Co w Google piszczy, czyli tajniki tworzenia reklam Google Ads

Wrzesień 25, 2019

Reklamy elastyczne

Kolejnym typem reklam tekstowych są reklamy elastyczne. Charakteryzują się one możliwością stworzenia aż 15 nagłówków, które można przypiąć do określonej pozycji, oraz czterema liniami opisu reklamy (po 90 znaków). Dodane treści rotują się między sobą i finalnie wyświetlają się w formie rozszerzonej reklamy tekstowej.

Przed tworzeniem reklam warto się zapoznać z zasadami reklamowymi Google Ads, które określają, jakie treści można promować.

Rozszerzenia reklam

Kolejne linijki tekstu, które poszerzą Twoją reklamę o dodatkowe informacje, stworzysz dzięki rozszerzeniom. Dodane przez Ciebie reklamy będą wtedy lepiej widoczne dla użytkowników, a tym samym przyczynią się do pozyskania większej liczby kliknięć w reklamę i przejść na stronę.

Jeżeli świadczysz usługi w określonej lokalizacji, warto skorzystać z rozszerzeń połączeń (na zdjęciu poniżej mają one kolor żółty). Klienci korzystający z urządzeń mobilnych będą mogli wybrać numer do Twojego salonu bezpośrednio z reklamy.

Kolejną bardzo przydatną opcją jest rozszerzenie lokalizacji. Pomoże ono użytkownikom znaleźć Twoją firmę. W reklamie będzie się wyświetlać adres, mapa oraz odległość użytkownika od salonu.

Rozszerzenia linków do podstron (na zrzucie ekranu – kolor zielony) pozwolą Ci dodać do reklamy adresy podstron w Twojej witrynie. Możesz kierować użytkowników na konkretne strony, na przykład do opisów poszczególnych usług lub na stronę kontaktową.

Jeżeli chcesz promować wśród klientów dodatkowe oferty Twojego salonu, skorzystaj z rozszerzeń objaśnień (na zrzucie ekranu – kolor pomarańczowy), np. „promocja wiosenna”, „20% zniżki na masaż”, „modelowanie gratis”.

reklama Versum google ads
Źródło: Reklama Versum w Google Ads

Więcej informacji na temat pozostałych opcji rozszerzeń znajdziesz tutaj.

Reklama w sieci reklamowej

Wyżej przybliżyłam, na czym polega reklama w sieci wyszukiwania Google, a teraz poznasz kolejną formę promocji: reklamę w sieci reklamowej. Wyświetla się ona w witrynach partnerskich Google, które obejmują ponad dwa miliony stron internetowych. Taka reklama może mieć różne formaty.

Jak działa reklama w sieci reklamowej?

Kierowanie reklam dostosowywane jest do zainteresowań, płci, wieku użytkowników lub tematycznie, do treści lub miejsc docelowych, które przeglądają.

Wyobraź sobie, że użytkownik przegląda strony internetowe i szuka informacji na temat prawidłowej pielęgnacji twarzy. W artykule opisane są sposoby dbania o skórę i rekomendacje konkretnych zabiegów. Obok artykułu czytelnik dostrzega banner, który oferuje 40-procentową zniżkę na zabieg oczyszczania i nawilżania skóry w salonie blisko miejsca jego zamieszkania. Czy taka reklama może zachęcić do skorzystania z promocji?

Reklamy w sieci wyszukiwania odpowiadają na potrzeby użytkowników, których są świadomi. Natomiast reklamy w sieci reklamowej kreują potrzebę i oferują formę jej zaspokojenia.

Formaty reklam

Dzięki atrakcyjnym wizualnie reklamom zwiększasz swoje szanse na to, że użytkownik zwróci uwagę na Twoją ofertę i się nią zainteresuje.

Niektóre typy reklam, których możesz użyć w sieci reklamowej, to:

  • Elastyczna reklama displayowa – podobnie jak reklama elastyczna w sieci wyszukiwania polega ona na dodaniu maksymalnie 5 nagłówków oraz logo, zdjęć lub wideo, które rotują się między sobą. Google sam dostosowuje formaty reklam do miejsca wyświetlania i optymalizuje je, by zwiększać skuteczność.
  • Reklamy graficzne – możesz samodzielnie stworzyć reklamy bannerowe i przesłać obrazy w różnych rozmiarach. Szczegółowe rozmiary i wytyczne znajdziesz tutaj.
  • Reklamy w Gmailu – wyświetlają się one na górnych kartach w skrzynkach odbiorczych Gmail i przypominają otrzymaną wiadomość. Po otwarciu prezentują użytkownikom szerszą ofertę.

Kierowanie reklam w sieci reklamowej

W sieci reklamowej możemy wyróżnić kierowanie na treści strony, odbiorców i na urządzenia. Tworząc kampanię, jednocześnie możesz wybrać kilka kierowań – np. „kobieta, wiek od 18 do 24 lat, zainteresowana sportem i fitnessem, mieszkająca w Krakowie”. Wtedy Twoja reklama będzie celniej docierać do użytkowników

Google profiluje użytkowników za pomocą danych, które pozostawiają oni przy rejestracji konta (np. zakładając pocztę Gmail) oraz na podstawie przeglądanych przez nich stron internetowych.

Kierowanie reklam w sieci reklamowej można podzielić na:

1. Kierowanie ze względu na treści strony

  • Tematy – kierowanie reklamy na strony o określonej tematyce.
  • Miejsce docelowe – kierowanie reklamy na określone strony internetowe, które mogą odwiedzać Twoi klienci.
  • Słowa kluczowe – wybierz słowa, które odpowiadają świadczonym przez Ciebie usługom. Reklamy będą się wyświetlać na stronach o powiązanych treściach.

2. Kierowanie ze względu na odbiorców

  • Dane demograficzne – kierowanie reklamy do użytkowników o określonej płci, wieku, lokalizacji oraz w zależności od używanego urządzenia.
  • Odbiorcy na rynku – reklama będzie wyświetlana użytkownikom, którzy szukają takich produktów i usług, jakie masz w ofercie – lub podobnych. Przykładowe kierowania to: „bilety na imprezy i wydarzenia”, „podróże”, „produkty i usługi kosmetyczne”.
  • Niestandardowi odbiorcy o podobnych zamiarach – kierowanie do listy stworzoną na podstawie zainteresowań podanych w formie słów kluczowych czy adresów URL witryn, aplikacji lub materiałów z YouTube.
  • Podobni odbiorcy – kierowanie reklamy do użytkowników o zainteresowaniach podobnych do zainteresowań osób z list remarketingowych.
  • Remarketing – kierowanie do użytkowników, którzy już wcześniej odwiedzili Twoją witrynę. Dzięki niemu zwiększysz świadomość marki i zachęcisz do ponownych odwiedzin na stronie WWW.

3. Kierowanie ze względu na urządzenia

  • Komputery – kierowanie do użytkowników, którzy korzystają z komputerów stacjonarnych lub laptopów.
  • Tablety – kierowanie do użytkowników korzystających ze wszystkich urządzeń mobilnych oprócz telefonów.
  • Urządzenia mobilne – kierowanie do użytkowników smartfonów.
  • Ekrany telewizyjne – kierowanie do użytkowników telewizorów smart TV, konsoli do gier (dostępne tylko w kampaniach wideo).

1 2 3 4Następna strona