Podstawy e-marketingu dla salonu urody

Lipiec 9, 2014

Co zrobić, żeby strona była bardziej atrakcyjna?

Ponieważ ludzie kupują wzrokiem, warto regularnie dodawać zdjęcia wykonanych przez siebie usług. Może to być element, dzięki któremu klienci częściej będą odwiedzać Twoją stronę.

wideowizytowka salonu

 

Pomyśl również o nakręceniu materiału wideo promującego salon. Typowy scenariusz to kilkanaście krótkich ujęć prezentujących przekrojowo zakres działalności, lokalizację, wnętrza i atuty. Całość wzbogacona dźwiękiem (muzyką i tekstem wygłaszanym przez lektora). Czas trwania: ok. 30–120 sekund. Film można wykorzystać na stronie internetowej, w internetowych katalogach biznesowych czy portalach informacyjnych.

Wideowizytówka to szybki i zwarty, zawierający podstawowe informacje przekaz, który pozwala potencjalnemu klientowi czy partnerowi biznesowemu wyrobić sobie wstępną opinię o salonie. Obraz łatwo jest nasycić emocjami, co przekłada się na wzrost sprzedaży. Jednocześnie korzystanie z obrazu wideo w znaczącym stopniu obniża strach przed wizytą w danym gabinecie po raz pierwszy – zarówno obsługa, jak i miejsce wydają się bowiem znajome.

Planując układ i zawartość strony pamiętaj, aby dodać zakładkę Referencje. Podczas zakupów chętnie kierujemy się opiniami innych. Jeżeli działasz lokalnie, to istnieje duża szansa na to, że potencjalny klient, odwiedzający Twoją stronę, zna osobę, która zostawiła referencje. Jej pozytywna ocena może ostatecznie przekonać klienta do wizyty w Twoim gabinecie.

Pamiętaj także o swoich stałych klientach. Zaoferuj im program lojalnościowy, zniżki lub nagrody. Karta lojalnościowa może też służyć jako narzędzie w systemie zbierania punktów wymienianych na darmowy zabieg lub na prezent w postaci zestawu kosmetyków do pielęgnacji domowej. Możliwości wykorzystania programu jest wiele, a na pewno przyczyni się on do zwiększenia liczby referencji. Aby uzyskać lepsze efekty, program lojalnościowy również możesz zintegrować z Twoim serwisem internetowym.

Aby ułatwić klientowi umówienie się na zabieg, warto na stronie salonu uruchomić system rezerwacji internetowej. Umożliwi on dokonanie zapisu o dowolnej porze. Dla zachęty każdemu nowemu klientowi możesz zaproponować dodatkowy bonus za pierwszą rejestrację. A jeśli to pierwsza wizyta Twojego klienta, zadzwoń do niego i upewnij się, że dokonał dobrego wyboru i że nie wystąpią przeciwwskazania do przeprowadzenia zabiegu. Rozmówca będzie czuł, że Ci na nim zależy, co już na wstępie zjedna Ci jego przychylność.

Ostatnią rzeczą, o której nie możesz zapomnieć, jest połączenie strony z Google Analytics, które pozwoli Ci na bieżąco śledzić odwiedziny w witrynie. Dowiesz się m.in., skąd pochodzą internauci odwiedzający stronę, ilu ich jest, jakie treści ich interesują lub czy korzystają z urządzeń mobilnych. Innymi słowy: sprawdzisz, czy możesz jeszcze coś usprawnić na stronie.

1 2 3Następna strona

Dodaj komentarz

  • (will not be published)