Lekcje, szkolenia i kursy

Public relations w branży beauty, czyli jak budować relacje z otoczeniem

PR w branży beauty

  Czy wiesz, że wszystko, co się dzieje wokół Twojego salonu, wpływa na to, w jaki sposób zapisuje się on w głowie potencjalnego klienta? Wizerunek każdej firmy kształtują zarówno jej strona internetowa, blog, profile w mediach społecznościowych, jak i wygląd salonu, ulotki, wizytówki oraz jakość obsługi klienta. Jak to wszystko zgrać? W jaki sposób budować… Czytaj dalej »

5 kroków, które poprawią efektywność sprzedażową recepcji

5 kroków, które poprawią efektywność recepcji

  Kiedy myślisz o obowiązkach recepcjonistki w salonie beauty, mogą Ci przychodzić na myśl miłe przywitanie klientów, dokładność w pilnowaniu zapisów na wizyty, obowiązkowość w utrzymaniu ładu na stanowisku pracy. Po namyśle dodasz jeszcze miły głos, uśmiech i ogólne wrażenie sympatyczności. O ile jesteś w stanie dokładnie nauczyć pracowników tego, jak składa się zamówienia, włącza… Czytaj dalej »

Strona internetowa salonu i gabinetu krok po kroku – cz. I

  Chcesz stworzyć stronę internetową swojego gabinetu, ale nie wiesz, od czego zacząć? Na dźwięk słów „domena” i „serwer” robi Ci się słabo? Myślisz o tym, żeby zlecić prace informatykowi, ale nie wiesz, jak wybrać odpowiednią osobę? Zastanawiasz się, ile to wszystko będzie kosztowało? Zapoznaj się z moim przewodnikiem, który zawiera wszystkie podstawowe zagadnienia związane… Czytaj dalej »

Strona internetowa salonu i gabinetu krok po kroku – cz. II

  W pierwszej części lekcji omówiłam planowanie strony internetowej oraz zakup domeny i serwera (z poprzednią lekcją możesz się zapoznać tutaj). Dziś zajmę się praktycznymi aspektami związanymi z przygotowaniem strony. Przeanalizuję różne sposoby tworzenia witryny internetowej (samodzielnie, przy pomocy kreatora, zlecenie zewnętrznej firmie) i przyjrzę się ich kosztom. Po lekturze tej części artykułu będziesz mieć… Czytaj dalej »

Kolor Twojego klienta, czyli jak znajomość najnowszych badań nad mózgiem pomoże Ci sprzedawać

  Chciałabym podzielić się z Tobą wiedzą o neuronauce. Będziemy rozważać temat ludzkiego mózgu i tego, co wiedza o nim może dać każdemu z nas. Zobaczysz, jak świadomość tej wiedzy może wpłynąć na pracę Twojego salonu i spowodować, że zaczniesz sprzedawać więcej, a klienci będą wracać do Ciebie częściej i z jeszcze większą chęcią. Moja… Czytaj dalej »

E-mail marketing w branży hair & beauty. Od czego zacząć?

  Wymiana wiadomości e-mail jest najbardziej rozpowszechnioną formą komunikacji w sieci. Obecnie prawie wszyscy polscy internauci – aż 97% – korzystają z poczty elektronicznej (IAB Polska, „Raport strategiczny Internet 2014”). Zasięg działań w tym kanale promocji okazuje się więc niezwykle szeroki. Dodatkowo, bez względu na branżę, e-mail marketing daje dużo większą szansę na dotarcie do… Czytaj dalej »

10 sposobów na przyciągnięcie klientów, czyli jak przygotować się do otwarcia salonu

  Na wstępie, nieco przewrotnie, kilka słów o tym, na jaki temat nie będzie porad w tym artykule. Kwestie wyboru świadczonych usług, doboru wyposażenia czy zatrudnienia personelu dokładnie rozważa każdy, kto zamierza prowadzić salon kosmetyczny. Do tego dochodzą sprawy formalno-prawne, księgowe czy nawet szukanie zewnętrznych źródeł finansowania biznesu. Najczęściej każdy z tych wątków jest dobrze… Czytaj dalej »

Prowadzisz salon urody? Poznaj swoją konkurencję i się wyróżnij!

  W tym odcinku Akademii Versum patrzymy na element otoczenia zewnętrznego, który ma ogromny wpływ na prowadzenie biznesu. To konkurencja. Jak mówi (pół żartem, pół serio) jedna z zasad walk wojennych, wroga trzeba znać, żeby móc go pokonać. Znając konkurencję, możesz odpowiednio sprofilować wizerunek swojego salonu oraz tak dobrać narzędzia marketingowe, aby wyróżnić się z… Czytaj dalej »

Jak sprzedawać kosmetyki, czyli merchandising w branży beauty

  Czy wiesz, o ile wzrośnie sprzedaż kosmetyków w Twoim salonie, jeśli je odpowiednio wyeksponujesz? Prawidłowa ekspozycja produktów w salonie fryzjerskim czy kosmetycznym może zwiększyć ich sprzedaż nawet o 30%. Co ważniejsze, nie jest to trudne, a dobre wyniki można osiągnąć w zasadzie bez żadnych nakładów finansowych. Wystarczy odrobina zmysłu organizatorskiego oraz znajomość najważniejszych zasad… Czytaj dalej »

Jak skutecznie reklamować salon w prasie

Czym jest reklama prasowa? Reklama prasowa to nic innego, jak płatna informacja o naszej działalności zawarta w prasie. Dziś poprzez reklamę prasową rozumiemy nie tylko tę tradycyjną, w formie papierowej, ale również internetową, multimedialną, publikowaną w e-gazetach i e-wydaniach. Ta ostatnia jest obecnie wzbogacana o filmy, zdjęcia, ankiety, quizy aktywizujące i angażujące odbiorcę. Ale i… Czytaj dalej »