Jakie kanały social media wykorzystać do promocji salonu urody?

Czerwiec 10, 2015
3. social media

Wpływowi internauci

 Współpraca z blogerami, influencerami

Bardzo wiele osób tworzy blogi. Według marcowego Megapanelu w Polsce jest ponad 2,6 mln blogów korzystających z WordPress.com*****, a dodatkowo kilkaset tysięcy osób prowadzi swoje blogi na platformie Blogspot.com (od Google). Najczęściej są to blogi o tematyce związanej z modą, urodą i kulinariami.

Czy warto rozważyć współpracę z blogerkami specjalizującymi się w dziedzinie „moda i uroda”? Spójrzmy na wynik badań, w których internauci oceniają, komu ufają najbardziej:

011

źródło: http://ircenter.com/social-media-2014-polska/

W jaki sposób można podjąć współpracę z taką blogerką?

  1. Na początku wyszukujemy za pomocą np. raportu „YouTube Trends” czy wyszukiwarki Google osobę, która może być zainteresowana skorzystaniem z usług i opisaniem ich na blogu.
  2. Następnie wysyłamy do niej e-mail z zapytaniem. Poprośmy ją o statystyki Google Analytics – zobaczmy, ile osób średnio wchodzi do niej na bloga, jak angażują się fani w serwisach społecznościach. Im więcej zaangażowania generują wpisy, tym większe prawdopodobieństwo, że wiele czytelniczek blogerki dowie się o akcji.
  3. Na końcu ustalamy wspólne działania, terminy i koszt.

Nie zdziwmy się, jeżeli blogerka poprosi o zapłatę – coraz częściej blog to podstawowe lub jedyne źródło zarobku takiej osoby, ona wkłada w to całe serce i umiejętności, generuje duże zaangażowanie, więc oczekuje za swoją pracę wynagrodzenia. Pomyślmy, czy my chcielibyśmy zapłaty za oferowane przez nas w salonie usługi. Oczywiście, że tak!

Jakie są możliwe opcje współpracy z blogerkami:

  • zaproszenie do salonu, zaoferowanie usług i prośba o recenzję,
  • relacja foto i wideo z zabiegów w salonie,
  • konkurs dla czytelniczek z nagrodą – zabiegiem kosmetycznym,
  • inne ciekawe akcje, których schemat działania można wymyślić razem z blogerką.

Jeżeli nasza blogerka umie angażować swoją społeczność i jest prawdziwym influencerem, dzięki współpracy z nią możemy się spodziewać zwiększenia liczby osób korzystających z naszych usług.

Podsumowanie

Jak widać powyżej, istnieje przynajmniej kilka dodatkowych serwisów, którymi powinniśmy się zainteresować przy promocji naszego salonu.

Przed podjęciem ostatecznej decyzji o tym, czy tworzyć konto w wybranym portalu czy też nie, warto sprawdzić, jak wiele rozmów na temat kosmetyków jest przeprowadzanych w danym serwisie, czy ludzie korzystają w nim z hashtagów związanych z beauty, czy piszą na ten temat. Później pozostaje nam tylko wypełnić dokładnie opis firmy, dodać odpowiednie grafiki, tworzyć ciekawe, angażujące treści i zachęcać do wizyty w salonie.

 

Źródła:

*M. Scissons, A Winning Strategy for Instagram Marketing, SlideShare, LinkedIn [online], 3 grudnia 2014 [dostęp: 6 czerwca 2015], dostęp elektroniczny: http://www.slideshare.net/MichaelScissons1/a-winning-strategy-for-instagram-marketing.

**T. Wojtas, Twitter, Instagram, Pinterest i Ask.fm już nie zyskują polskich użytkowników (analiza), WirtualneMedia.pl [online], 30 stycznia 2015 [dostęp: 6 czerwca 2015], dostęp elektroniczny: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/twitter-instagram-pinterest-i-ask-fm-juz-nie-zyskuja-polskich-uzytkownikow-analiza.

***http://media2.pl/badania/120533-Megapanel-styczen-2015-kategorie-tematyczne/16.html

****http://media2.pl/badania/122443-Megapanel-marzec-2015-kategorie-tematyczne/10.html

*****http://media2.pl/badania/122443-Megapanel-marzec-2015-kategorie-tematyczne/16.html.

 

Podobała Ci się lekcja Akademii Versum?
Podziel się!

1 2 3 4 5

Dodaj komentarz

  • (will not be published)