Jak prowadzić profil salonu na Instagramie, aby pozyskiwać nowych klientów?

Maj 27, 2019
insta stories

Jak wykorzystać potencjał InstaStories w salonie?

InstaStories to zdjęcia lub pionowe wideo trwające do 15 sekund. Za ich pomocą tworzymy treści, które znikają po 24 godzinach od publikacji, chyba że zapiszemy je w wyróżnionych relacjach na profilu. Możesz również dodać w odpowiedniej kolejności kilka materiałów i opowiedzieć historię. W ten sposób masz większą szansę na zainteresowanie użytkowników. Pamiętaj, że relacje możesz ozdobić oraz uzupełnić różnymi informacjami – dodać filtry, tekst, naklejki, lokalizację, godzinę czy hashtagi.

Jak wykorzystać InstaStories w salonie? Relacje są nieformalnymi materiałami, które nie muszą być dopracowane. Mają za zadanie przede wszystkim skracać dystans i budować więź z obserwującymi. Pokaż w nich życie swojej firmy od kuchni oraz niecodzienne i zabawne sytuacje. Spraw, aby Twoi klienci chcieli do Ciebie przychodzić nie tylko dlatego, że świadczysz usługi na wysokim poziomie, ale również dlatego, że darzą Cię sympatią. Lojalność oraz przywiązanie sprawiają, że odbiorcy nie są tak podatni na oferty konkurencji i rzadziej odchodzą.

Zwróć również uwagę na to, że wraz z rozwojem Instagrama Stories mają coraz więcej funkcji, chociażby opcje zadawania pytań czy dodania ankiety. Dzięki wykorzystywaniu tych wariantów możesz skutecznie zaangażować swoich followersów.

A co jeśli 15 sekund to dla Ciebie za mało i chcesz publikować dłuższe treści? Instagram wyszedł naprzeciw Twoim oczekiwaniom 🙂 W 2018 roku pojawiła się nowa funkcjonalność – Instagram TV (IGTV). Tutaj, w przeciwieństwie do standardowych relacji, możesz zamieszczać dłuższe wideo (od 15 sekund do aż 10 minut), które nie zniknie. Ponadto IGTV jest w 100% dostosowane do telefonów – prezentowane tam materiały są pionowe i wyświetlane w trybie pełnoekranowym. Dzięki temu nic nie odwróci uwagi odbiorców od Twojego filmu.

Jak zdobyć obserwujących na Instagramie?

Założenie konta salonu na Instagramie to tylko połowa sukcesu. Kolejnym krokiem do zwiększenia liczby wizyt jest pozyskanie followersów. Poniżej znajdziesz kilka sprawdzonych sposobów na zgromadzenie pokaźnej grupy fanów.

  1. Komentuj profile osób, które mogą być zainteresowane Twoimi usługami. Wyszukuj potencjalnych klientów po hashtagach, najlepiej określających ich lokalizację, np. #warszawamokotów, #krakówkazimierz.
  2. Poinformuj w innych kanałach salonu, że masz profil na Instagramie. Wrzuć posta na Facebooka i zaproś do obserwowania konta, dodaj link do Instagrama na swojej stronie internetowej, zamieść wpis na blogu czy napisz o nowym medium w newsletterze.
  3. Zorganizuj konkurs. Wykorzystaj zaangażowanie lojalnych klientów i spróbuj pozyskać nowych odbiorców. Pamiętaj o napisaniu regulaminu.
  4. Wykorzystaj influencer marketing. Nawiąż współpracę z osobami z okolicy tworzącymi treści, które mają pozytywny wpływ na Twoją grupę docelową.
  5. Doceniaj swoją społeczność. Na Instagramie liczy się nie tylko pozyskiwanie followersów, ale również budowanie relacji. Dlatego odpowiadaj na komentarze, zaglądaj na profile swoich fanów i dodawaj pod ich postami serduszka czy komentarze. Takie działania poprawią także widoczność Twoich postów, ponieważ algorytm Instagrama promuje treści motywujące do interakcji.

Jak prowadzić profil salonu na Instagramie?

Profil Twojego salonu na Instagramie jest już gotowy i masz już pierwszych obserwujących. Świetnie! Jednak aby dobrze wykorzystywać potencjał tego kanału i skutecznie pozyskiwać nowych klientów, prowadź swoje działania konsekwentnie. Systematycznie publikuj posty i angażuj odbiorców, co przełoży się na zwiększenie liczby rezerwowanych wizyt. Pamiętaj, aby zamieszczać treści codziennie o podobnych porach, tak aby przypominać o sobie, a jednocześnie nie męczyć followersów zbyt dużą aktywnością. Zwróć również uwagę na spójność dodawanych materiałów.

Jak ułatwić sobie zadanie systematycznego prowadzenia profilu salonu na Instagramie? Przygotuj harmonogram postów. Wstawianie zdjęć i wideo codziennie może być dosyć uciążliwe, dlatego zaplanuj publikacje treści chociażby z miesięcznym wyprzedzeniem. Dzięki temu Twoje materiały będą zawsze wysokiej jakości i nigdy o niczym nie zapomnisz. Do planowania wpisów możesz wykorzystać specjalne aplikacje, np. Planoly lub Later.

Prowadzenie profilu salonu na Instagramie nie musi być tylko szansą na pozyskanie nowych klientów – może stać się także świetną zabawą. Wystarczy trochę kreatywności i systematyczności, a osiągniesz niesamowite efekty. Otwórz się na nowe możliwości, bo przecież masz głowę pełną pomysłów. Powodzenia!

Podobała Ci się lekcja Akademii Versum?
Podziel się!

1 2 3