Podstawy e-marketingu dla salonu urody

Lipiec 9, 2014
Reklama salonu fryzjerskiego, gabinetu kosmetycznego

E-marketing  salonu kosmetycznego

 

Marketing internetowy to ogół działań podejmowanych w celu wykreowania wizerunku, wypromowania produktu lub usługi, skłonienia użytkownika do podjęcia jakiejś aktywności. Ten rodzaj działań to połączenie niektórych elementów marketingu tradycyjnego, reklamy i działań public relations z wykorzystaniem sieci internetowej.

E-marketing zwiększa retencję, czyli gromadzenie klientów i potencjalnych klientów, zwiększa lojalność nabywców i w końcu konwersję, czyli stosunek liczby klientów do liczby potencjalnych klientów. A wszystko to wiąże się z niskimi kosztami – dużo niższymi niż tradycyjna reklama salonu kosmetycznego.

Marketing internetowy wykorzystuje różnorodne techniki i narzędzia: działania w mediach społecznościowych, e-mail marketing, pozycjonowanie, aukcje internetowe, bannery i boksy reklamowe, artykuły sponsorowane, kanały RSS, marketing wirusowy i wiele innych.

Każdy z tych elementów to szeroki zakres wiedzy i umiejętności więc wymaga odrębnego omówienia. Dziś skupimy się tylko na kilku podstawowych narzędziach: stronie internetowej, pozycjonowaniu w wyszukiwarkach, a także na lokalizatorach internetowych, darmowych katalogach firm, Google AdWords i SEO copywritingu.

Jak zacząć działania w Internecie?

Podstawowym krokiem jest stworzenie strony internetowej salonu, która będzie jego wizytówką. Dzięki niej potencjalni klienci mogą łatwo uzyskać informacje o salonie, poznać ofertę, zaznajomić się z personelem, a nawet dokonać rezerwacji zabiegu. I to wszystko 24 godziny na dobę.

Ile kosztuje strona internetowa?

Cena strony internetowej wraz z dodatkowymi usługami waha się od kilkuset złotych do nawet kilkunastu tysięcy złotych. Dla potrzeb salonu kosmetycznego kwota za dobrą stronę powinna się zamknąć w granicach 1500–3000 złotych. Pamiętajmy, że na całkowity koszt strony WWW będą się składały: zakup domeny, hosting, projekt graficzny, praca webmastera i zapłata za autorski CMS (czyli system zarządzania treścią) lub koszt zintegrowania bezpłatnego CMS-a ze stroną. Można też skorzystać z generatora stron internetowych, który pozwala w kilku łatwych krokach stworzyć własną witrynę. Koszty ograniczamy wtedy do kilkunastu złotych miesięcznie.

Jak przygotować się do stworzenia dobrej strony?

Wybierz prostą do zapamiętania domenę,czyli adres witryny. Przede wszystkim unikaj nazw trudnych, o skomplikowanej pisowni. Dobrze, jeśli adres jest taki sam lub kojarzy się z nazwą salonu. Jeśli to możliwe, kup domeny z różnymi końcówkami (np. „pl”, „com.pl”, „info”), tak aby wszystkie prowadziły do danej strony. Niekomfortowa byłaby sytuacja, gdyby konkurencja poprzez wykupienie podobnej domeny mogła wpłynąć na obraz Twojego salonu.

Napisz teksty dotyczące oferowanych usług, podkreślając to, co może zainteresować klienta (kieruj się zasadą cecha–zaleta–korzyść). W dalszej kolejności agencja reklamowa pomoże Ci dopasować teksty pod kątem pozycjonowania. Taką usługę nazywamy SEO copywritingiem. Podczas takiego redagowania bierze się pod uwagę aspekt pozycjonowania oraz optymalizację (czyli dobranie najbardziej korzystnej i efektywnej) liczby słów kluczowych.

Pisząc teksty, zadbaj o to, by zaintrygować potencjalnych klientów. Pokaż swoją unikatowość, wynikającą np. z umiejętności pracowników, wybranej marki kosmetycznej czy sprzętu. Może kosmetyki, których używasz, uzyskały certyfikat naturalności, taki jak Ecocert czy Natrue? A może gwiazda serialu jest Twoją stałą klientką lub linergistka ukończyła kurs w prestiżowej francuskiej szkole? Napisz o tym.

Unikaj komunikacji frazesami typu: „jesteśmy profesjonalni”, „istniejemy od X lat”, „jesteśmy specjalistami”, „mamy najnowsze urządzenia i najlepsze kosmetyki”.

Po opracowaniu tekstów i umieszczeniu ich w witrynie praca nad jej zawartością wcale się nie kończy. Twoja strona powinna być wyposażona w system zarządzania treścią (CMS), który pozwoli Ci samodzielnie wprowadzać zmiany. Wiadomości, które internauta znajduje na stronie, należy na bieżąco modyfikować i poprawiać w razie potrzeby. Witryna salonu to jego wizytówka. W świecie realnym pierwsze wrażenie świadczące o człowieku opiera się najczęściej na wyglądzie zewnętrznym – w Internecie natomiast na estetyce grafiki oraz sposobie i stylu pisania.

Jeśli mówimy o estetyce, ważne jest sprawdzenie, czy firma, z usług której chcesz skorzystać, oferuje responsywne szaty graficzne. Responsywna grafika strony to taka, która dobrze prezentuje się na ekranach zarówno komputerów, jak i telefonów czy tabletów. Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej osób korzysta z technologii mobilnych, więc powinniśmy zrobić wszystko, aby nasza strona dotarła do nich w pełni funkcjonalna, czytelna i estetyczna.

1 2 3Następna strona

Dodaj komentarz

  • (will not be published)