Promocja okolicznościowa, czyli jak zmaksymalizować zysk w najlepszych momentach roku

Październik 23, 2019
promocja okolicznosciowa marta filon

 

Trzeci sposób to specjalna oferta na taką okazję. W tych dniach kobiety nie tylko przyjmują prezenty, ale także chcą dobrze wyglądać. Biorąc to pod uwagę, nie promujesz zabiegu odmładzającego, ale pakiet na walentynki, to znaczy zabieg bankietowy plus manicure, pedicure, makijaż.

Pomyśl także o innych świętach, które mogą być dobrą sposobnością do rozdania bonów na pierwszą wizytę. Jeśli promocja będzie mieć formę zabawy, tym łatwiej zwrócisz uwagę klientów.

Przykład: tłusty czwartek. Standardowo w tym dniu masz pączki dla swoich klientek i umieszczasz zdjęcia słodyczy w social mediach, by zwrócić uwagę odbiorców i przypomnieć o sobie. Tutaj jednak pojawia się pewien problem: nie wyróżniasz się, ponieważ tego dnia prawie każda firma fotografuje się z pączkami. Kiedy klient zobaczy to samo na Twoim fanpage’u na Facebooku, nie będzie miał powodu, by na dłużej zatrzymać się przy Twoim poście.

Ja zachęcam do odwagi, a często także do podążania w innym kierunku niż reszta rynku – tylko po to, by skusić odbiorców do przeczytania wpisu w social mediach. Dlatego poradziłam jednej z moich klientek, by zorganizowała „odwrotny tłusty czwartek”. Powiedziałam, żeby zamieściła na Facebooku informację, że tego dnia rozdaje bezpłatne zabiegi próbne (modelowania sylwetki) w zamian za… pączki. Jej potencjalni klienci, przeglądając swojego Facebooka, napotykali wpis „Przynieś nam pączka, a otrzymasz gratis zabieg…”. W dniu, kiedy inne firmy rozdawały pączki, taka wiadomość była zaskakująca, a więc przyciągała uwagę.

Akcja przyniosła duże zasięgi, ponieważ wiele osób like’owało post i wyrażało w komentarzach uznanie dla poczucia humoru właścicielki. Dzięki temu algorytmy Facebooka uznały post za atrakcyjny, więc tym chętniej pokazywały go innym osobom.

Dodatkowo w tym przypadku świąteczna okazja posłużyła rozdaniu zabiegów próbnych, co zazwyczaj też nie jest łatwe. Klientka, która przychodzi na zabieg na twarz, niekoniecznie chce dostać taki prezent, jak zabieg próbny i konsultacja dotycząca modelowania sylwetki. Natomiast w niecodziennych okolicznościach (kiedy zabieg można było dostać za pączka) więcej osób zainteresowało się tą ofertą.

Najważniejszy jednak jest drugi krok, czyli oferta na następną wizytę. Nawet jeżeli zapełnisz grafik nazwiskami klientów korzystających z promocji, to nie wystarczy – teraz musisz ich zachęcić do zakupu od razu serii zabiegów lub przynajmniej zapisania się na kolejną wizytę. Kiedy klientka wyjdzie ze słowami: „Dziękuję, zastanowię się”, to będzie oznaczało, że Twoje starania (oferta na pierwszą wizytę) poszły na marne.

Dlatego ważne jest przeprowadzenie konsultacji z klientką, by poznać cel i powód jej działań, a następnie przedstawić jej warianty zabiegowe. Zadbaj o to, by klientka mogła wybrać opcję pasującą do jej możliwości – zasobności portfela i wolnego czasu.

Do tego dodaj argument w postaci świetnej oferty – zniżki lub dodatku – obowiązującej tylko w dniu korzystania z zabiegu promocyjnego. Jeżeli klientka jest zdecydowana, ale nie ma możliwości zapłaty z góry, pozwól jej zapłacić zadatek i uzupełnić kwotę na następnym spotkaniu. Wszystko po to, by ułatwić jej skorzystanie z jednorazowej oferty specjalnej.

Jak zwiększyć zyski przy pełnym obłożeniu kalendarza

Kiedy w salonie jest dużo klientów, musisz pamiętać, że to najlepsza okazja, by móc im zaproponować inne zabiegi lub pakiety.

Podstawą jest myślenie o okresach przypadających po świątecznym tłoku w salonie. W takich momentach, kiedy liczba klientów znacząco się zmniejsza, nawet 20-procentowa zniżka niewiele daje. Dlatego lepiej rozdać klientkom kupony na kolejną wizytę nieco wcześniej, to znaczy wtedy, gdy korzystają one z Twoich usług. Koniecznie zrób z tego dużą akcję promocyjną, np. „w grudniu prezent do każdej wizyty – kupon o wartości 50 zł na kolejne zabiegi”.

Aby akcja przyniosła lepsze efekty, możesz wprowadzić ograniczenia, np. kupon o wartości 50 zł na kolejną wizytę:

  • przysługuje klientkom, które w grudniu będą na zabiegu za minimum 100 zł,
  • można wykorzystać na określone zabiegi (np. na twarz, a nie manicure) i od określonej kwoty (np. 150 zł),
  • jest ważny od 1 do 31 stycznia.

Ponadto warto zaznaczyć, że kupony się nie łączą i nie są wymienialne na gotówkę. Możesz jednak rozważyć, czy klientka może przekazać kupon innej osobie, np. przyjaciółce, która jeszcze nie zna Twojego salonu.

1 2 3Następna strona