Podstawy e-marketingu dla salonu urody

Lipiec 9, 2014

Jak zaistnieć w wyszukiwarkach?

Kiedy już uruchomisz stronę swojego salonu, niestety dość szybko zorientujesz się, że wchodzi na nią mało osób. Zatem pierwsze, co należy zrobić, to zaistnieć w wyszukiwarce Google. Można to zrobić na dwa sposoby: jeden z nich to pozycjonowanie, a drugi – płatne linki. Pozycjonowanie to metoda, której celem jest wypromowanie strony na jak najwyższą pozycję w wynikach naturalnych (organicznych). Natomiast dzięki płatnym linkom adres Twojej strony może znaleźć się w reklamowej części wyników wyszukiwania, czyli jako jeden z trzech pierwszych wyników lub w prawej kolumnie.

Dla przykładu: Twój potencjalny klient poszukuje w wyszukiwarce Google zabiegu mezoterapii. Jeśli korzystasz z płatnych linków i pozycjonujesz się na słowo „mezoterapia”, strona Twojego salonu pojawi się jako jedna z trzech pierwszych pozycji opatrzonych słowem „reklama” lub w prawej kolumnie. Natomiast, jeśli Twoja strona ma dobrze opracowaną treść i polecają ją inne witryny, możesz liczyć na to, że wyświetli się zaraz po linkach reklamowych.

Pozycjonowanie to m.in. na zdobywanie linków z innych stron. Działają one jak polecenia. Im więcej stron linkuje do Twojej, tym wyżej znajdzie się ona w wynikach wyszukiwania.

E-marketing w salonie 1

Jak zdobywać linki?

Istnieje wiele sposobów. Jednym z nich jest korzystanie z lokalizatorów internetowych i darmowych katalogów firm. Dodatkowo portale takie jak Panorama Firm czy YellowPages są od dawna obecne w Internecie i bardzo dobrze wypozycjonowane. Dzięki temu Twój wpis może się znaleźć na pierwszej stronie wyszukiwarki Google. Jeśli będzie zawierał adres strony, klienci szybko ją znajdą.

Lokalizatory internetowe to np. Google Maps, Zumi czy fullinfo.pl. Pozwalają utworzyć wizytówkę wyświetlającą takie informacje, jak kontakt (łącznie z linkiem do strony), mapę dojazdu, zdjęcia, filmy, godziny otwarcia, telefon, promocje, opinie. Są dodatkowym źródłem informacji o Twoim salonie oraz pomagają w pozycjonowaniu.

Darmowe katalogi to np. Firmy.net, Falco-jc.pl, i wiele innych. Lepiej nie dodawać wpisu do katalogów nowych, które jeszcze nie wyrobiły sobie reputacji na rynku, warto także bardzo uważnie czytać regulaminy. Mimo że jest to niezgodne z prawem, część z nich może zawierać informację o obowiązkowej opłacie, która zacznie być naliczana po pewnym okresie. Obecnie bardzo ważne dla pozycjonowania strony jest również publikowanie unikalnej treści. Pisząc teksty, nie należy kopiować, tylko tworzyć własne, niepowtarzalne opisy.

Możesz też zainwestować w płatne linki, czyli reklamę AdWords w wyszukiwarce Google. AdWords udostępnia narzędzia do analizy słów kluczowych, co znacznie ułatwia wybranie słów czy fraz, dla których warto utworzyć reklamę. Słowa kluczowe to nic innego jak najtrafniejsze słowa dopasowane do profilu działalności firmy, z potencjałem dużej liczby wyszukiwań przez klientów. Prowadząc działania za pomocą AdWords, elastycznie ustalisz stawki za każdą reklamę i łączny budżet kampanii, więc wydasz tylko tyle, ile sam zaplanujesz. Taką kampanię możesz przeprowadzić samodzielnie, ale dobre poznanie edytora AdWords wymaga sporo czasu. Jeśli go nie masz, posiłkuj się agencją reklamową.

Zacznij od sprawdzenia obecności Twojego salonu w Internecie

Zrób badanie. Wciel się w rolę klienta i sprawdź strony swoich największych konkurentów. Zobacz, czy łatwo na nich znaleźć to, czego szukasz i jakie narzędzia stosują inne firmy na swoich stronach. Nie kopiuj, ale ucz się. Jeśli nie masz jeszcze witryny internetowej, koniecznie taką stwórz. Jeśli już masz stronę, dokładnie się jej przyjrzyj i sprawdź, gdzie możesz wprowadzić ulepszenia. Przede wszystkim patrz na obraz swojego salonu oczami potencjalnego klienta. Sprawdź pozycję swojej strony w wynikach wyszukiwania dla różnych fraz, związanych ze specyfiką Twojego salonu. Przeanalizuj raporty Google Analytics. A kiedy strona będzie już gotowa lub poprawiona, skorzystaj z reklamy Google AdWords.
Jeśli czujesz, że nie znasz tematu dostatecznie dobrze, aby samodzielnie się z nim zmierzyć, możesz skorzystać z usług agencji czy firm zajmujących się e-marketingiem.

1 2 3

Dodaj komentarz

  • (will not be published)