Jak poprawić jakość obsługi w salonie?

Sierpień 27, 2014
Jak poprawić jakość obsługi w salonie (1) lead

 

Nie jest łatwo zdobywać nowych klientów. Tym bardziej więc nie można sobie pozwolić na ich utratę. Jak zachęcić więcej osób do regularnych odwiedzin w salonie? Stawiając na profesjonalną obsługę klientów.

Według Genesys Telecommunications Laboratories z powodu niesatysfakcjonującej obsługi klientów polskie przedsiębiorstwa tracą przychody rzędu 8,8 mld euro rocznie. Taką przyczynę wskazało od 49% do 69% respondentów, którzy odeszli do konkurencyjnych firm (badania Forum Research, Swedish Post Office, McGraw-Hill Research, EFQM). Dla porównania: tylko 13% ankietowanych wymieniło niską jakość oferowanych produktów lub usług. Te statystyki mogą się wydawać szokujące. Wiadomo przecież, że pozyskanie nowego klienta kosztuje niemało wysiłku i jest sporo droższe (według niektórych specjalistów nawet osiem razy droższe) niż utrzymanie tego, który już korzysta z usług danej firmy.

Może przy tej okazji warto byłoby się dowiedzieć, ile traci na tym Twój salon, oraz wybrać obszary, które należy udoskonalić, aby poprawić jakość obsługi? Tym rozważaniom będzie poświęcona dzisiejsza lekcja. Odpowiem też na następujące pytania:

  1. Dlaczego trzeba stale dążyć do zwiększania poziomu zadowolenia klientów?
  2. Jaka jest różnica między klientem zadowolonym z usługi a w pełni usatysfakcjonowanym?
  3. Dlaczego tracimy klientów?
  4. Jakie straty ponosi salon wskutek złej obsługi klientów?
  5. Jak poszukiwać obszarów, które można udoskonalić w salonie?

Jaka jest różnica między klientem zadowolonym z usługi a w pełni usatysfakcjonowanym i dlaczego trzeba stale dążyć do zwiększania poziomu zadowolenia klientów?

W dzisiejszych czasach nie wystarczy sprawiać, by klienci czuli się zadowoleni po wykonaniu usługi. Trzeba stale dążyć do zwiększania ich poziomu satysfakcji, a najlepiej – do całkowitego ich zadowolenia. Klient w pełni usatysfakcjonowany ocenia pracę salonu i postrzega jego usługi jako coś wyjątkowego. Dzięki perfekcyjnie wykonywanym zabiegom, życzliwej i ciepłej atmosferze w salonie oraz wyjątkowemu zaangażowaniu w obsługę klientów szybko rodzi się więź, która jest podstawą lojalności – tej prawdziwej i trwałej, bo bazującej na emocjach. Taki konsument jest wyrozumiały, łatwo wybacza firmie drobne potknięcia, a kiedy zachodzą jakieś niekorzystne okoliczności, nie ucieka do konkurencji. Z kolei klient zadowolony najczęściej nie ma zastrzeżeń co do jakości wykonanej usługi, ale któryś element kontaktu z salonem nie do końca spełnia jego oczekiwania, a to wystarczy, by zaczął brać pod uwagę inne możliwości.

1 2 3 4Następna strona

Dodaj komentarz

  • (will not be published)