Lekcje, szkolenia i kursy

Strona internetowa salonu i gabinetu krok po kroku – cz. I

  Chcesz stworzyć stronę internetową swojego gabinetu, ale nie wiesz, od czego zacząć? Na dźwięk słów „domena” i „serwer” robi Ci się słabo? Myślisz o tym, żeby zlecić prace informatykowi, ale nie wiesz, jak wybrać odpowiednią osobę? Zastanawiasz się, ile to wszystko będzie kosztowało? Zapoznaj się z moim przewodnikiem, który zawiera wszystkie podstawowe zagadnienia związane… Czytaj dalej »

Strona internetowa salonu i gabinetu krok po kroku – cz. II

  W pierwszej części lekcji omówiłam planowanie strony internetowej oraz zakup domeny i serwera (z poprzednią lekcją możesz się zapoznać tutaj). Dziś zajmę się praktycznymi aspektami związanymi z przygotowaniem strony. Przeanalizuję różne sposoby tworzenia witryny internetowej (samodzielnie, przy pomocy kreatora, zlecenie zewnętrznej firmie) i przyjrzę się ich kosztom. Po lekturze tej części artykułu będziesz mieć… Czytaj dalej »

Więcej klientów z polecenia

Krępujesz się poprosić klientkę o polecenie Twoich usług? Zastanawiasz się, jak to zrobić, aby nie godziło to w Twój wizerunek profesjonalisty, a klientka nie pomyślała, że kiepsko sobie radzisz z zapełnieniem grafiku? Te obawy i wątpliwości nie będą już miały znaczenia, jeżeli tylko zastosujesz kilka prostych sposobów. Czy naprawdę potrzebujesz systemowego rozwiązania, które ułatwi pozyskiwanie… Czytaj dalej »

Perfekcyjna recepcja w salonie

  Prawidłowo zorganizowana recepcja jest niezwykle ważnym elementem każdego salonu fryzjerskiego i kosmetycznego. Wpływa na obsługę klientów oraz organizację pracy. Z mojego doświadczenia wynika, że w firmach, w których funkcjonuje taki punkt, znacznie łatwiej nawiązuje się relacje z klientami oraz sprawniej zarządza pracą. To szczególne miejsce, w którym klient wyrabia sobie opinię na temat salonu,… Czytaj dalej »

Rozwijaj gabinet z głową. Specjalizacja czy szeroki zakres usług?

    Na przestrzeni ostatnich lat branża kosmetyczna przeszła prawdziwą rewolucję. Małe salony stopniowo poszerzały swoją ofertę, wprowadzając nowe kosmetyki i przede wszystkim sprzęt, bez którego dzisiaj nie można myśleć o dużych zyskach. Dynamiczny rozwój możliwości zabiegowych spowodował, że wiele gabinetów stanęło przed trudnym dylematem: wprowadzać do oferty kolejne nowości czy może wyspecjalizować się w… Czytaj dalej »

Kolor Twojego klienta, czyli jak znajomość najnowszych badań nad mózgiem pomoże Ci sprzedawać

  Chciałabym podzielić się z Tobą wiedzą o neuronauce. Będziemy rozważać temat ludzkiego mózgu i tego, co wiedza o nim może dać każdemu z nas. Zobaczysz, jak świadomość tej wiedzy może wpłynąć na pracę Twojego salonu i spowodować, że zaczniesz sprzedawać więcej, a klienci będą wracać do Ciebie częściej i z jeszcze większą chęcią. Moja… Czytaj dalej »

Bony podarunkowe jako narzędzie zwiększania sprzedaży w salonie

  Vouchery mogą doskonale wpłynąć na zwiększenie sprzedaży, pozyskiwanie nowych klientów i, co najważniejsze, na poprawę płynności finansowej firmy. Niestety wiele salonów bagatelizuje potencjał bonów. Menedżerowie zazwyczaj nie przykładają się odpowiednio do doboru zabiegów, przygotowania projektu graficznego czy promocji. Zobaczmy, jak prawidłowo podejść do tego tematu, stworzyć ciekawą ofertę i skuteczną strategię sprzedaży. Bony podarunkowe… Czytaj dalej »

Projektowanie przyjaznej przestrzeni salonu urody, czyli wellness w designie

  Zapewne wielokrotnie spotkaliście się z określeniem „wellness”. Od kilkunastu lat filozofia wellness króluje w różnego rodzaju usługach wiążących się z regeneracją organizmu, dbałością o ciało, zwiększeniem potencjału zdrowotnego, np. w gabinetach odnowy biologicznej, spa, salonach piękności, klubach fitness. Czasy współczesne nazywane są nawet erą wellnessu. Ale czy wellness może dotyczyć także designu otaczającej nas… Czytaj dalej »

W jaki sposób zaproponować kurację pielęgnacyjną w salonie?

  Punktem wyjścia do przedstawienia propozycji kuracji pielęgnacyjnej w salonie jest wykonana diagnoza oraz poinformowanie klientki o jej wynikach. Diagnoza może brzmieć następująco: „Ma pani świetne włosy. Jest ich dużo i są grube. Nie mniej jednak, zauważyłam, że są przesuszone. straciły połysk oraz są szorstkie w dotyku. Co o tej porze roku nie jest przypadkiem… Czytaj dalej »

Jak wykorzystać trendy konsumenckie, by wyróżnić się na rynku i zwiększyć sprzedaż w salonie cz. II

Trend# 5. Kobiety sukcesu Współczesna kobieta nie jest już przysłowiową kurą domową. Wiele zawodów, które wcześniej zarezerwowane były wyłącznie dla mężczyzn, zaczynają wykonywać kobiety. Jest nas coraz więcej w polityce, zajmujemy najwyższe stanowiska w pracy. Współczesna kobieta zna swoją wartość i coraz częściej zaczyna dbać także o siebie oraz realizację swoich pasji. Dużą wagę przywiązuje… Czytaj dalej »