Promocja okolicznościowa, czyli jak zmaksymalizować zysk w najlepszych momentach roku

Październik 23, 2019
promocja okolicznosciowa

 

W ciągu roku znajdziesz tylko kilka dat, kiedy możesz się spodziewać najbardziej wzmożonego ruchu: Dzień Kobiet, Dzień Matki, walentynki, święta Bożego Narodzenia. Dla Ciebie to dobre okazje, by zdobyć nowych klientów i uaktywnić tych, których już dawno nie było w Twoim salonie.

Z drugiej strony zwiększona liczba klientów i zapytań sprawia, że zapominasz o bardzo ważnej zasadzie biznesowej: lepiej maksymalizować górki, niż zasypywać dołki. Chodzi o to, że warto działać marketingowo, kiedy masz dużo klientów, a nie zastanawiać się, skąd ich ściągnąć, gdy w kalendarzu pustki. Dlatego święta to nie tylko okazja do wywieszenia plakatu z hasłem „-20% z okazji Dnia Kobiet”, ale przede wszystkim impuls do myślenia o maksymalizacji zysku w momentach, kiedy klienci chętnie wydają pieniądze.

Jak zachęcić klientów akcją świąteczną?

Pierwszy sposób na zwiększenie sprzedaży to sprzedaż bonów podarunkowych. Dlatego przed wymienionymi wyżej świętami Twój Facebook i Instagram powinny przyciągać odbiorców atrakcyjnymi opisami i zdjęciami pakietów prezentowych. Kluczowe znaczenie ma także to, jak łatwo można kupić w salonie dany bon podarunkowy. Dodając zakup online, możesz zwiększyć liczbę zamówień.

W takim przypadku nie rezygnuj z pięknego opakowania. Do wartości zamówienia dolicz koszt kuriera, zamiast obniżać cenę pakietu. Lepiej promować pakiet prezentowy za 300 zł (łącznie z pięknym opakowaniem i dostarczeniem przez kuriera) niż bon za 250 zł na zabiegi o wartości 300 zł, ale w postaci PDF-a przesłanego e-mailem. Klienci nie docenią tej zniżki, a na pewno zapamiętają, w jaki sposób prezent został im przekazany.

Promowanie bonów podarunkowych w internecie to najłatwiej dostępny sposób powiadomienia klientów o Twojej ofercie okazjonalnej. Pamiętaj, że warto także wyjść do klientów ze swoją propozycją. Możesz wynająć stand reklamowy w galerii handlowej i tam sprzedawać bony podarunkowe. A jeśli Twój salon znajduje się przy ruchliwej ulicy, możesz wręcz wystawić punkt sprzedaży bonów tuż przed nim.

Chodzi o to, że w okresie świątecznym wiele osób chce kupić trafiony prezent, ale nie ma ochoty zastanawiać się nad jego wyborem i woli szybko dokonać zakupu. I właśnie takim osobom warto stworzyć możliwość nabycia bonu.

Istnieje także drugi sposób zdobycia nowych klientów przy okazji świąt. Wiąże się on z rozdawaniem kuponów zniżkowych na Twoje zabiegi, np. rabatu w wysokości 50 zł na dowolny zabieg na twarz od 150 zł. Ta strategia wymaga nawiązania współpracy z innym punktem, w którym klienci także mogą kupować prezenty. To może być kwiaciarnia. Postaraj się, by sprzedawca w kwiaciarni wydawał kupon na Twoje zabiegi, gdy klient kupi droższy bukiet.

Wspólna akcja przyniesie dobre efekty, jeżeli Twój bon będzie motywować klientów do tego, by wydali we współpracującej firmie większą kwotę. Wtedy wystarczy np. postawić w kwiaciarni napis w ładnej ramce: „Do każdego bukietu za 80 zł z okazji Dnia Matki – gratis bon o wartości 50 zł na zabiegi kosmetyczne”. Może on skusić klientów do zakupu droższych kwiatów, a Ty zwiększysz szansę na to, że klient wykorzysta Twój bonus. Niestety, jeżeli rozdasz takie pięćdziesięciozłotowe kupony każdemu klientowi bez wyjątku, obdarowani potraktują je jak ulotkę i wyrzucą do kosza. Natomiast gdy otrzymają rabat w nagrodę za droższy zakup, potraktują go poważniej. W tej technice najważniejsze jest to, by umieć się porozumieć z właścicielem innej firmy, np. kwiaciarni, by ten zrozumiał, że taka akcja to doskonały sposób na zwiększenie także jego obrotów.

1 2 3Następna strona