Skuteczne kampanie na Facebooku w branży beauty

Listopad 26, 2019

Wybór grupy docelowej

Najważniejszym etapem tworzenia kampanii jest odpowiednie dobranie grup docelowych. Wejdź w buty swoich klientów. Zastanów się, w jakim są wieku, co lubią robić na co dzień i czym się interesują. Im lepiej poznasz ich potrzeby i motywacje, tym skuteczniejsze będą Twoje reklamy. Pamiętaj, że grupy docelowe różnią się w zależności od rodzaju oferowanych usług. Jeśli prowadzisz salon barberski, Twoja oferta skierowana jest do mężczyzn. Natomiast oferując upięcia ślubne, skierujesz ją do kobiet.

Wybór grupy docelowej

Lokalizacja
Jeżeli prowadzisz biznes lokalny i Twoi klienci mieszkają na określonym terenie, bardzo łatwo do nich dotrzesz dzięki pomocy panelu reklamowego Facebooka. Wykorzystując opcję lokalizacji, skierujesz reklamy do osób z danego regionu, miasta, a nawet mieszkających na terenie z określonym kodem pocztowym. W łatwy sposób dotrzesz do osób, które znajdują się w najbliższej okolicy Twojego salonu czy pracują w pobliskiej korporacji.

Wiek i płeć
Ustawienie grupy docelowej ze względu na wiek czy płeć jest bardzo proste. Sam typ zabiegu, który oferujesz w swoim salonie, determinuje, do kogo należy kierować reklamę. Jeżeli w Twojej ofercie znajdują się zabiegi przeciwzmarszczkowe, to reklama może się wyświetlać kobietom w wieku 50+. W panelu nie ma przedziałów wiekowych, jak ma to miejsce w Google Ads, jednak nie możesz kierować reklam do osób poniżej 13. roku życia.

Język
Istnieje możliwość dotarcia do osób posługujących się określonym językiem. Pamiętaj, że Facebook pobiera te dane na podstawie języka interfejsu, który wybrali użytkownicy.

Szczegółowe targetowanie
Dzięki szczegółowemu targetowaniu możesz dodać lub wykluczyć ze swojej grupy docelowej osoby na podstawie danych demograficznych, zachowań i zainteresowań (np. „manicure”, „maseczka kosmetyczna”, „kosmetyki”, „salony piękności”, „spa”, „uroda”). Wpisz w okno pola tekstowego pożądaną frazę, dzięki czemu wyświetlą Ci się podpowiedzi.

Szczegółowe targetowanie

Źródło: Zdjęcie z interfejsu Facebook Ads. Opcje szczegółowego targetowania

 

Połączenia
Połączenia to opcja, dzięki której możesz uwzględnić lub wykluczyć osoby znajdujące się wśród fanów Twojego fanpage’a, aplikacji lub wydarzenia, a także dotrzeć do ich znajomych.
Dzięki tej funkcji do obecnych klientów możesz skierować przekaz reklamowy prezentujący pozostałe usługi Twojego salonu. W przypadku gdy chcesz pozyskać nowych klientów, nie zapomnij o wykluczeniu obecnych.

Grupa niestandardowych odbiorców
Możesz wykorzystać zdobyte wcześniej informacje o swoich klientach (np. numer telefonu, adres e-mail) lub dotrzeć do osób, które odwiedziły konkretną podstronę. Taką listę utworzysz dzięki informacjom z piksela Facebooka (o tym niżej) lub zebranym przez Ciebie danym kontaktowym klientów. Jeżeli dysponujesz listą adresów e-mail lub numerów telefonów, możesz przesłać ją do Facebooka, tworząc grupę niestandardowych odbiorców. System dopasuje dane do odpowiedniego konta, a tym samym zidentyfikuje Twoich klientów, co pozwoli Ci dotrzeć do nich z kampanią reklamową.

Na podstawie wgranej listy utworzysz grupę podobnych odbiorców. To nowe osoby, które według Facebooka mają zbliżone zainteresowania i zachowują się podobnie do osób z listy.

Po prawej stronie panelu znajdziesz informacje, jak duża jest wskazana przez Ciebie grupa docelowa. Pamiętaj, że możesz łączyć ze sobą wyżej wskazane grupy. Jednak ważne jest, aby nie używać zbyt wielu opcji naraz. Im więcej opcji wybierzesz, tym bardziej zawęzisz grupę docelową, do której będą kierowane reklamy, a w takim przypadku Twoja kampania może się okazać droższa i mniej skuteczna. Testuj różne kierowania w odrębnych grupach reklam.

Charakterystyka grupy odbiorców

Źródło: Zdjęcia z interfejsu Facebook Ads. Zdjęcie charakterystyki grupy odbiorców i szacowany potencjalny zasięg

1 2 3 4Następna strona