Jakie kanały social media wykorzystać do promocji salonu urody?

Czerwiec 10, 2015

1. social media

 

Wiele osób utożsamia media społecznościowe z Facebookiem. Wiadomo, że Facebook jest największym na świecie (a także najpopularniejszym w Polsce) serwisem społecznościowym, ale mamy też inne portale tego typu, takie jak Instagram, Pinterest, YouTube czy blogi.

I właśnie nimi chciałbym się zająć w tym artykule, przybliżyć to, ile osób z nich korzysta, jak działają, jak można je wykorzystać do promocji salonu urody.

Popularność treści wizualnych

Dlaczego komunikacja wizualna, a co za tym idzie takie serwisy, jak Instagram czy Pinterest, są ostatnio tak popularne? Zaraz przytoczę wyniki badań, które odpowiadają na to pytanie, ale żeby zrozumieć fenomen tych stron, warto samodzielnie ściągnąć odpowiednie aplikacje na smartfona, uruchomić je i trochę się nimi pobawić.

Z badań wynika, że 90% informacji docierających do naszego mózgu to informacje graficzne; 93% komunikacji, którą prowadzimy, jest komunikacją niewerbalną; 67% konsumentów uważa ładny obrazek za bardziej wartościowy niż ocenę produktu przez klienta; treści publikowane z wykorzystaniem atrakcyjnego obrazka otrzymują 94% więcej obejrzeń niż te bez żadnej grafiki*.

2. social media

Instagram

Instagram to aplikacja mobilna, której obecnie używa ponad 2,2 mln Polaków**. Za jej pomocą możemy robić zdjęcia i krótkie, 15-sekundowe filmiki oraz od razu je edytować. Edycja polega na dodaniu jednego z 27 filtrów, ustawieniu jasności, kontrastu, nasycenia, koloru, jaskrawości itd.

01_edycja-instagram

 

Instagram jest bardzo chętnie używany przez osoby do 35. roku życia. Za pomocą Instagrama fotografują one otaczającą rzeczywistość, pokazując, co lubią, co oglądają, gdzie jedzą, z jakich usług korzystają.

Jak salony urody mogą wykorzystywać Instagram do promocji swojego salonu, personelu, oferowanych usług?
Nic prostszego – wystarczy ściągnąć aplikację, zainstalować ją na swoim smartfonie i zacząć robić zdjęcia.

Na fotografiach możemy pokazać z bliska:

  • kosmetyki, które stosujemy w salonie,
  • używane w pracy urządzenia,
  • sam salon, jego wygląd i atmosferę,
  • pracowników (by przybliżyć ich osobom, które chcą skorzystać z usług naszej firmy).

1 2 3 4 5Następna strona

Dodaj komentarz

  • (will not be published)