Jak skutecznie reklamować salon w prasie

Maj 27, 2015

Reklama w prasie 1 (lead)

Czym jest reklama prasowa?

Reklama prasowa to nic innego, jak płatna informacja o naszej działalności zawarta w prasie. Dziś poprzez reklamę prasową rozumiemy nie tylko tę tradycyjną, w formie papierowej, ale również internetową, multimedialną, publikowaną w e-gazetach i e-wydaniach. Ta ostatnia jest obecnie wzbogacana o filmy, zdjęcia, ankiety, quizy aktywizujące i angażujące odbiorcę.

Ale i reklama prasowa nie musi być nudna, banalna ani statyczna. Również w postaci tradycyjnej obok wizualnego środka przekazu można znaleźć środki, które angażują inne zmysły. Do tych nośników należą np. reklama zapachowa bądź darmowe próbki produktów (kremy, szampony, odżywki, czyli tak zwane inserty, szczególnie atrakcyjne dla wszystkich osób zaangażowanych w branżę hair&beauty). Pamiętajmy też, że reklama w prasie papierowej ciągle wiąże się z większym prestiżem.

Reklama prasowa jest jednym z najlepszych sposobów komunikowania się salonu fryzjerskiego, czy kosmetycznego z rynkiem. Za pośrednictwem prasy można docierać do konkretnej grupy klientów i przekazywać bardziej szczegółowe informacje o usłudze lub produkcie niż w innych formach reklamy.

Główną wadą reklamy prasowej jest krótki cykl życia mediów tego typu. Gazetę z reguły wyrzuca się zaraz po przeczytaniu. Inaczej rzecz się ma z magazynami branżowymi, które klienci kolekcjonują albo wykładają w salonach, aby mogła z nich skorzystać szersza rzesza osób.

O skuteczności reklamy prasowej decyduje przede wszystkim nakład czasopisma oraz częstotliwość jego wydawania. Nie bez znaczenia jest też kanał dystrybucji – warto się zastanowić, gdzie można kupić daną gazetę lub magazyn: w kiosku, saloniku prasowym, prenumeracie, wysyłce itp.

Ogłoszenia reklamowe dla salonu mogą być zamieszczane w prasie o charakterze zarówno branżowym, jak i lokalnym. Pamiętajmy, że skoro płacimy za taką formę promocji – mamy najzwyczajniej w świecie wpływ na jej zawartość.

Reklama salonu w prasie lokalnej

Reklama w prasie lokalnej jest najbardziej pożądaną reklamą dla salonu, któremu nie jest potrzebna reklama o zasięgu ogólnokrajowym (wyjątek stanowią sieci salonów lub najbardziej prestiżowe salony, w których usługi skierowane są np. do celebrytów). Jeśli mieszkamy w małej lub średniej miejscowości, nasz wybór dotyczący gazety lokalnej jest ograniczony z reguły do dwóch lub trzech tytułów. Mamy do dyspozycji magazyny lokalne, w których warto się reklamować, jeżeli nasz salon jest umiejscowiony w dogodnej dla mieszkańców miasta lokalizacji, takiej jak centrum miasta, galeria handlowa czy też główny ciąg pieszej komunikacji. Jeśli nasz salon zlokalizowany jest na osiedlu – rozejrzyjmy się za magazynami osiedlowymi, które wydają np. niektóre większe wspólnoty mieszkaniowe. Do naszej dyspozycji pozostają też informatory kulturalne i rozrywkowe – tu możemy liczyć na dotarcie do grupy z nieco zasobniejszym portfelem.

Decydując się na zakup reklamy, kierujmy się typem gazety: jeśli nasz salon skupia lokalną społeczność, stawiajmy na prasę lokalną, jeśli nasza placówka jest ogólnodostępna, zasugerujmy się nie tylko nakładem pisma i jego zasięgiem, ale także czasem obecności na rynku (preferujmy wydawnictwo z tradycjami).

Ważna jest też cena reklamy, która w pismach lokalnych wygląda bardzo różnie. Warto jednak pamiętać, że zależy ona od rozmiaru reklamy, strony, na której ta zostanie umieszczona, typu (np. kolorowa czy czarno-biała) i częstotliwości ukazywania się pisma. Niektóre gazety lokalne proponują reklamę w cenie już od kilkudziesięciu do kilkuset złotych. Czasem warto wykupić reklamę ukazującą się cyklicznie, bo dzięki temu łatwiej będzie negocjować koszty. Pamiętajmy też, że ceny reklam są ustalane indywidualnie i kwota podana w cenniku czasopisma rzadko bywa ceną ostateczną.

Jakie informacje powinny się pojawić w reklamie w prasie lokalnej? Przede wszystkim adres salonu oraz to, co go wyróżnia spośród innych placówek obecnych w okolicy. Niech to będzie np. jakaś nowatorska usługa, wysokie kompetencje pracowników czy też… wyjątkowa atmosfera. Reklama w prasie lokalnej umożliwia nam też zaoferowanie rabatów („z tą gazetą taniej o 20%”).

1 2 3Następna strona

Dodaj komentarz

  • (will not be published)