Jak zachęcić klientów do powrotu i zwiększyć ich lojalność

Sierpień 6, 2014
Jak zachęcić klientów do powrotu 1 (lead)

 

Samo zadowolenie klienta z wykonanej usługi nie przekłada się bezpośrednio na jego lojalność. Bez dodatkowych zachęt i dobrze przemyślanej strategii budowania stałej relacji z klientem pieniądze wydane na jego pozyskanie mogą być jedynie stratą.

Zapełnienie grafiku salonu nowymi wizytami to jedynie niewielka część sukcesu. O pełnym powodzeniu biznesowym można mówić, kiedy z tych wizyt „rodzą się” lojalni klienci. A to już sztuka niełatwa i wymagająca, tym bardziej że – jak pokazuje doświadczenie – rozwiązania, które działały jeszcze wczoraj, niekoniecznie sprawdzą się dziś. Dlatego też kluczowe jest zrozumienie, dlaczego klienci do Ciebie nie wracają, co możesz zrobić, by od razu decydowali się na kolejną wizytę, i jak pracować z tymi, którzy nie wracają.

Dlaczego klienci nie wracają?

Zamiast wyszukiwać dla siebie usprawiedliwienia w stylu „Pewnie ci klienci nie potrzebowali więcej moich usług”, sprawdź, czy brak ponownych wizyt może wynikać z jednego z trzech powodów:

1. Klient nie jest zadowolony z wizyty

Twoja wiedza merytoryczna i liczba przebytych szkoleń z wykonywania zabiegów nie będą miały znaczenia dla klienta, jeżeli nie otrzyma on tego, po co przyszedł, czyli poprawy wyglądu i odprężenia. W miarę możliwości pokazuj więc klientowi efekty swojej pracy. Jednocześnie pamiętaj, że technika zabiegowa to nie wszystko. Klienci nie są specjalistami z dziedziny fryzjerstwa czy kosmetologii i oceniają Twoje kompetencje po tym, co rozumieją. Na ich ocenę składa się więc to, jak się u Ciebie czuli, czy nic nie rozpraszało ich uwagi, np. głośne zachowanie pracowników, klientów, niewygodny fotel, za jasne światło, muzyka niedopasowana do miejsca relaksu, zbyt intensywne zapachy czy brak sterylności.

2. Klient nie zauważył różnicy

Prawidłowo wykonany zabieg i dbałość o komfort klienta to dziś już za mało. Dlatego, aby klient przekonał się, że warto przychodzić do Ciebie regularnie, musisz pokazać, że naprawdę zależy Ci na jego dobrym samopoczuciu i wyglądzie każdego dnia. Nie bój się odważnie mówić o pozytywnych aspektach regularnego korzystania z Twoich usług. Pamiętaj, by nakreślać także negatywne scenariusze, wynikające z utrzymania dotychczasowych, nieprawidłowych nawyków pielęgnacyjnych, np. okazyjnego korzystania z usług profesjonalisty: „Jeżeli nie będzie się pani stosowała do zaleceń, to za tydzień te zmiany powrócą i zmarszczki znów się uwidocznią”.

3. Klient nie otrzymał zaproszenia na kolejną wizytę

Większość klientów, którzy Cię odwiedzają, ma jakiś cel: odświeżyć cerę, złagodzić zmarszczki, poprawić stan skóry głowy czy pozbyć się jakiegoś widocznego problemu. Twoja wiedza i doświadczenie wskazują na to, że nie da się czegoś osiągnąć od razu, tak jak jedna lekcja nie spowoduje, że nauczysz się języka obcego. Dlatego każda wizyta u Ciebie powinna być okazją do stworzenia dla klienta konkretnego planu działania. Rozpisz, co, jak i kiedy powinien robić, by osiągnąć efekt, po który do Ciebie przychodzi.

1 2 3Następna strona

2 komentarze

  1. Mrs Holmes

    Oj tak, lojalność klientów jest bardzo ważna i niekiedy decydująca dla naszego sukcesu. A w przypadku gabinetów kosmetycznych wydaje mi się, ze ma w ogóle szczególne znaczenie. U mnie większość dochodu generują właśnie stałe klientki i to właśnie one sprowadzają najwięcej nowych zainteresowanych. No bo która z nas nie skusi się na polecenie koleżanki? 😉 Ważny jest też wybór kanału komunikacji, jeśli chodzi o budowanie tej relacji. Ja postawiłam na smsy i firmę http://serwersms.pl/ Są wygodne i szybko trafiają do odbiorcy, dają dużo możliwości – klientki mogą nawet rejestrować się przez takie wiadomości na wizytę 🙂 Warto poszukiwać takich udogodnień i testować różne metody, a korzyści będą obustronne 🙂

  2. Akademia Versum

    Mrs, Holmes. Zdecydowanie zgadzamy się z Panem. Właściwa komunikacja pozwala utrzymać klientów. Wydaje się, że standardem są już SMSowe przypomnienia o wizytach (taką funkcję oferują dobre systemy dla salonów np. Versum), teraz warto zasnatowić się jak poprzez maile i SMSy promować salon – tu również pojawiają się nowe możliwości – np. marketing automatyczny.

Dodaj komentarz

  • (will not be published)