Promocja okolicznościowa, czyli jak zmaksymalizować zysk w najlepszych momentach roku

Październik 23, 2019
promocja okolicznosciowa bony podarunkowe

 

Święta to także dobra okazja, by zachęcać klientów do skorzystania z ofert specjalnych, tzn. pakietów zabiegowych. W ramach takiej akcji każda klientka korzystająca z zabiegu np. w maju może kupić pakiet zabiegów na twarz, a gratis dostaje masaż relaksacyjny, który wykorzystuje od razu. W takich przypadkach lepiej przyznać bonus w postaci innego zabiegu, niż dołożyć taki sam zabieg (np. 10 zabiegów w cenie 9) albo niż dać zniżkę (-10% na pakiet). Taki gratis jest atrakcyjniejszy, bo daje zauważalną wartość.

I najważniejsze: bony podarunkowe, które Twoje klientki mogą kupić swoim znajomym i rodzinie. W przypadku bonów ważne jest, by odpowiednio wyeksponować prezenty i zapewnić różnorodność cenową. Daj klientce możliwość kupienia pakietu VIP za kilkaset złotych dla mamy, ale przygotuj także drobniejsze prezenty w cenie do 100 zł, które Twoja klientka może podarować przyjaciółce. Jeżeli do takich mniejszych prezentów, np. kosmetyków zapakowanych jak małe prezenciki, dodasz gratis kupon o wartości 20 zł na Twoje zabiegi, dodatkowo otworzysz sobie drzwi do zdobycia nowych klientów.

Święta to doskonała okazja do zachęcenia klientów ofertą promocyjną. Niestety teraz, nawet gdy coś jest za darmo, i tak wymaga promowania. I nie chodzi tu o wykonywanie taniej swojej pracy na stałe, ale o myślenie o procesie zdobywania klientów. Trzeba zrozumieć, że niewielu klientów jest gotowych z marszu kupić u Ciebie od razu serię zabiegów. Oni muszą Cię poznać i Ci zaufać, przekonać się, że im pomożesz i nie zaszkodzisz.

Dlatego, jeżeli zależy Ci na zdobyciu nowych klientów:

  • promuj w internecie pakiety prezentowe, także z możliwością zakupu online,
  • nawiąż współpracę z kwiaciarnią lub salonem jubilerskim i tam wręczaj kupony na pierwszą wizytę osobom, które kupią droższy wariant (bukiet, komplet biżuterii),
  • przygotuj ofertę pakietową, czyli kilka zabiegów, które pomogą klientce przygotować się do ważnego wydarzenia (zamiast promować poszczególne zabiegi oddzielnie).

Natomiast gdy klienci już się u Ciebie pojawią:

  • zaproponuj zakup serii zabiegowej/pakietu w jednorazowej promocji wraz z atrakcyjnym gratisem,
  • wręcz jako nagrodę kupon na kolejną wizytę, który można będzie wykorzystać w określonym czasie, gdy masz mniejsze obłożenie w salonie (np. w styczniu),
  • promuj bony podarunkowe w zachęcających opakowaniach i różnych wariantach cenowych.
    Pamiętaj, że łatwiej maksymalizować zysk w okresach, kiedy masz dużo klientów, niż ich szukać, gdy w grafiku są pustki.

Zbliżają się Święta. Powodzenia!

1 2 3