Osiągnij efekt WOW w swoim salonie beauty!

Luty 25, 2019

wow - rozkochaj gości w kawie

8 sprawdzonych trików, które sprawią, że Twoi goście będą chcieli wracać

1. Daj się znaleźć w sieci

Zainwestuj w stronę internetową oraz dwa niezbędne narzędzia w social mediach (Facebook i Instagram). Poczta pantoflowa, inaczej marketing szeptany, jest dla każdej firmy najsilniejszą formą promocji, ma jednak jedną wadę. Jest ograniczona zasięgiem. Tylko aktywność online pozwala działać na większą skalę i dociera do nowych potencjalnych klientów. Świadomie kreowany przekaz może doskonale budować efekt WOW – już na poziomie pierwszego kontaktu poprzez social media i stronę WWW. Przekaz, czyli spójne, przemyślane posty, zdjęcia i grafiki, jakich będziemy się trzymać, mają znaczący wpływ na całościowe postrzeganie salonu.

Obecnie narzędziami, które najlepiej sprzedają, są nie zawsze jeszcze przez wszystkich doceniany Instagram i niezawodne InstaStories. Używając tych narzędzi, możesz pokazywać codzienność salonu, standardy, dzielić się cennymi, krótkimi poradami czy wprowadzanymi zmianami. Ważne jest, by traktować InstaStory jak serial, spójnie i konsekwentnie prezentując dany temat, np. rodzaje masaży czy zabiegów. Podczas tworzenia relacji na InstaStory pamiętaj o początku, rozwinięciu i zakończeniu.

2. Zadbaj o element instagramowy 

Co to oznacza? To przedmiot (lub inny element), który sprawia, że patrząc na niego, gość od razu chce zrobić zdjęcie. Co może być takim elementem instagramowym? Może to być np. pięknie podana kawa w przezroczystej filiżance, ścianka zdjęciowa z logo z neonu lub dizajnerski fotel. Tu kreatywność nie ma ograniczeń.

Mieszkając pół roku w Nowym Jorku, mijałam każdego dnia wiele restauracji i miejsc beauty. Jednak tylko tam, gdzie znalazł się element instagramowy – coś WOW, co przyciągało uwagę i się wyróżniało – lokal był pełen ludzi.

Pamiętajmy, że wrzucanie zdjęć do sieci przez klientów to doskonała, najbardziej wiarygodna i dodatkowo darmowa promocja naszego miejsca na odpowiednią skalę.

3. Rozkochaj gości w kawie i jej podaniu

Wspomniana wyżej kawa. Nigdy na niej nie oszczędzaj – na jej jakości i podaniu. Ostatnio miałam przyjemność być w miejscu, gdzie kawa była rewelacyjna w smaku, a pianki dawno nie widziałam tak dobrze spienionej – początkowo więc efekt WOW okazał się doskonały… do momentu, gdy poprosiłam o drugą kawę, którą dostałam w innej filiżance!

Wychodząc, zobaczyłam trzecią, najpiękniejszą moim zdaniem filiżankę, którą otrzymał inny gość salonu, i cały efekt WOW prysł! Dlaczego? Powód bardzo prozaiczny – brak spójności.

Pytanie zatem brzmi, czy masz w salonie spójne filiżanki oraz inne dodatki. Jeżeli nazwa Twojego salonu zawiera słowo „fit”, to zwróć uwagę, by nie podawać czekoladek do kawy, a jeżeli serwujesz kawę w porcelanowej filiżance, to nigdy nie dołączaj plastikowej łyżeczki. A co najważniejsze, nie zapomnij spytać o kawę lub herbatę, nawet gdy ktoś przychodzi na krótki zabieg. Niestety zdarza się to nawet w najbardziej ekskluzywnych miejscach.

4. Stwórz przestrzeń dla gości

Aby się wyróżnić, nie wystarczy obecnie klasyczna recepcja z poczekalnią. Jeśli masz przestrzeń, stwórz VIP room, inaczej zwany pokojem relaksu. Jest to idealna przestrzeń, która mówi gościom: „przyjedź szybciej”, „zostań po zabiegu”, „zapoznaj się z nową ofertą”, „poczytaj tu książkę”. Czyli przestrzeń, w której czują się dobrze. Idąc dalej, w takiej przestrzeni możesz zadbać o „drink bar”, czyli miejsce z małymi butelkami soków, wody czy nawet szampana.

5. Korzystaj z udogodnień

Wykorzystuj możliwości, jakie daje narzędzie Versum. Dotyczy to nie tylko powszechnie znanych SMS-ów z przypomnieniem o wizycie, ale także życzeń urodzinowych, informacji o promocjach czy newslettera. Tu chciałabym zwrócić uwagę na szczególną opcję tego systemu. Ponieważ klienci lubią niespodziewane prezenty i inne miłe niespodzianki, narzędzie to w rewelacyjny sposób pozwala budować efekt WOW. Mowa tu o dostępnej statystyce, która pozwala wyznaczyć topowych klientów – na podstawie liczb i faktów, według wybranych kryteriów, np. liczby konkretnych zabiegów, które wykupił dany klient, bądź kwoty wydanej w danym okresie. Korzystaj z tych możliwości i w najmniej oczekiwanym momencie odezwij się do stałego gościa z niecodzienną propozycją dodatkowych zabiegów.

6. Postaw na karteczki spersonalizowane

Czym one są? Pierwsi klienci bardzo często otrzymują małe upominki z broszurami, cennikami, gadżetami czy próbką kremu. Tu warto dodać spersonalizowaną karteczkę z logo salonu i z ręcznie wypisanym tekstem: „Pani Olu, dziękujemy za wizytę”. Podobną karteczkę można położyć na fotelu zabiegowym w gabinecie, np. ze wskazówką: „Pani Olu, teraz godzina na relaks”. Możemy też zapisać wybrany cytat, a stałym klientom przygotować bardziej spersonalizowane sentencje.  Podczas wydarzeń można również wykorzystać takie karteczki zamiast standardowej wizytówki. Wszystkie te czynności sprawią, że się wyróżnisz!

7. Stwórz coś autorskiego

Na początku może to być ciekawy sposób na wykonanie autorskiego demakijażu, innowacyjnego masażu, być może później będzie to nowatorski zabieg. A docelowo cykl autorskich zabiegów Twojego salonu. Zrób wraz z zespołem burzę mózgów. Angażujcie się zespołowo, wyróżniajcie się zespołowo.

8. Wyróżnij się przez pomaganie!

Społeczna odpowiedzialność biznesu, czyli CSR, jest nową przestrzenią, która może pomóc Twojemu salonowi wyróżnić się na tle konkurencji.
Największe, renomowane miejsca beauty w Nowym Jorku, które miałam możliwość odwiedzić, angażowały się w działania charytatywne. Na przykład w Tramp SPA w recepcji sprzedawano urocze misie, z których dochód był przeznaczony na cele charytatywne. W innym salonie można było kupić kremy, by wesprzeć konkretny cel dobroczynny.
Zastanów się, czy nie warto nawiązać stałej współpracy z fundacją lub stowarzyszeniem. Dobro jest piękne i zawsze do nas wróci!

Strategicznym celem salonów jest sprzedawanie usług i produktów, jednak nie wydarzy się to bez zadbania o czynniki wyróżniające i małe detale charakterystyczne dla Twojego miejsca. Budowanie pozytywnego zaskoczenia u gości od pierwszego możliwego kontaktu, wystandaryzowana obsługa klienta oraz uśmiechnięty, zaangażowany zespół to elementy kluczowe, które sprawiają, że goście chcą wracać do salonu, a co najważniejsze opowiadają o nim innym. Bądźcie kreatorami swojego salonu, zaskakujcie drobiazgami i dbałością o szczegóły, wywołując u swoich gości efekt WOW!

W ramach podsumowania warto przypomnieć najważniejsze kroki, które warto podjąć, by klienci jeszcze lepiej czuli się w Twoim salonie i zawsze chcieli do niego wracać:

  • spisz, co Cię wyróżnia na tle konkurencji;
  • wystandaryzuj swoje działania;
  • wprowadź efekty WOW.

Trzymam za Ciebie kciuki!

Podobała Ci się lekcja Akademii Versum?
Podziel się!

1 2