Public relations w branży beauty, czyli jak budować relacje z otoczeniem

Lipiec 11, 2018
PR w branży beauty

 

Czy wiesz, że wszystko, co się dzieje wokół Twojego salonu, wpływa na to, w jaki sposób zapisuje się on w głowie potencjalnego klienta? Wizerunek każdej firmy kształtują zarówno jej strona internetowa, blog, profile w mediach społecznościowych, jak i wygląd salonu, ulotki, wizytówki oraz jakość obsługi klienta. Jak to wszystko zgrać? W jaki sposób budować pozytywny i spójny wizerunek salonu?

1. Czym jest public relations

Czy wiesz, co oznaczają tajemnicze słowa „public relations” i dlaczego są one ważne dla Twojego biznesu fryzjerskiego lub kosmetycznego? Otóż PR, czyli public relations, to inaczej całokształt działań, które wpływają na wizerunek Twojej firmy bądź Ciebie jako eksperta w branży, na wzrost rozpoznawalności marki, poszerzenie jej zasięgów, a także zauważalny wzrost sprzedaży usług i produktów. Celem PR-u jest kreowanie pozytywnego wizerunku oraz pozytywnych relacji w najbliższym otoczeniu, a także wśród klientów. Jest mnóstwo narzędzi i sposobów, które pozwalają na odpowiednią komunikację w ramach public relations Twojego salonu. Ważne, aby zaplanować i komunikować jasny i spójny obraz marki.

2. Dlaczego warto zadbać o PR salonu?

Jest wielu profesjonalistów (dobrych fryzjerów, masażystów czy kosmetyczek), którzy prowadzą swoje gabinety i salony. Nie mają jednak często czasu, wiedzy bądź zasobów, aby zadbać o ich PR. A szkoda, bo tak naprawdę połączenie działań marketingowych z PR-owymi pomaga budować angażujące relacje z otoczeniem i często przekłada się na realny wzrost zysku firmy.

Dzięki public relations:

  • Budujesz świadomość salonu kosmetycznego
    Budowanie świadomości Twojej marki, moim zdaniem, to jedno z kluczowych narzędzi, o które warto dbać bez względu na to, czy dopiero zamierzasz otworzyć salon, czy prowadzisz go od wielu lat. Można do tego wykorzystać serwisy społecznościowe, lokalne wydarzenia, ale warto także nawiązać współpracę z mediami, blogerami i influencerami. Dobrze znaleźć miejsca, gdzie pojawiają się Twoi potencjalni klienci.
  • Budujesz relacje z odbiorcami
    PR służy budowaniu relacji z otoczeniem. A warto je nawiązywać nawet z tymi, którzy jeszcze nie są Twoimi klientami. Dlaczego? Ponieważ często zdarza się tak, że zaangażowani odbiorcy pomagają w dystrybucji treści promujących markę. W jaki sposób? Chociażby poprzez udostępnianie materiałów zamieszczonych w Twoich mediach społecznościowych bądź użycie hasztagów zaproponowanych przez Ciebie w konkursie. Dlatego w PR-ze salonu kosmetycznego istotne jest stworzenie przekazu, który będzie emocjonował, poruszał i skłaniał do interakcji.
  • Budujesz pozycję eksperta z branży beauty
    Działania public relations są doskonałym sposobem na to, by stać się rozpoznawalnym ekspertem w swojej dziedzinie. Wykorzystajmy treści, które tworzymy na blog salonu kosmetycznego, zbierzmy w nich wiedzę, informacje, najnowsze ciekawostki. Podzielmy się nimi z lokalnymi mediami bądź nawet ogólnopolskimi serwisami kosmetycznymi (o tym, jak to zrobić, piszę w następnym punkcie). Czy wiesz, że Twoja wypowiedź ekspercka dla gazety bądź portalu kosmetycznego sprawi, że zyskasz autorytet w oczach Twojego klienta?Ponadto informacje o innowacyjnych kosmetykach czy nowatorskiej technologii, którą właśnie wdrożył Twój salon kosmetyczny, świetnie sprawdzą się także na stronie, blogu, w kanałach social media czy w lokalnych mediach. Oczywiście powinny być odpowiednio zakomunikowane. Co więcej, kiedy wprowadzasz nowości do swojego salonu, warto zorganizować wydarzenie, na którym opowiesz o wprowadzanym produkcie bądź usłudze i zaprezentujesz ją przybyłym gościom. Nie zapomnij na taki event salonu kosmetycznego zaprosić blogerek, influencerów i przedstawicieli lokalnych mediów.
  • Budujesz relacje z mediami
    Z własnego doświadczenia wiem, że warto zadbać o relacje z mediami. W zależności od tego, czy chcesz pojawić się w mediach lokalnych, czy ogólnopolskich, dobrze jest najpierw przygotować sobie bazę tytułów oraz kontakty do redaktorek z działu „uroda”. Pamiętaj, że redakcje każdego dnia są zasypywane e-mailami z artykułami PR-owymi i prośbami o publikację, dlatego jeśli ograniczysz się jedynie do wysłania e-maila, to niestety może on zostać pominięty, jak to często bywa. Zamiast iść łatwiejszą drogą, warto wykonać telefon do konkretnej osoby w danej redakcji, choć w dobie Facebooka i Instagrama dziennikarze są dostępni także w mediach społecznościowych. Jak wykonać pierwszy krok? Po prostu przywitaj się i zaproponuj pomoc w przygotowaniu wypowiedzi eksperckich do artykułów o kosmetykach, urodzie czy zabiegach kosmetycznych.

1 2 3Następna strona