Jak prowadzić profil salonu na Instagramie, aby pozyskiwać nowych klientów?

Maj 27, 2019
instagram

 

Instagram jest idealnym kanałem promocji dla Twojego salonu. Dlaczego? To właśnie w tym medium za pomocą atrakcyjnych zdjęć i filmów pokażesz efekty swojej pracy i niesamowite metamorfozy klientów. W ten sposób zyskasz zaufanie odbiorców i zachęcisz ich do rezerwacji wizyty. Na Instagramie pokażesz również ludzką stronę swojej firmy, nawiążesz więź z followersami, a przecież budowanie relacji jest podstawą prowadzenia biznesu beauty. Jak w takim razie stworzyć na Instagramie profil, który zachęci klientów do zapisów? Praktyczne wskazówki znajdziesz poniżej.

Jak stworzyć atrakcyjny profil salonu na Instagramie?

Zanim założysz konto salonu na Instagramie, najpierw zastanów się, jakie są Twoje cele. Naturalnym założeniem dla większości biznesów beauty będzie zwiększenie liczby rezerwacji, jednak możesz również dążyć do budowania swojego wizerunku eksperta czy zwiększenia lojalności klientów.

Pamiętaj również, że Instagram różni się nieco od innych social mediów, chociażby Facebooka. Użytkownicy tego kanału przede wszystkim chcą się zrelaksować, obejrzeć ładne zdjęcia czy znaleźć inspiracje. Dlatego profil salonu powinien nie tylko realizować Twoje cele, ale i spełniać oczekiwania followersów. Poznaj więc upodobania swoich klientów i określ, jakie materiały ich zainteresują.

Przejdźmy do zakładania profilu. Na Instagramie są dwa rodzaje kont: osobiste i firmowe. Profil biznesowy daje znacznie więcej możliwości, chociażby dostęp do statystyk czy możliwość dodawania danych kontaktowych. Aby założyć konto firmowe, najpierw stwórz na telefonie lub komputerze prywatny profil, a następnie przekształć go w biznesowy. Bez obaw, cały proces jest intuicyjny i serwis Cię przez niego przeprowadzi.

Skupmy się teraz na tym, jak powinien wyglądać profil Twojego salonu na Instagramie, aby był atrakcyjny i zachęcał odbiorców do rezerwacji wizyt. Poniżej znajdziesz elementy konta biznesowego.

  1. Kwestia nazwy profilu jest dosyć oczywista. Powinna być ona tożsama z nazwą Twojego salonu i fanpage’u na Facebooku, tak aby klienci (i osoby zainteresowane Twoimi usługami) łatwo rozpoznali konto na Instagramie. Aby ułatwić użytkownikom znalezienie Twojego kanału, nie używaj polskich znaków. Jeśli preferowana przez Ciebie nazwa jest już zajęta, wykorzystaj znaki interpunkcyjne.
  2. W rubryce „Imię i nazwisko” możesz wpisać pełną nazwę salonu lub chwytliwe hasło reklamowe, np. „Najlepszy fryzjer w Krakowie”. W wyszukiwarce ta pozycja pokazuje się zaraz pod nazwą profilu i już tutaj możesz zachęcać potencjalnych klientów do odwiedzin na Twoim profilu i do rezerwacji wizyty. Pamiętaj o limicie znaków – musisz się zmieścić w 30 znakach.
  3. Zdjęciem profilowym najczęściej jest logo firmy, ponieważ w ten sposób łatwiej pozyskiwać odbiorców z innych kanałów. Dzięki temu też od razu zbudujesz rozpoznawalność swojej marki i pozytywne skojarzenia w głowach użytkowników. Jednak jeśli chcesz się wyróżnić na tle konkurencji, możesz wstawić fotografię swojego zespołu albo flagowego zabiegu.
  4. W opisie, tzw. bio, powinno się znaleźć kilka słów pokazujących główny przedmiot Twojej działalności. Pamiętaj, że masz tylko kilka sekund na przekonanie odbiorców do kliknięcia „Obserwuj”, a znaków niewiele – 150. Dlatego pisz ciekawie, zwięźle, skup się na najważniejszych cechach Twojego salonu. Dobrą praktyką na Instagramie jest zamieszczanie krótkich haseł określających biznes. Każde takie hasło może zawierać emotikonki i zaczynać się od nowego wersu, np. 💇‍♀ Strzyżenie damskie 💅 Manicure . Dzięki temu bio będzie bardziej czytelne. W opisie powinien znaleźć się również link. Przykładowo może to być adres rezerwacji online, dzięki czemu konsument od razu po zobaczeniu atrakcyjnej metamorfozy może się umówić na wizytę. Pamiętaj, że w profilu na Instagramie może być tylko jeden klikalny link, dlatego dobrze go wykorzystaj.
  5. Gdy założysz konto firmowe, możesz wprowadzić dane kontaktowe: numer telefonu, e-mail oraz adres siedziby Twojego salonu. Wtedy w górnej części profilu pojawią się przyciski: „Zadzwoń”, „Adres e-mail” oraz „Wskazówki dojazdu”. W przypadku branży beauty te informacje są bardzo przydatne dla potencjalnych klientów – chociażby dlatego, że dzięki nim od razu będą mogli ustawić nawigację i dojechać na umówioną wizytę.
  6. W ustawieniach możesz połączyć Instagrama z innymi profilami w mediach społecznościowych, np. z fanpage’em na Facebooku. Wtedy masz możliwość publikowania postów z Instagrama w kolejnym kanale.
instagram

 

1 2 3Następna strona