Jakie kanały social media wykorzystać do promocji salonu urody?

Czerwiec 10, 2015

Na Instagramie bardzo często pojawiają się tzw. zdjęcia zza kulis, pokazujące sytuacje, do których jako klienci nie mamy dostępu, np. moment dostawy kosmetyków, szkolenie pracowników, pracę recepcji czy przygotowania do zabiegu. Zdjęcia te angażują najbardziej, bo osoby interesujące się np. naszym salonem chcą wiedzieć, co się w nim dzieje, co robimy, żeby klienci podczas zabiegów czuli się jeszcze lepiej.

Wszystkie zdjęcia warto obrobić, używając funkcji Instagrama (filtry), i dodać do nich opis (hashtag).

Co ważne, na Instagramie można korzystać z hashtagów, więc warto do opisu zdjęcia dodać przynajmniej 2–3 znaczniki, np. #beauty #spa #nazwanaszegosalonu.

Po kliknięciu w hashtag będziemy mogli zobaczyć wszystkie wpisy nasze oraz osób, które wpisały przy swoim zdjęciu ten znacznik. Łatwo sprawdzimy, kto korzysta z naszych usług i promuje je na swoich profilach w serwisach społecznościowych (może w zamian damy jej lub jemu jakiś upominek?).

Zobaczmy, jakie zdjęcia pojawią się na Instagramie, gdy wyszukamy np. znacznik #salonkosmetyczny.

04

 

Aby przeanalizować nasze działania na Instagramie (o której godzinie nasi fani są najaktywniejsi, jakie filtry na zdjęciach podobają się im najbardziej, które zdjęcie dostało najwięcej serduszek), powstał bardzo ciekawy serwis, iconosquare.com, który umożliwia nam sprawdzenie tych danych. Wszystkie najważniejsze opcje dostępne są w górnej zakładce w serwisie („Statistics”).

05

 

Aplikacja Instagram nie jest idealna, brakuje jej kilku funkcji, np. możliwości udostępniania treści publikowanych przez innych użytkowników. Ale nic nie szkodzi, bo powstały odrębne aplikacje umożliwiające udostępnianie, sprawdzanie najpopularniejszych tagów czy czasu, w którym nasi obserwujący są najaktywniejsi.

Jeśli chcemy używać Istagrama w bardziej zaawansowany sposób, warto przejrzeć  prezentację (wejdź). Znajdziemy tam kilkadziesiąt dodatkowych aplikacji wraz ze szczegółowym opisem oferowanych przez nich funkcji:

Instagram dostępny jest na telefonach z systemem zarówno iOS, jak i Android. Zanim zaczniemy używać tego narzędzia do promocji salonu, dobrze pobrać i zainstalować aplikację, pobawić się funkcjami i odkryć w sobie prawdziwego artystę;)

1 2 3 4 5Następna strona

Dodaj komentarz

  • (will not be published)