Poznaj swojego klienta – to klucz do skutecznej sprzedaży!

Maj 23, 2018
Poznaj swojego klienta - to klucz do skutecznej sprzedazy

 

Znajomość potrzeb, preferencji i zwyczajów klientów jest podstawą prowadzenia dochodowej działalności w branży beauty. Jak wykorzystać tę wiedzę, aby zachęcić nowych klientów do poddania się zabiegom wykonywanym w Twoim gabinecie? Sprawdź, co dokładnie możesz zrobić, żeby dowiedzieć się jak najwięcej o osobach, które korzystają lub zamierzają skorzystać z Twoich usług.

Dlaczego warto poznać swojego klienta?

Dokładna analiza potrzeb i zachowań klientów daje Ci mnóstwo cennej wiedzy, którą możesz wykorzystać na wiele sposobów. Te informacje pomogą Ci:

  • sprawdzić, jakie osoby najczęściej korzystają z Twoich usług, skąd do Ciebie trafiają, jakie zabiegi z dużym prawdopodobieństwem wybiorą;
  • znaleźć osoby podobne do klientów, którzy zostawiają u Ciebie najwięcej pieniędzy;
  • zwiększyć sprzedaż wśród aktualnych klientów;
  • znacznie ograniczyć koszty działań reklamowych poprzez docieranie do grup odbiorców potencjalnie zainteresowanych Twoimi usługami;
  • sprawdzić, dlaczego klienci od Ciebie odchodzą lub co decyduje o tym, że rezygnują z przyjścia do gabinetu, itd.

Oczywiście każdy z wymienionych obszarów wymaga zastosowania innych technik i narzędzi, o czym dokładnie będę mówić poniżej. W tym miejscu chcę Ci tylko pokazać, jak ważne dla prowadzenia zyskownego gabinetu beauty jest regularne przyglądanie się osobom, które korzystają lub nie korzystają z Twoich usług.

Co warto wiedzieć o swoich klientach? Skąd brać takie informacje?

Poniżej znajdziesz listę miejsc i sytuacji, z których możesz czerpać informacje na temat swoich klientów.

1. Informacje zawarte w karcie klienta

Jednym z najbardziej oczywistych źródeł informacji o osobach korzystających z Twoich usług są karty klienta. Należy się im przyjrzeć w kontekście nie tylko zabiegowym, ale również marketingowym i sprzedażowym. Warto umieścić w nich pytania o:

  • źródło wiedzy o gabinecie – dowiesz się, które formy reklamy w Twoim przypadku działają najlepiej;
  • adres e-mail – by wysyłać klientom informacje o nowych zabiegach i promocjach lub linki do ciekawych materiałów, które zamieszczasz na stronie swojego gabinetu;
  • numer telefonu – do wysyłania przypomnień o wizycie lub informacji o najlepszych ofertach;
  • rodzaj pracy klientki – to z pewnością nie tylko pomoże Ci w doborze odpowiednich zabiegów, ale również dostarczy wielu cennych informacji na temat stylu życia klientki;
  • sposoby klientki na dbanie o skórę w domu – dowiesz się, czy jest szansa, że klientka będzie stosować domową pielęgnację, jakiego rodzaju produkty preferuje i ile pieniędzy może przeznaczać na zakup kosmetyków;
  • zabiegi, z których korzystała dotychczas – będziesz wiedzieć, które obszary interesują ją najbardziej i czy w ogóle jest skłonna do inwestowania w swoją urodę;
  • największe problemy estetyczne – cenna wskazówka do prowadzenia przyszłych konsultacji, rozmów sprzedażowych itd.

2. Informacje pozyskane w rozmowie lub wynikające z zachowania klienta

W trakcie wizyty klientki w gabinecie masz kilka okazji do rozmowy:

  • w związku z zapisem na zabieg,
  • bezpośrednio po wejściu do gabinetu,
  • podczas wstępnej konsultacji,
  • w trakcie wykonywania zabiegu,
  • podczas pożegnania z klientką.

1 2 3Następna strona