania przybliżonego. Reklamy wyświetlają się na synonimy lub przybliżone odmiany Twojego słowa kluczowego. Dodaj znak plusa, aby utworzyć modyfikator (+strzyżenie +męskie).
  • Dopasowanie do wyrażenia uwzględnia słowa pasujące do słowa kluczowego, jego zbliżone odmiany oraz dodatkowe słowa przed Twoim słowem kluczowym lub po nim. Reklamy nie będą się wyświetlać, jeżeli dodatkowe słowo zostanie dodane w środku wyrażenia lub zmieni się kolejność słów. By włączyć dopasowanie do wyrażenia, dodaj do słowa kluczowego cudzysłów („strzyżenie męskie”).
  • Dopasowanie ścisłe polega na tym, że reklamy wyświetlają się na dokładne dopasowanie hasła i jego zbliżonych odmian. Obejmują zmianę kolejności słów (o ile nie zmienia ona znaczenia) oraz dodanie lub usunięcie przyimków czy spójników. Dopasowania ścisłego możesz użyć, dodając do słowa kluczowego nawias kwadratowy ([strzyżenie męskie]).
Typ dopasowania Słowo kluczowe Kiedy się wyświetlają się reklamy Przykładowe wyszukiwania
Dopasowanie przybliżone upięcie damskie hasła z błędną pisownią, synonimy, podobne wyszukiwania i inne trafne odmiany słowa kluczowego
  • upięcie damskie na wesele 
  • fryzjer damski
  • salon fryzjerski
Modyfikator dopasowania przybliżonego +upięcie +damskie wszystkie hasła określone za pomocą znaku „+” (lub ich bliskie odmiany) w dowolnej kolejności; oprócz tych słów mogą się też pojawić inne
  • damskie modne upięcia
  • fryzjer upięcie damskie na studniówkę
Dopasowanie do wyrażenia „upięcie damskie” dopasowania do wyrażenia (lub ich bliskie odmiany) z dodatkowymi słowami przed nimi lub po nich
  • klasyczne upięcie damskie
  • upięcie damskie długie włosy
Dopasowanie ścisłe [upięcie damskie] ścisłe dopasowania do hasła lub jego bliskie odmiany o tym samym znaczeniu
  • upięcie damskie
  • upięcie dla pań

 

Jeżeli nie chcesz, aby Twoja reklama wyświetlała się na konkretne hasło, możesz dodać je do wykluczających słów kluczowych. Będzie to zapobiegać ich pojawianiu się w wynikach wyszukiwania.

Tworzenie reklamy

Kolejnym etapem tworzenia kampanii w Google Ads jest napisanie tekstów do reklam, które będą się wyświetlać w wyszukiwarce. Pamiętaj, że ten tekst będzie się pojawiał wśród reklam konkurencji. Powinien zawierać informacje odpowiadające na zapytanie użytkowników i być dla nich atrakcyjny, aby zdecydowali się kliknąć w reklamę.

Rozszerzona reklama tekstowa w sieci wyszukiwania składa się z następujących elementów:

  • trzech nagłówków po 30 znaków, w skrócie informujących o ofercie,
  • dwóch linii opisu po 90 znaków, gdzie możesz umieścić dodatkowe informacje,
  • końcowego URL, czyli adresu, pod który będzie kierowała Twoja reklama,
  • ścieżki wyświetlania, czyli wyświetlanego adresu strony; tworzy się go na podstawie końcowego URL oraz dwóch pól (ścieżki).

tworzenie reklamy google ads
Źródło: „Tworzenie reklamy w panelu Google Ads”

1 2 3 4Następna strona