Ile kosztuje prowadzenie salonu urody?

Kwiecień 25, 2019

Marketing i edukacja

Wydatki na marketing i edukację to koszty, które teoretycznie nie są niezbędne do funkcjonowania gabinetu. Pracownicy salonu mogą być już przecież świetnie przeszkoleni i mieć mnóstwo klientów z polecenia. W praktyce jednak trudno mówić o wysokiej jakości usług i o rozwoju firmy bez inwestycji w reklamę, wiedzę i umiejętności – zarówno właściciela, jak i pracowników.

Poniżej kilka podstawowych kosztów związanych z marketingiem i edukacją z zastrzeżeniem, że są to wartości mocno orientacyjne. Np. w przypadku szkoleń możemy mówić o kwotach zarówno kilkuset, jak i kilku tysięcy złotych.

Koszty związane z edukacją:

  • szkolenia – kosmetyczne, marketingowe, sprzedażowe (jak wyżej + koszty związane z dojazdem i noclegiem),
  • prasa branżowa i biznesowa (od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych),
  • książki branżowe i biznesowe (od kilkudziesięciu złotych do 200 zł),
  • konferencje (od kilkudziesięciu do kilkuset złotych za wstęp + koszty związane z dojazdem i noclegiem).

Podstawowe koszty związane z marketingiem:

  • reklama w Google i na Facebooku (dowolna kwota – to Ty decydujesz, ile wydajesz, dostosowując budżet do uzyskiwanych efektów; jeżeli korzystasz z usług agencji, przygotuj się na wydatki od kilkuset do kilku tysięcy złotych);
  • reklama w prasie (od kilkudziesięciu do kilku tysięcy złotych – zależnie od nakładu i zasięgu czasopisma oraz rodzaju reklamy);
  • ulotki (kilkaset złotych – zależnie od nakładu + dystrybucja);
  • reklama zewnętrzna (od kilkuset do kilku tysięcy złotych).

Inne koszty związane z prowadzeniem gabinetu

Na koniec wspomnę jeszcze o kosztach, które będą ponosić jedynie niektórzy właściciele gabinetów i które nie znalazły miejsca w opisanych wyżej kategoriach:

  • utrzymanie, ubezpieczenie i amortyzacja auta firmowego,
  • wsparcie ekspertów w dziedzinie marketingu, zarządzania, podatków, księgowości, prawników, informatyków, specjalistów BHP itd.,
  • usługi firmy sprzątającej,
  • komputer, materiały biurowe.

Trudno jednoznacznie stwierdzić, jakie są miesięczne koszty prowadzenia salonu beauty, ponieważ trzeba uwzględnić wiele czynników o mocno zmiennych wartościach. Uogólniając, możemy powiedzieć, że prowadzenie własnego salonu wiąże się z wydatkami od kilku do kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie. Każdy właściciel salonu powinien na bieżąco monitorować wszystkie koszty i zastanawiać się nad możliwością ich optymalizacji, mając jednocześnie na uwadze utrzymanie wysokiego standardu wykonywanych usług.

Podobała Ci się lekcja Akademii Versum?
Podziel się!

1 2 3