Co w Google piszczy, czyli tajniki tworzenia reklam Google Ads

Wrzesień 25, 2019
jak zalozyc google ads

Jak założyć konto Google Ads?

Założenie konta w Google Ads jest bardzo proste. Dla osób, które po raz pierwszy zakładają konto, Google opracował kreator ułatwiający jego utworzenie. Daje on możliwość stworzenia w pełni zautomatyzowanej kampanii.

Google przygotował także prezent dla nowych reklamodawców. Tworząc konto, możesz więc skorzystać z kuponu na kwotę 200 zł.

Tworzenie konta w czterech krokach

Wejdź na stronę Google Ads, wybierz swój cel reklamowy, podaj dane swojej firmy. Następnie Google poprowadzi Cię przez konfigurację Twojej pierwszej kampanii w 4 krokach.

W pierwszym musisz określić, czym zajmuje się Twoja firma i kim są odbiorcy kampanii. Google poprosi Cię o wybranie obszaru, na którym powinna się wyświetlać reklama. Jeżeli prowadzisz salon kosmetyczny w danej miejscowości, podaj dokładny adres firmy oraz ustaw taką odległość od niego, w jakiej znajdują się Twoi klienci.

tworzenie konta google ads
Źródło: „Tworzenie reklamy w Google Ads”

Kolejny krok to stworzenie kampanii. Najpierw musisz dodać słowa kluczowe, które będą odpowiadać słowom kluczowym wyszukiwanym przez Twoich klientów. Następnie przejdziesz do kreatora swojej pierwszej reklamy. Stwórz dwa nagłówki oraz dodaj opis świadczonych przez siebie usług.

tworzenie reklamy krok 2
Źródło: „Tworzenie reklamy w Google Ads”

Istnieje możliwość dodania do reklamy numeru telefonu. Użytkownicy, którzy będą wyszukiwać Twoje usługi na urządzeniach mobilnych, uzyskają możliwość bezpośredniego połączenia telefonicznego z Twoją firmą.

tworzenie konta krok 3
Źródło: „Tworzenie reklamy w Google Ads”

Trzecim etapem tworzenia reklamy jest określenie budżetu. Google sam zasugeruje Ci stawkę. Jednak pamiętaj, że masz również możliwość samodzielnego ustawienia kwoty, jaką chcesz przeznaczyć na reklamę.

Ostatni krok to konfiguracja płatności. Podaj dane swojej firmy oraz podepnij kartę, z której Google będzie pobierać swoją należność za emitowane reklamy. Na adres e-mail otrzymasz komunikaty o kończących się środkach. Jeżeli nie doładujesz konta, Twoje reklamy zostaną wstrzymane.

Większa kontrola nad tworzoną kampanią

Aby mieć większą kontrolę nad swoimi reklamami, warto przejść na tryb eksperta. W interfejsie Google Ads kliknij „Narzędzia” w prawym górnym rogu ekranu, następnie wybierz „Przejdź do trybu eksperta”. Twoje dotychczasowe ustawienia zostaną zapisane. Dzięki bardziej zaawansowanemu interfejsowi masz większy wachlarz wyboru, jeżeli chodzi o rodzaj emitowanych reklam oraz zmiany poszczególnych ustawień.

Podsumowanie

Artykuł pozwolił Ci zgłębić świat reklamy Google Ads. Udało Ci się poznać podstawowe formaty reklamowe oraz sposoby docierania do odpowiednich grup docelowych.

Masz już solidne podstawy. Wykorzystaj zdobyte informacje i podążaj za wskazówkami, by stworzyć krok po kroku swoją pierwszą kampanię. Przeanalizuj słowa kluczowe, dopracuj strategię. Stwórz reklamy, które przyciągną wzrok Twoich klientów. Nie zapomnij sprawdzić, jak reklamuje się Twoja konkurencja. Z czasem obsługa panelu reklamowego Google Ads będzie dla Ciebie prostsza, a stworzone reklamy skuteczniejsze.

1 2 3 4