Prowadzenie firmowego bloga w branży hair, beauty i spa. Dlaczego warto i od czego zacząć?

Lipiec 18, 2016
Blog w salonie fryzjerskim i gabinecie kosmetycznym

Prowadzenie firmowego bloga

 

Blog jest wyjątkowym medium. Za jego pomocą można prowadzić komunikację z odbiorcą używając języka mniej formalnego niż na stronie internetowej, oraz skupić spore grono klientów zainteresowanych produktem bądź usługą. Również Twoja firma może i powinna wykorzystać ten nośnik w działaniach PR i marketingowych. Poniżej znajdziesz kilka podpowiedzi, jak prowadzić bloga w branży urodowej.

Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?

  1. Blog buduje relacje z klientami

W wielu badaniach psychologicznych dowiedziono, że częściej kupujemy od firmy, którą znamy i lubimy. Regularnie prowadzony blog pozwoli zbudować i utrzymywać stałe relacje z klientami. Jest również miejscem, gdzie chętnie zaglądają dziennikarze, poszukując informacji o nowych usługach oraz firmach.

Blog to doskonałe narzędzie, by prezentować usługi oraz budować społeczność wokół swojej marki. Dlatego też warto dbać o to, aby publikowane artykuły były rzeczywiście wartościowe dla klientów, np. podpowiadały im, jakie są korzyści z zabiegów oraz dlaczego warto wybrać daną kurację. Jeśli w tekstach napiszemy, które zabiegi oferowane przez salon rozwiązują problemy klientów, to mamy szansę zyskać wielu stałych czytelników.

Klienci często poszukują informacji o produkcie czy opinii o usługach właśnie w Internecie. Jako przykład interesującego sposobu rozwiewania wątpliwości czytelników oraz prezentowania zabiegów można podać blog Kliniki Medycyny Estetycznej Dr Parda: http://drparda.com.pl/blog/.

To medium jest również niezastąpionym źródłem informacji o dylematach klientów oraz sposobach ich rozwiązywania. Dlaczego? Ponieważ użytkownicy Internetu, poszukując wiedzy o swoich problemach dotyczących włosów czy skóry, chętnie zadają pytania w komentarzach pod artykułem, który ich zainteresował. Z tego też powodu warto śledzić wypowiedzi na firmowym blogu, by móc odpowiadać na wątpliwości klientów. Przykładowo, jeśli czytelnik pyta o kwestię plam na skórze, zapewne ten temat go ciekawi; możliwe też, że jest zainteresowany zabiegami, które pozwolą zmniejszyć ich widoczność.

Niezwykle istotne jest, aby komunikacja na blogu stanowiła dialog z czytelnikami. Odpowiadaj na komentarze klientów, również te mniej pochlebne. Obecność w Internecie i chęć dotarcia do sporej liczby klientów sprawia, że wystawiamy się również na krytykę.

Jak już wcześniej wspomniałam, blog to świetne narzędzie do budowania relacji i dobrej opinii, jednak nieumiejętnie stosowane, niczym miecz obosieczny, może wyrządzić sporo szkód. Przemyślana strategia prowadzenia rozmowy sprawi, że Twój salon zyska zainteresowanie czytelników.

  1. Stajesz się ekspertem

Prezentując wiedzę z branży urodowej, kreujesz wizerunek siebie jako eksperta i dzielisz się z czytelnikami swoją wiedzą. Taka kreacja kompetencji jest szalenie istotna, szczególnie jeśli wykonujesz zabiegi lub polecasz produkty, których sprzedaż wymaga specjalistycznej wiedzy. Dzięki publikacji wciągających tekstów oraz materiałów wideo, które rozwiązują problemy czytelników (Twoich potencjalnych klientów), zyskujesz ich zaufanie, a także pokazujesz swoją markę jako wiarygodną i profesjonalną.

1 2 3Następna strona