Skuteczne kampanie na Facebooku w branży beauty

Listopad 26, 2019
Skuteczne kampanie na Facebooku w branży beauty

 

Facebook Ads jest jedną z największych platform reklamowych na świecie. Korzystając z jej możliwości, tysiące marketerów i przedsiębiorców skutecznie promują produkty i usługi.

Dzięki temu artykułowi poznasz tajniki tworzenia kampanii reklamowej w Facebook Ads. Dowiesz się, jak skutecznie promować swoją markę. Przeczytasz, jak dotrzeć do swojej grupy docelowej i jakie formaty reklam masz do wyboru. Poznasz także narzędzia, które ułatwią Ci pracę.

Jak zacząć?

Na pewno nie raz udało Ci się zobaczyć, że po publikacji posta na fanpage’u pojawia się niebieski przycisk z napisem „Promuj post”. Przycisk ten umożliwia szybkie włączenie reklamy tego posta na Facebooku. Ja jednak polecam Ci tworzenie akcji promocyjnej przez konto reklamowe. W tym miejscu będziesz mieć okazję poznać większy wachlarz możliwości reklamowych Facebook Ads oraz dopasować je do potrzeb swojego biznesu. Informacje, jak założyć konto reklamowe, znajdziesz tutaj.

Dzięki kontu reklamowemu możesz na bieżąco w jednym miejscu monitorować swoje wydatki oraz efektywność prowadzonych kampanii. Podczas tworzenia nowych akcji łatwiej skonfigurujesz cele reklamowe, zweryfikujesz umiejscowienie reklam, dostępne formaty, wybierzesz grupę docelową czy też po prostu stworzysz reklamę.

Struktura konta

Struktura konta reklamowego na Facebooku składa się z trzech etapów: kampanii, zestawu reklam i pojedynczych reklam.

Na poziomie kampanii wybierasz cel reklamowy. Każda kampania składa się z minimum jednego zestawu reklam oraz jednej reklamy.

Zestaw reklam to miejsce, gdzie określisz swoją grupę docelową i umiejscowienie reklam. Zdecydujesz, komu i gdzie będzie się wyświetlać Twoja kampania reklamowa oraz jaka jest wielkość budżetu. Po prawej stronie interfejsu znajdziesz szacunkowe statystyki, czyli maksymalną wielkość grupy, do której dotrze Twoja reklama.

By dodać treść przekazu reklamowego i grafikę, musisz przejść na poziom reklamy. Po prawej stronie będzie się znajdował podgląd kreacji. Dzięki temu zobaczysz, jak będzie ona wyglądała w danym umiejscowieniu.

Cele reklamy

Zanim uruchomisz kampanię, bardzo ważne jest przemyślenie, jaki będzie jej cel i co chcesz dzięki niej osiągnąć. Facebook sklasyfikował trzy kategorie, które pozwolą Ci osiągnąć zamierzone cele.

Cele reklamy na Facebooku

Źródło: Zdjęcia z interfejsu Facebook Ads. Lista celów.

 

Opcje dostępne w kategorii „Świadomość” mają za zadanie zwiększyć rozpoznawalność Twojej marki lub produktów. Ta sekcja dzieli się na:
rozpoznawalność marki (jeżeli wybierzesz tę opcję, celem biznesowym kampanii będzie zwiększenie popularności marki);
zasięg (w tym wypadku reklama będzie się wyświetlać jak największej liczbie osób w wybranej grupie docelowej).

Działania zachęcają do podjęcia konkretnych akcji, np. skontaktowania się z firmą. W tej kategorii można wyróżnić następujące opcje:

  • ruch – kierujesz reklamę do osób, które chętnie odwiedzą Twoją stronę internetową,
  • instalacja aplikacji – zachęcasz do przejścia i pobrania aplikacji ze sklepu,
  • wyświetlenia filmu – promujesz filmy i docierasz do użytkowników, którzy chętnie je obejrzą,
  • pozyskiwanie kontaktów – zbierasz kontakty i budujesz swoją bazę przez specjalny typ reklamy z formularzem,
  • aktywność dotycząca posta – docierasz do osób skłonnych do interakcji z postem przez polubienia, komentarze i udostępnienia,
  • polubienia strony – promujesz swój fanpage i zachęcasz do jego polubienia,
  • reakcje na zaproszenie na wydarzenia – zwiększasz liczbę reakcji związanych z utworzonym wydarzeniem,
  • wiadomości – zachęcasz do kontaktu ze swoją firmą przez Messengera.

Konwersje zachęcają do kupienia produktu lub skorzystania z oferty Twojej firmy. Ta kategoria dzieli się na:

  • konwersje – taka kampania ma za zadanie zachęcić odbiorców do podjęcia konkretnych działań w witrynie, np. wysłania formularza kontaktowego;
  • sprzedaż z katalogu – cel rekomendowany osobom, które prowadzą sklep internetowy. W reklamie istnieje możliwość pokazania katalogu produktów;
  • ruch w firmie – dobry cel dla lokalnych biznesów. Pozwoli zwiększyć świadomość odbiorców, że konkretną usługę można znaleźć w bliskiej okolicy.

Wraz z rozwojem firmy cele kampanii mogą się zmieniać. Jeżeli otwierasz salon w nowej lokalizacji, na początku warto się skoncentrować na budowaniu rozpoznawalności. Wykorzystaj formaty reklam z kategorii „świadomość” oraz „ruch w firmie”, które pomogą Ci poinformować lokalnych mieszkańców o Twoim biznesie. Zaprezentuj w reklamie swoje usługi (np. w formacie reklamowym karuzeli). Zachęć do skorzystania z oferty. Buduj wizerunek pracowników jako świetnych ekspertów w swojej dziedzinie. Twoją rozpoznawalność mogą zwiększyć również promocje filmików, w których prezentujesz wnętrze salonu czy zapraszasz do skorzystania z oferty.

Kategoria „ruch” posłuży do ściągnięcia potencjalnych użytkowników na stronę. Wybierając ten cel, możesz zachęcić użytkowników do wizyty w salonie przez odpowiednią ofertę promocyjną. Wykorzystaj go również, kiedy chcesz poinformować o wprowadzeniu nowych usług.

Z celu „konwersje” skorzystaj, jeżeli już od jakiegoś czasu prowadzisz kampanie na Facebooku. Zarówno Ty, jak i system musicie lepiej poznać osoby zainteresowane Twoimi usługami. Rozliczysz się za konkretną akcję wykonaną przez użytkownika, np. wizytę na stronie z cennikiem czy w zakładce Kontakt.

Umiejscowienie reklam

Drugi etap tworzenia kampanii reklamowej w interfejsie Facebook Ads to zestaw reklam. W tym miejscu określisz komu powinna się wyświetlać reklama i do kogo chcesz trafić ze swoją ofertą.

Na tym etapie będziesz mieć możliwość wyboru miejsca, w którym wyświetlą się Twoje reklamy. Pamiętaj, że platforma reklamowa obejmuje również ich emisje na Instagramie, w Messengerze oraz Audience Network (wyświetlanie reklamy w witrynach zewnętrznych, aplikacjach oraz odtwarzaczach filmów). Nie trzeba posiadać konta na Instagramie, żeby wybrać go jako umiejscowienie. Wystarczy, że masz fanpage na Facebooku.

Dostępność umiejscowień reklam jest powiązana z wcześniej wybranym przez Ciebie celem kampanii. Niektóre cele obejmują tylko ściśle określone typy reklam wyświetlające się w konkretnych miejscach.

Umiejscowienia reklam na Facebooku

Źródło: Zdjęcia z interfejsu Facebook Ads. Możliwe umiejscowienia reklamy w Facebook Ads.

 

Istnieje również możliwość wyboru odpowiedniego urządzenia, na którym powinna się wyświetlać reklama. Dostępnymi opcjami są komputer oraz urządzenia mobilne. Facebook daje Ci szansę dotarcia do użytkowników, którzy używają konkretnej wersji systemu operacyjnego oraz modelu telefonu.

Urządzenia, na których powinna wyświetlać się reklama

Źródło: Zdjęcia z interfejsu Facebook Ads. Opcje wyboru systemu operacyjnego w Facebook Ads.

 

Tworząc grupy reklam, warto oddzielić urządzenia mobilne od komputerów. Dzięki temu możesz skuteczniej mierzyć efektywność prowadzonych działań i sprawdzać, które z urządzeń będzie lepiej konwertować.

1 2 3 4Następna strona