Skuteczne kampanie na Facebooku w branży beauty

Listopad 26, 2019

Piksel Facebooka

Piksel Facebooka

Jeżeli chcesz mierzyć zachowania użytkowników Twojej strony internetowej oraz celniej do nich docierać, niezbędne jest wpięcie w witrynę specjalnego kodu – piksela Facebooka.

Umożliwi to utworzenie kampanii remarketingowej, czyli skierowanie reklam do osób, które już wcześniej wyraziły zainteresowanie Twoją ofertą i odwiedziły stronę internetową. Z tym narzędziem łatwiej przeanalizujesz wyniki kampanii prowadzonych w panelu reklamowym.

Aby pobrać i skonfigurować kod, wejdź tutaj. Na tej stronie znajdziesz informację, jak samodzielnie dodać go do witryny opartej na różnych technologiach, m.in. WordPressie, Wix, WooCommerce, PrestaShop, Magento, Shopify.

Tworzenie reklam

Po wyborze celu reklamowego, umiejscowienia reklam oraz grupy docelowej czas przejść do tworzenia reklam. Na tym etapie dodasz treść reklamy oraz kreację graficzną.

1. Pierwszym etapem jest wybór fanpage’a, który jest powiązany z kontem reklamowym. To jego nazwa będzie się wyświetlać przy reklamie.
2. Wybierz format reklamy – karuzelę, pojedynczy obraz lub film, kolekcję lub pokaz slajdów.
3. Prześlij materiał reklamowy, obraz lub film, który wykorzystasz w reklamie.
4. Dodaj tekst, który ma zawierać reklama: nagłówek, podstawowy tekst oraz opcjonalnie (możesz go dodać w zależności od celu reklamy) także przycisk wezwania do akcji. Twórz angażujące treści. Zastanów się, w jaki sposób komunikuje się Twoja grupa docelowa i co jest dla niej istotne.
5. Dodaj adres swojej witryny (przy niektórych celach reklamowych ta opcja jest niedostępna). Nie zapomnij o dodaniu parametrów UTM. Jest to treść dopisywana do adresu URL, która później pozwoli zidentyfikować kampanię w Google Analytics i zmierzyć jej skuteczność.
6. Przed zatwierdzeniem reklamy po prawej stronie sprawdź, jak będzie się wyświetlała w poszczególnych formatach. Jeżeli wszystko jest w porządku, zatwierdź publikację kampanii.

Polecane narzędzia

Jeżeli chcesz, aby Twoje kampanie robiły się szybko, a jednocześnie skutecznie, to warto poznać kilka narzędzi, które Ci w tym pomogą.

1. Canva – dzięki temu narzędziu stworzysz samodzielnie profesjonalne kreacje reklamowe. Znajdziesz w nim gotowe szablony i wymiary potrzebne do stworzenia banerów.
2. Google URL builder – jeżeli chcesz mierzyć efekty swoich kampanii w Google Analytics, pamiętaj, że do adresu WWW musisz dodać parametry UTM. Google URL Builder w łatwy i szybki sposób pozwoli Ci dodać odpowiednie parametry. Dzięki temu otrzymasz dokładne wyniki i zbadasz jakość swoich reklam.
3. FreshAds – aby zaoszczędzić czas i zautomatyzować swoje kampanie na Facebooku, użyj aplikacji mobilnej. Poprzez dodawanie konkretnego słowa klucza do publikowanych postów Twoje kampanie będą się uruchamiać automatycznie. W optymalizacji kampanii wykorzystywana jest sztuczna inteligencja, która pozwala skutecznie docierać do klientów i uzyskiwać jak najlepsze wyniki.
4. Menedżer reklam na Facebooku – lubisz mieć kontrolę nad kampaniami w każdym miejscu? Dzięki aplikacji Facebooka masz możliwość monitorowania działań na bieżąco, zarządzania kontem i tworzenia reklam na urządzeniu mobilnym.
5. FastTony – jeżeli już znasz podstawy reklamy na Facebooku i szukasz zaawansowanych opcji kierowania, wypróbuj to narzędzie. FastTony wykorzystasz w wielu typach kampanii. Ta aplikacja umożliwia tworzenie kampanii reklamowych oraz niestandardowych reklam.

 

Udało Ci się poznać możliwości platformy reklamowej Facebook Ads. Wiesz już, jak wybrać cel reklamowy i gdzie będą wyświetlać się reklamy. Mam nadzieję, że odpowiednie dobranie grupy docelowej oraz stworzenie kreacji reklamowej staną się dla Ciebie dużo prostsze. Teraz najwyższa pora, aby wypróbować swoje siły. Twórz skuteczne kampanie reklamowe, promuj swój biznes i uzyskuj jak najlepsze efekty.

 

 

1 2 3 4