Jak prowadzić profil salonu na Instagramie, aby pozyskiwać nowych klientów?

Maj 27, 2019

hashtagi

Co publikować w firmowym profilu salonu na Instagramie?

Masz już konto salonu na Instagramie – czas na publikację atrakcyjnych postów. W tym kanale posługujemy się przede wszystkim obrazem, czyli zdjęciami (pojedynczymi lub galerią), grafikami i wideo.

Salony urody mogą zamieszczać na Instagramie przeróżne posty. Pamiętaj jednak, aby wypracować swój indywidualny styl. Wybierz kilka rodzajów treści, które przybliżą Cię do realizacji Twoich celów i zainteresują followersów. Mam dla Ciebie kilka pomysłów i inspiracji.

  1. Na Instagramie świetnie się sprawdzą metamorfozy klientów, czyli zdjęcia przed zabiegiem i po nim. Takie obrazy pokażą, że Twoje usługi są na wysokim poziomie. W ten sposób zbudujesz swoją wiarygodność, odbiorcy zaczną mieć do Ciebie zaufanie i bez obaw umówią się na wizytę. Niesamowite metamorfozy będą również inspiracją i motywacją dla followersów do wykonania takiej stylizacji w Twoim salonie.
  2. Ciekawym materiałem dla Twoich odbiorców będzie również filmik z poradami. Publikując takie treści, dasz klientom wartość dodaną, coś, co ich zainteresuje oraz zmotywuje do obserwowania Twoich kanałów i zaangażowania w życie marki. Możesz przykładowo pokazać, jak zadbać o przesuszoną skórę latem. Niech przed kamerą wystąpi kosmetolog, który najczęściej wykonuje zabiegi oczyszczania i nawilżania twarzy. Na koniec pracownik może zaprosić obserwujących na bezpłatną konsultację.
  3. Kolejnym pomysłem na posty zamieszczane na Instagramie są materiały z życia salonu. Opublikuj zdjęcia swojego zespołu. Widok roześmianego pracownika zachęci potencjalnego klienta do wizyty w Twoim salonie skuteczniej niż niejedna reklama. Pamiętaj, że w branży beauty istotna jest nie tylko wysoka jakość usług, ale i obsługa klienta.
  4. Zamieść również relacje ze szkoleń. Pokaż, że aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, dbasz o edukację i jesteś na bieżąco z trendami. Tutaj w centrum uwagi również powinien być Twój zespół – uchwyć śmieszne sytuacje i wydarzenia od kuchni, aby nawiązać więź z odbiorcami.
  5. Na Instagramie możesz również informować o nowościach, promocjach i swojej ofercie. Pamiętaj jednak, aby w tym kanale nie publikować zbyt często postów stricte reklamowych, ponieważ może to zniechęcić Twoich followersów. Zwróć również uwagę na to, aby nie mówić nachalnie o promocjach; skup się na wartościach i korzyściach dla klientów.
  6. Ostatnim pomysłem są wpisy lifestyle’owe. Na Instagramie użytkownicy szukają luźnych treści, które pomogą im się zrelaksować. Dlatego możesz czasami opublikować zdjęcie porannej kawy czy pokazać, jak świętujesz sukces zrzucenia zbędnych kilogramów przez klientkę. Dzięki takim treściom pokażesz ludzką twarz swojego biznesu i udowodnisz, że rozumiesz swoich obserwujących.

Jak zrobić dobre zdjęcie lub filmik na Instagrama?

Prowadząc konto salonu na Instagramie, zadbaj o jakość publikowanych tam zdjęć i filmów. Zamieszczane przez Ciebie materiały mają budować Twój pozytywny wizerunek i zachęcać do umówienia się na wizytę. Dlatego podczas robienia zdjęć pamiętaj o detalach takich jak kadr, światło czy dodatki, które sprawią, że fotografia miło zaskoczy odbiorcę.

Zwróć również uwagę na spójność profilu. Wypracuj swój indywidualny styl – własne metody fotografowania i edycji. Ważne jest to, aby obserwujący poznali Twój schemat i od razu rozpoznawali publikowane przez Ciebie treści. W zachowaniu spójności pomoże Ci nakładanie filtrów. Na Instagramie znajdziesz całą paletę narzędzi do obrabiania materiałów. Wybierz kilka filtrów o podobnej temperaturze barwowej i stosuj je przy dodawaniu zarówno zdjęć, jak i wideo.

Istotny jest także format materiału. Instagram przegląda się przede wszystkim w aplikacji, czyli na telefonach. W związku z tym publikuj zdjęcia, galerie fotografii czy wideo w formacie dostosowującym się do urządzeń mobilnych (kwadrat i prostokąt).

Co jest istotne w przygotowaniu filmu? Pamiętaj oczywiście o formacie wideo – nagrywaj go w pionie. Materiał, który chcesz opublikować na swoim profilu, powinien trwać do 60 sekund. Instagram umożliwia łatwą edycję wideo – możesz chociażby przyciąć film i dodać okładkę. Nie zapomnij też o wstawieniu napisów, ponieważ social media często przeglądane są bez dźwięku, a przecież chcesz, by odbiorca poznał Twoje porady czy dowiedział się o nowościach w Twoim salonie 🙂

Jaki tekst i hashtagi umieścić w opisie postów?

Każdy obraz publikowany na Instagramie powinien mieć opis, który składa się z tekstu i hashtagów. Najpierw zatrzymamy się na chwilę na wypowiedzi. Publikując materiał, zawsze warto dodać kilka słów, 2–3 zdania, które pokażą kontekst sytuacji, historię zadowolonej klientki czy skróconą poradę. Podobnie jak w innych social mediach, na Instagramie zwracaj się bezpośrednio do odbiorcy, czyli pisz na „Ty”. Klient musi czuć, że mówisz właśnie do niego, trafiasz dokładnie w sedno jego problemu. Treści w tym kanale powinny być napisane w lekki, luźny sposób, tak aby dobrze się je czytało. Nie zapomnij również o języku korzyści. Chociaż w tym medium materiały typowo reklamowe mają mniejsze znaczenie, to warto w nienachalny sposób zachęcać do skorzystania z Twoich usług. Skup się przede wszystkim na efekcie metamorfozy, pokaż problem, który został rozwiązany.

Przejdźmy teraz do hashtagów. Mają one ogromny potencjał! To właśnie dzięki nim profil Twojego salonu na Instagramie może zostać odnaleziony przez osoby potencjalnie zainteresowane Twoimi usługami. Dlaczego? Użytkownicy obserwują wartościowe dla nich hashtagi oraz wpisują w wyszukiwarkę frazy, które ich interesują, i dzięki temu widzą zdjęcia oznaczone tymi hasłami.

Obecnie pod materiałami możesz zamieszczać maksymalnie 30 hashtagów. Używaj jedynie tych, które rzeczywiście opisują publikowane treści. Wykorzystuj tagi branżowe, np. #makijaż, #stylizacjafryzur, #refleksynawlosach, lub ich angielskie odpowiedniki, takie jak #nails, #hairstyle. Staraj się unikać najpopularniejszych, np. #polishgirl, ponieważ Twoje zdjęcie czy film zgubią się w gąszczu milionów innych publikacji. Uważaj też, aby nie wykorzystywać zakazanych hashtagów, które zostały zablokowane przez Instagram. Aktualną listę zakazanych tagów znajdziesz bez problemu w internecie.

Warto wymyślić także własny, unikalny hashtag, który pomoże Ci nawiązywać interakcje z obserwującymi. Zachęcaj klientów do oznaczania specjalnym tagiem zdjęć lub filmików z przebiegu wizyty czy obrazujących efekty zabiegów. W ten sposób zyskasz możliwość dotarcia do takich materiałów i repostowania ich u siebie.

A co to znaczy repostować? Jest to po prostu udostępnianie na swoim profilu (w aktualnościach lub reakcjach) treści, które zamieścił inny użytkownik. Zamieszczanie zdjęć zadowolonych klientów będzie dla innych skuteczną zachętą do umówienia się na wizytę. Pamiętaj jednak, aby repostować tylko za zgodą autorów i zawsze ich oznaczać.

1 2 3Następna strona