Lekcje, szkolenia i kursy

Jakie kanały social media wykorzystać do promocji salonu urody?

  Wiele osób utożsamia media społecznościowe z Facebookiem. Wiadomo, że Facebook jest największym na świecie (a także najpopularniejszym w Polsce) serwisem społecznościowym, ale mamy też inne portale tego typu, takie jak Instagram, Pinterest, YouTube czy blogi. I właśnie nimi chciałbym się zająć w tym artykule, przybliżyć to, ile osób z nich korzysta, jak działają, jak… Czytaj dalej »

Jak skutecznie reklamować salon w prasie

Czym jest reklama prasowa? Reklama prasowa to nic innego, jak płatna informacja o naszej działalności zawarta w prasie. Dziś poprzez reklamę prasową rozumiemy nie tylko tę tradycyjną, w formie papierowej, ale również internetową, multimedialną, publikowaną w e-gazetach i e-wydaniach. Ta ostatnia jest obecnie wzbogacana o filmy, zdjęcia, ankiety, quizy aktywizujące i angażujące odbiorcę. Ale i… Czytaj dalej »

Salon na Facebooku, czyli jak korzystać z możliwości tego kanału

  Facebook to najpopularniejszy serwis społecznościowy w Polsce. Obecnie ma on w naszym kraju ponad 13,26 mln internautów, z czego 8,5 mln odwiedza portal codziennie. Każdego dnia ponad 5 mln użytkowników przegląda publikowane tam treści na urządzeniach mobilnych. Najliczniejsza grupa osób korzystających z serwisu to mężczyźni i kobiety w wieku 19–33 lat. Za pomocą menedżera… Czytaj dalej »

5 powodów, dla których e-mail jest niezbędnym narzędziem promocji

  E-mail to ta forma reklamy, koło której nie można przejść obojętnie. Dostarczana jest w jedno z najbardziej prywatnych miejsc w sieci – do skrzynki poczty elektronicznej. Sam ten fakt decyduje o tym, że e-mail staje się bardzo personalnym kanałem komunikacji między Twoją firmą a klientem. Nie ma w internecie drugiego kanału dotarcia do klienta,… Czytaj dalej »

Planowanie czasu w salonie urody

    W prowadzeniu działalności salonu bardzo ważnym elementem jest umiejętność prawidłowego planowania działań i zarządzania swoim czasem. Aby w praktyce zrealizować wszystkie swoje zamierzenia, potrzebujemy najpierw biznesplanu (zobacz, jak budować biznesplan w salonie). Biznesplan stanowi pewien kierunkowskaz, według którego możemy świadomie ustalić zestaw czynności – tak zwanych aktywności – koniecznych do realizacji wytyczonych celów…. Czytaj dalej »

Jak radzić sobie z konfliktami w salonie?

    Świadome zarządzanie salonem fryzjerskim czasami wiąże się z trudnościami. Doświadczył tego znajomy menedżer, który po przeanalizowaniu przychodów i kosztów prowadzenia salonu doszedł do wniosku, że fryzjer z obrotem miesięcznym w wysokości 9000 zł i wynagrodzeniem 40% jest nierentownym pracownikiem. Dlatego też zaproponował mu zmianę dotychczasowej umowy, wskazując jednocześnie na inne źródła zarabiania dodatkowych… Czytaj dalej »

SEM i SEO – czyli jak promować stronę internetową salonu

Stworzenie witryny internetowej to nie wszystko. Warto jak najefektywniej wykorzystać możliwości docierania do klientów za pomocą Internetu. W związku z tym trzeba jeszcze zadbać o to, aby strona była funkcjonalna (miała np. system rezerwacji online oraz informowała o aktualnych promocjach), czytelna (ułatwiała odnajdywanie najważniejszych informacji) oraz widoczna w sieci i dostępna dla klientów. Strona internetowa… Czytaj dalej »

5 różnych rzeczywistości i 5 różnych korzyści

  Jak można je wykorzystać w kontaktach z klientami salonów urody Menedżer salonu urody powinien nieustannie się edukować w dziedzinie psychologii, ponieważ w głównej mierze właśnie ta wiedza wpływa na efekty jego pracy zawodowej. Warto np. zdawać sobie sprawę z tego, że nasze wyobrażenia i osądy indywidualne oraz przekonania dzielone z innymi nakładają się na… Czytaj dalej »

Jak zorganizować opłacalną akcję promocyjną salonu

  Promocja przeważnie kojarzy się ze sprzedażą produktu i usługi w niższej cenie. W świecie beauty często jest tożsama z myśleniem: „Bardzo potrzebuję klientów, więc chętnie ich przyjmę za jakiekolwiek pieniądze”. W rzeczywistości promocja to nie tyle wołanie o pomoc w utrzymaniu płynności finansowej, ile świetne narzędzie do przyciągania uwagi klientów. Jednak przygotowanie takiej akcji… Czytaj dalej »

Budowanie efektywnych zespołów

  Warto wiedzieć, że zespół, którym zarządzamy, zanim stanie się w pełni dojrzały i efektywny, ewoluuje i przechodzi przez poszczególne etapy rozwoju; rozpoczynając od etapu I nazywanego tworzeniem, poprzez etap ścierania (II) oraz normowania (III), dochodzi do IV etapu, zwanego działaniem. Na każdym z tych etapów zarówno kompetencje (wiedza oraz umiejętności) pracowników, jak i ich… Czytaj dalej »