Jak zorganizować opłacalną akcję promocyjną salonu

Listopad 26, 2014
Promocja 1 (lead)

 

Promocja przeważnie kojarzy się ze sprzedażą produktu i usługi w niższej cenie. W świecie beauty często jest tożsama z myśleniem: „Bardzo potrzebuję klientów, więc chętnie ich przyjmę za jakiekolwiek pieniądze”.

W rzeczywistości promocja to nie tyle wołanie o pomoc w utrzymaniu płynności finansowej, ile świetne narzędzie do przyciągania uwagi klientów. Jednak przygotowanie takiej akcji musi się wiązać z kosztami, które trzeba przeznaczyć na opracowanie materiałów marketingowych, na zabiegi i kosmetyki rozdawane gratis lub na zniżkę. Dlatego zanim przystąpisz do organizowania promocji, zauważ, że jest ona kosztem, a nie przychodem – zysk generujesz dopiero przy kolejnym zakupie dokonanym przez klienta, którego zachęciła Twoja kampania.

Aby akcja promocyjna przyniosła oczekiwane rezultaty, nie może być spontaniczną decyzją, a przemyślanym działaniem zgodnym z obraną wcześniej strategią.

Na początku ustal cel promocji

Podstawowymi założeniami promocji są zdobycie nowych klientów i zwiększenie sprzedaży. Jednak gdy chce się osiągnąć wszystko, to może się okazać, że promocja nie przyniosła oczekiwanych rezultatów. Ustalony cel promocji wpływa na to, jaki zabieg czy produkt będziesz reklamować. Dlatego by przyciągnąć uwagę nowych klientów do swoich usług, nie możesz proponować im mało znanego zabiegu. Jeżeli tak zrobisz, będą się zastanawiać, dlaczego mają z niego skorzystać i dlaczego właśnie u Ciebie. Odpowiedzi na te pytania trudno udzielić na ulotce i plakacie. Nowi klienci muszą najpierw do Ciebie trafić – dzięki temu zyskasz okazję, by porozmawiać z nimi o nieznanych im usługach, które mogą im pomóc.

Dlatego zanim wybierzesz produkt do promocji, określ, co promocja ma mieć na celu: przyciągnięcie nowych klientów czy zainteresowanie obecnych zabiegami właśnie wprowadzonymi do oferty. Jeżeli postawisz na nowych klientów, to określ, jakie to mają być osoby i jakie ich problemy chcesz rozwiązać.

Oczywiście formułując jeden cel, możesz zrealizować także kolejny. Np. przygotowując promocję na nowy zabieg, przyciągniesz nowych klientów, którzy szukali takiego rozwiązania i dlatego trafili do Ciebie. Jednak określenie z góry celu działań marketingowych i ustalenie, co chcesz dzięki nim osiągnąć (np. zdobyć 30 nowych klientów), pozwoli Ci ocenić swoją efektywność. Dzięki temu dowiesz się, czego unikać następnym razem i jakie komunikaty docierają do wybranej grupy docelowej.

1 2 3 4Następna strona

Dodaj komentarz

  • (will not be published)