Lekcje, szkolenia i kursy

Jak sprzedawać kosmetyki, czyli merchandising w branży beauty

  Czy wiesz, o ile wzrośnie sprzedaż kosmetyków w Twoim salonie, jeśli je odpowiednio wyeksponujesz? Prawidłowa ekspozycja produktów w salonie fryzjerskim czy kosmetycznym może zwiększyć ich sprzedaż nawet o 30%. Co ważniejsze, nie jest to trudne, a dobre wyniki można osiągnąć w zasadzie bez żadnych nakładów finansowych. Wystarczy odrobina zmysłu organizatorskiego oraz znajomość najważniejszych zasad… Czytaj dalej »

Plan naprawczy w salonie urody, czyli gdzie szukać przyczyn niepowodzenia

  Przedsiębiorczy właściciele i właścicielki salonów piękności, podobnie jak posiadacze innych firm usługowych, miewają chwile zwątpienia. Salon urody jest jak żywy organizm, utrzymanie go w dobrej kondycji wymaga ciągłych starań, reagowania na ogólne branżowe trendy oraz zmiany zachodzące w lokalnym otoczeniu. Niepokojące sygnały powinny skłaniać dobrego menedżera do szerokich przewartościowań i wprowadzania ulepszeń. Te bardziej kompleksowe zmiany to… Czytaj dalej »

Jakie kanały social media wykorzystać do promocji salonu urody?

  Wiele osób utożsamia media społecznościowe z Facebookiem. Wiadomo, że Facebook jest największym na świecie (a także najpopularniejszym w Polsce) serwisem społecznościowym, ale mamy też inne portale tego typu, takie jak Instagram, Pinterest, YouTube czy blogi. I właśnie nimi chciałbym się zająć w tym artykule, przybliżyć to, ile osób z nich korzysta, jak działają, jak… Czytaj dalej »

Jak skutecznie reklamować salon w prasie

Czym jest reklama prasowa? Reklama prasowa to nic innego, jak płatna informacja o naszej działalności zawarta w prasie. Dziś poprzez reklamę prasową rozumiemy nie tylko tę tradycyjną, w formie papierowej, ale również internetową, multimedialną, publikowaną w e-gazetach i e-wydaniach. Ta ostatnia jest obecnie wzbogacana o filmy, zdjęcia, ankiety, quizy aktywizujące i angażujące odbiorcę. Ale i… Czytaj dalej »

Salon na Facebooku, czyli jak korzystać z możliwości tego kanału

  Facebook to najpopularniejszy serwis społecznościowy w Polsce. Obecnie ma on w naszym kraju ponad 13,26 mln internautów, z czego 8,5 mln odwiedza portal codziennie. Każdego dnia ponad 5 mln użytkowników przegląda publikowane tam treści na urządzeniach mobilnych. Najliczniejsza grupa osób korzystających z serwisu to mężczyźni i kobiety w wieku 19–33 lat. Za pomocą menedżera… Czytaj dalej »

Zatrudnię fryzjera lub kosmetyczkę

czyli gdzie szukać pracowników i czym się kierować przy zatrudnianiu?   Idealny kandydat do pracy w branży hair&beauty powinien być nie tylko świetnym fachowcem, ale i osobą pasującą do zespołu. Pamiętając, jakie znaczenie w tworzeniu dobrej atmosfery w salonie i osiąganiu wyznaczonych celów ma zgrany zespół, warto zwrócić uwagę nie tylko na umiejętności fryzjerskie czy… Czytaj dalej »

5 powodów, dla których e-mail jest niezbędnym narzędziem promocji

  E-mail to ta forma reklamy, koło której nie można przejść obojętnie. Dostarczana jest w jedno z najbardziej prywatnych miejsc w sieci – do skrzynki poczty elektronicznej. Sam ten fakt decyduje o tym, że e-mail staje się bardzo personalnym kanałem komunikacji między Twoją firmą a klientem. Nie ma w internecie drugiego kanału dotarcia do klienta,… Czytaj dalej »

Planowanie czasu w salonie urody

    W prowadzeniu działalności salonu bardzo ważnym elementem jest umiejętność prawidłowego planowania działań i zarządzania swoim czasem. Aby w praktyce zrealizować wszystkie swoje zamierzenia, potrzebujemy najpierw biznesplanu (zobacz, jak budować biznesplan w salonie). Biznesplan stanowi pewien kierunkowskaz, według którego możemy świadomie ustalić zestaw czynności – tak zwanych aktywności – koniecznych do realizacji wytyczonych celów…. Czytaj dalej »

Sposoby radzenia sobie z trudnymi klientami

  Obsługa trudnego klienta bywa niełatwa. Czasami trzeba się zmierzyć z bardziej lub mniej uzasadnionymi roszczeniami, a zdarzeniom tym na ogół towarzyszą ogromne emocje – zarówno po stronie pracownika salonu, jak i jego oponenta. O tym, jak znaleźć profesjonalne rozwiązanie tych niełatwych – de facto dla obu stron – sytuacji, dowiesz się z dzisiejszej lekcji…. Czytaj dalej »

Konflikt i co dalej, czyli jak budować porozumienie

  „Nie ma problemów, są tylko rozwiązania” – mawiał Wojciech Olejniczak, Rektor Senior Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, w której miałam przyjemność pracować. Rzeczywiście, trzeba przyznać, że skoncentrowanie się na szukaniu rozwiązań przynosi pozytywne rezultaty. Poniżej kilka wskazówek, jak to robić. Oddziel ludzi od problemu Nierzadko skonfliktowane strony, zamiast skupić się na przyczynie nieporozumienia i na możliwych… Czytaj dalej »