Lekcje, szkolenia i kursy

Employer branding, czyli jak budować markę pracodawcy

rynek-pracownika

  Rynek pracy w Polsce w coraz większym stopniu staje się rynkiem pracownika, a dotyczy to szczególnie osób ze specjalistyczną wiedzą i doświadczeniem – w tym ekspertów z branży hair & beauty. Niewątpliwie na ten stan rzeczy wpływ miała m.in. emigracja doświadczonych kosmetologów, kosmetyczek, fryzjerów, specjalistów medycyny estetycznej i menedżerów zarządzających ośrodkami SPA, a także… Czytaj dalej »

Formularz zgody na zabieg oraz odpowiednie ubezpieczenie – czyli o roszczeniach klientów

Formularz zgody na zabieg

  Prowadzisz salon kosmetyczny, masz mnóstwo zadowolonych klientów, którzy opuszczają Twój gabinet z uśmiechem na twarzy. Klienci wracają, biznes się kręci, wszyscy są szczęśliwi. Piękny scenariusz, którego życzyłby sobie każdy gabinet kosmetyczny. Rzeczywistość to jednak nie bajka. Niektórzy klienci bywają trudni, usługa może ich nie satysfakcjonować, a co gorsze, nie każdy zabieg musi się udać…… Czytaj dalej »

Blogerzy w salonie: jak zacząć i efektywnie prowadzić współpracę z influencerami

influencer-marketing

  Marketing oparty na zaufaniu, wiarygodnym przekazie i autorytecie nadawcy to coraz częściej wybierana forma promocji, która pozwala osiągnąć satysfakcjonujące wyniki. Praca z influencerami stała się chlebem powszednim dla dużych marek. Jednak czy wiesz, że influencer marketing może pomóc także w skutecznej reklamie salonu? Oto wszystko, co musisz wiedzieć, aby przeprowadzić akcję z influencerem w… Czytaj dalej »

Jak promować swój salon, aby trafić w serca kobiet?

marketing-skierowany-do-kobiet-1

  Choć do gabinetów kosmetycznych coraz częściej zaglądają mężczyźni, to kobiety nadal stanowią większość klientów. Również w salonach fryzjerskich panie zwykle zostawiają najwięcej pieniędzy, w związku z czym to właśnie do nich kierowana jest większość przekazów reklamowych w sektorze hair & beauty. Jak tworzyć skuteczne kampanie reklamowe, które trafią wprost do serc potencjalnych klientek? Czym… Czytaj dalej »

5 kroków, które poprawią efektywność sprzedażową recepcji

5 kroków, które poprawią efektywność recepcji

  Kiedy myślisz o obowiązkach recepcjonistki w salonie beauty, mogą Ci przychodzić na myśl miłe przywitanie klientów, dokładność w pilnowaniu zapisów na wizyty, obowiązkowość w utrzymaniu ładu na stanowisku pracy. Po namyśle dodasz jeszcze miły głos, uśmiech i ogólne wrażenie sympatyczności. O ile jesteś w stanie dokładnie nauczyć pracowników tego, jak składa się zamówienia, włącza… Czytaj dalej »

Content marketing w salonie

  Czym jest content marketing? Jak skutecznie wykorzystać go do promocji salonu? W jaki sposób tworzyć atrakcyjne treści, na które będą reagować Twoje potencjalne klientki? Dowiedz się wszystkiego na temat content marketingu – skutecznej metody promocji gabinetu beauty! Czym jest content marketing? Content marketing to inaczej marketing treści. W pewnym uproszczeniu można powiedzieć, że pojęcie to… Czytaj dalej »

Najnowsze trendy światowe w branży spa & wellness

  Każdego roku różne organizacje prześcigają się w prognozowaniu kierunków rozwoju rynku spa & wellness. Dokąd zmierza ta branża? Co będzie hitem w najbliższej przyszłości? Czego oczekują goście tego typu obiektów? Szczególnie zauważalna jest rywalizacja pomiędzy nieinwazyjnymi zabiegami wellness, które mają na celu wyciszenie oraz oczyszczenie ciała, umysłu i ducha, a zabiegami z zakresu medycyny… Czytaj dalej »

Strona internetowa salonu i gabinetu krok po kroku – cz. I

  Chcesz stworzyć stronę internetową swojego gabinetu, ale nie wiesz, od czego zacząć? Na dźwięk słów „domena” i „serwer” robi Ci się słabo? Myślisz o tym, żeby zlecić prace informatykowi, ale nie wiesz, jak wybrać odpowiednią osobę? Zastanawiasz się, ile to wszystko będzie kosztowało? Zapoznaj się z moim przewodnikiem, który zawiera wszystkie podstawowe zagadnienia związane… Czytaj dalej »

Strona internetowa salonu i gabinetu krok po kroku – cz. II

  W pierwszej części lekcji omówiłam planowanie strony internetowej oraz zakup domeny i serwera (z poprzednią lekcją możesz się zapoznać tutaj). Dziś zajmę się praktycznymi aspektami związanymi z przygotowaniem strony. Przeanalizuję różne sposoby tworzenia witryny internetowej (samodzielnie, przy pomocy kreatora, zlecenie zewnętrznej firmie) i przyjrzę się ich kosztom. Po lekturze tej części artykułu będziesz mieć… Czytaj dalej »

Jak stworzyć unikalne SPA?

  Rynek SPA & wellness w Polsce jest już bardzo dojrzały, a stale rosnąca liczba nowych obiektów powoduje, że stał się niezwykle konkurencyjny. Stworzenie unikalnego miejsca, do którego goście będą stale wracać, wymaga zbudowania oferty opartej na ciekawej koncepcji. Tworząc nowe miejsce, pamiętajmy, aby: zacząć od koncepcji, a nie od projektu, być niekonwencjonalnym, szukać unikalnych… Czytaj dalej »