Jak promować swój salon, aby trafić w serca kobiet?

Listopad 22, 2017
marketing-skierowany-do-kobiet-1

 

Choć do gabinetów kosmetycznych coraz częściej zaglądają mężczyźni, to kobiety nadal stanowią większość klientów. Również w salonach fryzjerskich panie zwykle zostawiają najwięcej pieniędzy, w związku z czym to właśnie do nich kierowana jest większość przekazów reklamowych w sektorze hair & beauty. Jak tworzyć skuteczne kampanie reklamowe, które trafią wprost do serc potencjalnych klientek? Czym charakteryzuje się marketing skierowany do kobiet?

Femvertising – naprawdę kobiecy, nowoczesny marketing!

Reklamy tworzymy po to, aby zachęcić potencjalnych klientów do skorzystania z naszych usług. Najskuteczniejsze są reklamy, które mocno wpisują się w potrzeby naszych odbiorców. Potrzeb jest oczywiście tyle, ilu ludzi na świecie. Możemy jednak starać się tak formułować nasze przekazy, aby jak najwięcej osób się z nimi identyfikowało. Femvertising to trend marketingowy, który powstał w odpowiedzi na zmiany społeczne zachodzące na przestrzeni ostatnich dziesięcioleci.

Z dzisiejszej perspektywy wydaje nam się to dość abstrakcyjne, ale trzeba pamiętać, że jeszcze kilkadziesiąt lat temu większość kobiet nie miała własnego budżetu, którym mogłaby dowolnie dysponować. W miarę jak rósł „potencjał zakupowy” pań, pojawiało się coraz więcej przekazów reklamowych skierowanych do tej konkretnej grupy. W większości treści te wyłącznie pogłębiały społeczne stereotypy związane z ograniczeniem roli kobiet wyłącznie do zajmowania się sprawami domu i rodziny. Nowoczesny kobiecy marketing wygląda już jednak zupełnie inaczej: mocno akcentuje potrzeby i marzenia kobiet. W centrum jest kobieta i to ona decyduje, jakie sprawy są dla niej ważne – bez narzucania stereotypów płciowych.

Marketing skierowany do kobiet – co to oznacza w praktyce?

Kobiecy marketing nie oznacza po prostu, że kierujemy reklamę do pań. Chodzi o coś więcej – o sformułowanie przekazu tak, by kobiety chciały się z nim identyfikować. Możesz napisać:

Zapraszamy na relaksujący masaż całego ciała

albo

Po całym dniu pracy czujesz się zmęczona i obolała? Podaruj sobie chwilę przyjemności! Przyjdź na relaksujący masaż, zregeneruj siły w otoczeniu świec i nastrojowej, odprężającej muzyki…

Czy ta druga reklama trafi do wyobraźni kobiety? Z pewnością. Większość z nas ciężko pracuje, z dużym wysiłkiem łączy obowiązki zawodowe i domowe. Sporej części kobiet masaż kojarzy się właśnie z relaksem. Czy ten przekaz sprawdziłby się również w przypadku mężczyzny? Niekoniecznie.

 

czy kobiecy przekaz podbije serce każdej kobiety?

Czy kobiecy przekaz podbije serce każdej kobiety?

Marketing w dużej mierze opiera się na uogólnieniach. Staramy się działać tak, aby dotrzeć do jak największej grupy odbiorców. W związku z tym wszystkie wskazówki, które znajdziesz w dalszej części tekstu, będą się odnosiły do ogółu kobiet. To, że np. większość pań dobrze odbiera konkretne kolory, nie oznacza automatycznie, że każdej kobiecie dany kolor będzie się podobał.

Warto również zaznaczyć, że informacje na temat marketingu skierowanego do kobiet nie bazują na stereotypach płciowych, ale na rzetelnej, wieloletniej pracy naukowców. Marketing od wielu lat jest przedmiotem wielu badań, w których sprawdza się reakcje konkretnych grup na dane przekazy. To bardzo cenne informacje dla wszystkich firm, którym zależy na pozyskiwaniu klientów. Im więcej osób pozyskamy dzięki reklamie, tym mniejsze będą koszty i wyższe zyski firmy.

Dlaczego kobiety reagują na inne reklamy niż mężczyźni? Jest to wynik wzajemnego nakładania się i przenikania wielu czynników: innego sposobu postrzegania świata, budowy naszego mózgu i ogólnie naszej fizjologii, wychowania, kultury, wartości, wzorców itd.

1 2 3Następna strona