Planowanie czasu w salonie urody

Marzec 18, 2015

  Planowanie czasu 1

 

W prowadzeniu działalności salonu bardzo ważnym elementem jest umiejętność prawidłowego planowania działań i zarządzania swoim czasem. Aby w praktyce zrealizować wszystkie swoje zamierzenia, potrzebujemy najpierw biznesplanu (zobacz, jak budować biznesplan w salonie).

Biznesplan stanowi pewien kierunkowskaz, według którego możemy świadomie ustalić zestaw czynności – tak zwanych aktywności – koniecznych do realizacji wytyczonych celów. W ten sposób nasze prognozy finansowe nie będą jedynie pustymi liczbami na kartce papieru, ale punktem zwrotnym prowadzącym do solidnych działań. Dokładna znajomość własnego biznesplanu: inwestycji, przepływów finansowych, 2-procentowej rezerwy na nieoczekiwane wydatki, planowanych działań itp., będzie również kluczowym czynnikiem prowadzącym do rozwoju biznesu. Jeżeli sami nie jesteśmy pewni, jak napisać biznesplan, powinniśmy skorzystać z pomocy eksperta lub mentora.

Istnieje wiele możliwości zapisywania swoich zamierzeń biznesowych. Niektórzy używają specjalistycznych programów komputerowych, które już w swoim założeniu mają kalendarze i rubryki, czyli narządza ściśle związane z planowaniem czasu. Wiele osób korzysta z własnoręcznie stworzonych tabelek w Excelu, inni zaś stosują tradycyjne kalendarze. Oczywiście wybór odpowiedniej metody zależy od indywidualnych preferencji. Pamiętajmy jednak, że wykorzystanie nowych technologii pozwoli lepiej kontrolować działania, znacznie usprawni codzienne obowiązki i pomoże w lepszym zarządzaniu czasem – zarówno własnym, jak i pracowników.

Planując nasze aktywności biznesowe, powinniśmy w pierwszej kolejności określić przedział czasowy, w którym będziemy je realizować. Eksperci sugerują plan 5-letni, jednak na początku najłatwiej jest skoncentrować się na okresie jednego roku, dzieląc go na miesiące, tygodnie, dni i później godziny. Pomocny w planowaniu może być np. kalendarz istotnych wydarzeń, wokół których będziemy przeprowadzali różnorakie akcje marketingowe. Oto przykład:

Styczeń 1 stycznia – obchody Nowego Roku
21 stycznia – Dzień Babci
Luty 3 lutego – Międzynarodowy Dzień Walki z Rakiem
14 lutego – walentynki (dzień zakochanych)
17 lutego – Dzień Kota
Marzec 8 marca – Dzień Kobiet
21 marca – początek kalendarzowej wiosny
Kwiecień 1 kwietnia – Prima Aprilis
5–6 kwietnia – Wielkanoc
22 kwietnia – Międzynarodowy Dzień Ziemi
Maj 1 maja – Święto Pracy
3 maja – Święto Konstytucji 3-maja
22 maja – Dzień Praw Zwierząt
26 maja – Dzień Matki
31 maja – Światowy Dzień Bez Papierosa
Czerwiec 5 czerwca – Światowy Dzień Ochrony Środowiska Naturalnego
8 czerwca – Światowy Dzień Oceanów
23 czerwca – Dzień Ojca
22 czerwca – początek kalendarzowego lata
Lipiec 1 lipca – początek wakacji
25 lipca – Dzień Bezpiecznego Kierowcy
Sierpień 1 sierpnia – Narodowy Dzień Pamięci Powstania Warszawskiego
2 sierpnia – Międzynarodowe Dzień Przyjaźni
12 sierpnia – Międzynarodowy Dzień Młodzieży
25 sierpnia – urodziny salonu
Wrzesień 9 września – Międzynarodowy Dzień Urody
15 września – Międzynarodowy Dzień Demokracji
23 września – początek kalendarzowej jesieni
Październik 1 października – miesiąc walki z rakiem
14 października – Dzień Nauczyciela
31 października – Halloween
Listopad 11 listopada – Narodowe Święto Niepodległości
14 listopada – Dzień Czystego Powietrza
17 listopada – Międzynarodowy Dzień Studenta
30 listopada – Andrzejki
Grudzień 6 grudnia – Mikołajki
22 grudnia – początek zimy
25 grudnia – Boże Narodzenie
31 grudnia – sylwester

 

Dowolność dodawania wydarzeń jest nieograniczona. Dużą rolę odrywa systematyczność i świadomość, że 52 razy do roku warto planować tygodniowe promocje. Częste organizowanie uroczystości zagwarantuje klientom salonu wspaniałą zabawę, a nam pozwoli budować lepsze relacje, zapewniając stały dochód.

Np. w tygodniu poświęconym walce z rakiem piersi promujemy profilaktykę, by zwiększać bezpieczeństwo. Tak więc podczas tego tygodnia klienci poznają wszystkie oferowane przez salon rozwiązania, które praktycznie i skutecznie utrzymają ich w zdrowiu. Dzień Wiosny możemy poświęcić na zaprezentowanie nowości, np. wprowadzenie dodatkowej usługi lub nowego urządzenia kosmetycznego. W Dniu Czystego Powietrza reklamujemy np. zabiegi tlenowe (oksybrazję), sugerując przy okazji suplementację na bazie chlorofilu. Pomysłów jest całe mnóstwo – liczy się kreatywność. Cotygodniowe akcje powinny być kierowane do różnych kategorii klientów.

1 2 3Następna strona

Dodaj komentarz

  • (will not be published)