Jak stworzyć zwycięską strategię dla salonu?

Kwiecień 23, 2014

6P – FIZYCZNA MOŻLIWOŚĆ PRÓBY/FIZYCZNY DOWÓD –usługa ma formę nienamacalną, a jedyna forma sprawdzenia to jej doświadczenie. Potencjalni klienci mogą postrzegać serwis jako duże ryzyko. Aby w jakimś stopniu zredukować to negatywne uczucie, a podnieść szanse na sukces, należy zaoferować klientom możliwość doświadczenia serwisu bez ponoszenia kosztów.

  1. Dostępne w salonie i na stronie internetowej księgi gości, w których klienci wpisują swoje odczucia bezpośrednio po zabiegu, są ciekawym rozwiązaniem, podobnie jak nagrywanie filmów z referencjami klientów albo gwarancja jakości (np. widoczna zmiana w ciągu 3–4 tygodni lub zwrot pieniędzy). Sprawdza się również polityka bezpłatnej próby: są to pierwszy darmowy zabieg, próbki, katalogi, torebki z gadżetami.

7P – PROMOCJA –reklama, promocje sprzedażowe, prywatna sprzedaż, która odnosi się do różnych metod promocji firmy lub marki.

  1. Promocja to nie tylko oferty specjalne. To również marketing e-mailowy, wysyłanie do klientów newsletterów, SMS-ów, zamieszczenie na stronie internetowej działu aktualności i rozpowszechnienie go np. na Facebooku. Opisywanie w tym dziale nowości kosmetycznych budzi zainteresowanie klientów.
  2. Ten punkt obejmuje także współpracę z innymi biznesami w okolicy, wspomniany wcześniej B2B (Business to Business) albo warsztaty dla klientów na temat produktów, wprowadzenie bonifikaty pt. „poleca się znajomego” specjalna 20-procentowa zniżka na następny zabieg, promowanie swojej firmy w lokalnej prasie czy telewizji.

cel dzialania

 

Zastanów się, co chcesz osiągnąć

Budując zwycięską strategię, powinniśmy przemyśleć:

Co chcemy osiągnąć? Czy planujemy np. zdobyć 1000 nowych klientów w ciągu 1 roku lub stworzyć dobrze prosperujący salon kosmetyczny przynoszący roczny dochód 300 tysięcy złotych? Czy dochód ten pozyskamy od dotychczasowych klientów kupujących więcej produktów czy od nowych klientów? W związku z tym przeanalizujmy powyższe punkty bardzo dokładnie (sprawdzając, które zadania powinniśmy wykonać, ale jeszcze nic w tym kierunku nie zrobiliśmy) i wprowadźmy zmiany.

Jak chcemy to zrobić? Przy pomocy jakiej marki zamierzamy osiągnąć sukces? Jak wyglądają w naszym salonie procesy przyjmowania nowego klienta, pracy z nim i dalszej opieki po opuszczeniu salonu? Wybierając strategię zwycięską, powinniśmy zwrócić uwagę na innowacje, których konkurencja nie proponuje – zarówno w zakresie produktów i zabiegów, cen, reklamy, miejsca (salonu piękności), procesu, ludzi czy fizycznej możliwości próby, jak i samego celu.

1 2 3