Jakie kanały social media wykorzystać do promocji salonu urody?

Czerwiec 10, 2015

Wideo przyswajamy szybciej niż obrazki

YouTube

YouTube to najpopularniejszy na świecie serwis z filmami wideo. To też druga co do wielkości wyszukiwarka w Polsce (zaraz po Google) i najpopularniejsza witryna w kategorii „kultura i rozrywka” – korzysta z niej ponad 16,7 mln Polaków, co stanowi 77% wszystkich internautów w naszym kraju.****

Jak można wykorzystać YouTube do promocji salonu kosmetycznego?
Oczywiście tworząc kanał naszego salonu i wrzucając na niego ciekawe wideo przybliżające salon oraz oferowane usługi.

Krótkie filmy wideo są bardzo łatwo przyswajalnym materiałem, a salon kosmetyczny może wykorzystać ten nośnik do ciekawej komunikacji.

Jaką treść możemy przekazać w filmie:

  • wirtualne oprowadzenie klientki po naszym salonie,
  • przykłady zabiegów dostępnych w salonie,
  • wywiady z osobami pracującymi w salonie,
  • krótkie wywiady z klientami,
  • inne treści przybliżające zainteresowanym salon i usługi.

Kanał firmowy tworzymy na tej stronie: https://www.youtube.com/channel_switcher

Musimy pamiętać o dodaniu ikony (800 × 800 px), zdjęcia w tle (2560 × 1440 px) i o opisie (informacja o salonie, dostępnych usługach, adres).

Oczywiście warto się pokusić o przygotowanie profesjonalnego filmu, który zaprezentuje nasz salon i usługi. Ale do nagrywania krótkich relacji lub wypowiedzi klientów nie jest nam potrzebna profesjonalna kamera. Wystarczy użyć aparatu fotograficznego lub dobrego smartfona. Po nagraniu filmu umieszczamy go na naszym kanale w YouTube. Następnie nadajemy mu tytuł, opis, tagi, możemy też skorzystać z edytora wideo i dodać muzykę (YouTube daje możliwość użycia darmowych piosenek ze swojej biblioteki).

09

 

Aby sprawdzić, jakie kwestie są ważne przy zakładaniu i prowadzeniu kanału na YouTube, warto przejść do sekcji „Pomoc”, przeczytać informacje o metadanych, miniaturach, adnotacjach czy opcjach analizy.

Więcej informacji znajdziemy tutaj.

Czy filmy, które dodaliśmy na YouTube się podobają, czy nie są za długie, za krótkie, czy widzowie odtwarzają je na komputerach czy może na smartfonach? Te i wiele innych dodatkowych informacji, które pomagają nam zoptymalizować nagrywane materiały, znajdziemy w zakładce „Analizy” w naszym panelu.

10

 

Jeżeli nie wiemy, jakie kanały z dziedziny „moda i uroda” obserwować, to warto skorzystać z comiesięcznego zestawienia „YouTube Trends”, przygotowywanego przez Sotrender. Raport pokazuje nam np. najpopularniejsze kanały w kategorii „kosmetyki”

Raport może się nam przydać także wtedy, gdy chcemy współpracować z vlogerami z kategorii „moda i uroda” – tutaj otrzymujemy dostęp do minimum 15 popularnych kanałów młodych kobiet, które nagrywają filmiki o makijażu, kosmetykach, pielęgnacji ciała.

1 2 3 4 5Następna strona

Dodaj komentarz

  • (will not be published)