Lekcje, szkolenia i kursy

10 sposobów na przyciągnięcie klientów, czyli jak przygotować się do otwarcia salonu

  Na wstępie, nieco przewrotnie, kilka słów o tym, na jaki temat nie będzie porad w tym artykule. Kwestie wyboru świadczonych usług, doboru wyposażenia czy zatrudnienia personelu dokładnie rozważa każdy, kto zamierza prowadzić salon kosmetyczny. Do tego dochodzą sprawy formalno-prawne, księgowe czy nawet szukanie zewnętrznych źródeł finansowania biznesu. Najczęściej każdy z tych wątków jest dobrze… Czytaj dalej »

Prowadzisz salon urody? Poznaj swoją konkurencję i się wyróżnij!

  W tym odcinku Akademii Versum patrzymy na element otoczenia zewnętrznego, który ma ogromny wpływ na prowadzenie biznesu. To konkurencja. Jak mówi (pół żartem, pół serio) jedna z zasad walk wojennych, wroga trzeba znać, żeby móc go pokonać. Znając konkurencję, możesz odpowiednio sprofilować wizerunek swojego salonu oraz tak dobrać narzędzia marketingowe, aby wyróżnić się z… Czytaj dalej »

Jak czytać wyniki swojej firmy, by zwiększać zyski

  Prowadzenie interesów to nie tylko regularne sprawdzanie, czy na koniec miesiąca będzie dość pieniędzy na pokrycie kosztów i czy zostanie coś jeszcze na inwestycje. Takie krótkoterminowe zestawienia nie wystarczą do podejmowania decyzji o dalszym rozwoju. Prowadząc biznes w branży hair&beauty, musisz ciągle zadawać sobie pytanie „i co dalej?”. Jak zwiększyć liczbę klientów i sprzedaż,… Czytaj dalej »

Jak wykorzystać trendy konsumenckie, by wyróżnić się na rynku i zwiększyć sprzedaż w salonie cz. II

Trend# 5. Kobiety sukcesu Współczesna kobieta nie jest już przysłowiową kurą domową. Wiele zawodów, które wcześniej zarezerwowane były wyłącznie dla mężczyzn, zaczynają wykonywać kobiety. Jest nas coraz więcej w polityce, zajmujemy najwyższe stanowiska w pracy. Współczesna kobieta zna swoją wartość i coraz częściej zaczyna dbać także o siebie oraz realizację swoich pasji. Dużą wagę przywiązuje… Czytaj dalej »

Jak wykorzystać trendy konsumenckie, by wyróżnić się na rynku i zwiększyć sprzedaż w salonie cz. I

  Jak to się dzieje, że ludzie wybierają ofertę konkretnego salonu, korzystają najchętniej z takich, a nie innych usług, a potem już zawsze wracają do tego miejsca? Odpowiedź wydaje się prosta: oferta jest dopasowana do profilu konkretnego klienta. Im lepsze zrozumienie potrzeb konsumentów, stylu życia, przekonań i oczekiwań, tym większa szansa na powodzenie biznesu. Jak… Czytaj dalej »

Jak sprzedawać kosmetyki, czyli merchandising w branży beauty

  Czy wiesz, o ile wzrośnie sprzedaż kosmetyków w Twoim salonie, jeśli je odpowiednio wyeksponujesz? Prawidłowa ekspozycja produktów w salonie fryzjerskim czy kosmetycznym może zwiększyć ich sprzedaż nawet o 30%. Co ważniejsze, nie jest to trudne, a dobre wyniki można osiągnąć w zasadzie bez żadnych nakładów finansowych. Wystarczy odrobina zmysłu organizatorskiego oraz znajomość najważniejszych zasad… Czytaj dalej »

Jakie kanały social media wykorzystać do promocji salonu urody?

  Wiele osób utożsamia media społecznościowe z Facebookiem. Wiadomo, że Facebook jest największym na świecie (a także najpopularniejszym w Polsce) serwisem społecznościowym, ale mamy też inne portale tego typu, takie jak Instagram, Pinterest, YouTube czy blogi. I właśnie nimi chciałbym się zająć w tym artykule, przybliżyć to, ile osób z nich korzysta, jak działają, jak… Czytaj dalej »

Jak skutecznie reklamować salon w prasie

Czym jest reklama prasowa? Reklama prasowa to nic innego, jak płatna informacja o naszej działalności zawarta w prasie. Dziś poprzez reklamę prasową rozumiemy nie tylko tę tradycyjną, w formie papierowej, ale również internetową, multimedialną, publikowaną w e-gazetach i e-wydaniach. Ta ostatnia jest obecnie wzbogacana o filmy, zdjęcia, ankiety, quizy aktywizujące i angażujące odbiorcę. Ale i… Czytaj dalej »

Salon na Facebooku, czyli jak korzystać z możliwości tego kanału

  Facebook to najpopularniejszy serwis społecznościowy w Polsce. Obecnie ma on w naszym kraju ponad 13,26 mln internautów, z czego 8,5 mln odwiedza portal codziennie. Każdego dnia ponad 5 mln użytkowników przegląda publikowane tam treści na urządzeniach mobilnych. Najliczniejsza grupa osób korzystających z serwisu to mężczyźni i kobiety w wieku 19–33 lat. Za pomocą menedżera… Czytaj dalej »

5 powodów, dla których e-mail jest niezbędnym narzędziem promocji

  E-mail to ta forma reklamy, koło której nie można przejść obojętnie. Dostarczana jest w jedno z najbardziej prywatnych miejsc w sieci – do skrzynki poczty elektronicznej. Sam ten fakt decyduje o tym, że e-mail staje się bardzo personalnym kanałem komunikacji między Twoją firmą a klientem. Nie ma w internecie drugiego kanału dotarcia do klienta,… Czytaj dalej »