Strona internetowa salonu i gabinetu krok po kroku – cz. I

Czerwiec 28, 2017

3. Treści

Kolejnym ważnym (o ile nie najważniejszym) elementem Twojej strony internetowej są treści. Mam tu na myśli zarówno teksty, jak i zdjęcia oraz grafiki.

Teksty

Teksty na stronę internetową muszą spełniać jednocześnie kilka funkcji (trochę jak makijaż ślubny):

  • przyjemnie się czytać,
  • wywoływać określone wrażenie – np. „fajna babka”, „profesjonalistka”, „ekspert”,
  • zawierać specjalistyczne słownictwo (ale jednocześnie powinny być łatwe w odbiorze dla laika),
  • sprzedawać usługi,
  • kreować marzenia,
  • przekazywać informacje,
  • wspomagać dobre pozycjonowanie strony (do tego tematu wrócimy w II części lekcji).

Założę się, że nigdy nie patrzyłaś na zwykły tekst – ot, kilka prostych zdań – właśnie w ten sposób. Strona internetowa Twojego gabinetu ma pozyskiwać dla Ciebie klientki. Aby osiągnąć ten efekt, musisz zadbać o solidne przygotowanie tekstów. Możesz stworzyć je samodzielnie lub zlecić ich przygotowanie profesjonaliście.

Ile kosztują usługi copywritera?

Copywriter to osoba, która zawodowo zajmuje się tworzeniem tekstów reklamowych. Najlepiej korzystać z usług firm, które specjalizują się w pisaniu tekstów dla branży kosmetycznej. Ile kosztuje przygotowanie profesjonalnych opisów zabiegów i innych tekstów na stronę internetową gabinetu? Wszystko zależy od liczby podstron i od długości tekstów na poszczególnych podstronach. Łączny koszt może się wiązać z wydatkiem od kilkuset do nawet 2500 zł (w wypadku mocno rozbudowanych stron z dużą liczbą zabiegów).

Zdjęcia

Bardzo istotne są również zdjęcia. Idealnie jest, jeśli na swojej stronie możesz się pochwalić zdjęciami z własnego gabinetu. Muszą to być jednak zdjęcia dobrej jakości, wykonane przez profesjonalnego fotografa lub osobę, która ma pewne doświadczenie i zadba o odpowiednie oświetlenie, a także obrobi zdjęcia. Alternatywą są banki zdjęć, w których za kilkanaście-kilkadziesiąt złotych możesz wykupić fotografie. Korzystając z banku zdjęć, warto sprawdzić, czy konkurencyjny salon nie wykorzystał podobnych fotografii. Nie wstawiaj na stronę zdjęć, do których nie masz praw (np. znalezionych w Google). Autor może się do Ciebie zwrócić z żądaniem zapłaty i odszkodowania za ich bezprawne wykorzystanie.

Grafiki

Tworząc stronę internetową, należy również przemyśleć najbliższe działania promocyjne i uwzględnić miejsce na grafiki i banery reklamowe. Warto informować klientów o aktualnych ofertach i ciekawych wydarzeniach – nie tylko w formie newsów tekstowych ze zdjęciem. Atrakcyjny baner na stronie głównej skieruje Twoje klientki w odpowiednie miejsce i znacznie zwiększy zainteresowanie daną promocją.

Wypisz pomysły na najbliższe kampanie i zaplanuj wstępnie, jakie reklamy umieścisz na swojej stronie. Będziesz potrzebować dużego banera na stronie głównej ze zmieniającymi się 2–5 grafikami? A może umieścisz reklamy z boku, na wszystkich podstronach?

Tworzenie grafik zwykle przypada na dalsze etapy pracy nad stroną. Wynika to z faktu, że wymiary i kolorystykę tych elementów trzeba dostosować do ostatecznego wyglądu strony. Warto jednak zawczasu się zastanowić, co chcesz umieścić na grafikach, i zaplanować tę pozycję w swoim budżecie.

Jeśli zlecisz wykonanie grafik specjaliście, musisz się liczyć z kosztem od kilkudziesięciu do nawet 100–300 złotych za jedną grafikę. Jeśli korzystasz z usługi projektowania strony wraz z grafiką, podstawowe grafiki powinnaś mieć w cenie – warto to wynegocjować.

4. Ważne funkcje i narzędzia

Sprawdź, co jeszcze warto uwzględnić w szkicu strony internetowej.

System rezerwacji online

Strona internetowa pozyskuje dla Ciebie klientki nawet wtedy, kiedy Ty jesteś poza gabinetem. Żeby robiła to naprawdę efektywnie, musisz ją wesprzeć systemem rezerwacji online oferowanym np. przez Versum. Możliwość zarezerwowania wizyty w dowolnej chwili to ogromne ułatwienie dla klientek, które po pierwsze nie muszą czekać na możliwość wykonania telefonu, a po drugie mogą zarezerwować termin zaledwie kilkoma kliknięciami. Ryzyko, że osoba zdecydowana skorzystać z Twoich usług się rozmyśli, jest zdecydowanie mniejsze niż wtedy, gdy komunikacja odbywa się wyłącznie drogą e-mailową lub telefoniczną.

Newsletter

Newsletter to świetne narzędzie, które pomaga sprzedawać zabiegi i budować relacje z klientkami. Własna baza e-mailowa pozwala ograniczyć nakłady na reklamę i przynajmniej częściowo uniezależnić się od pośredników w kontaktach z klientkami, czyli np. od Facebooka.

Statystyki

Dzięki statystykom dowiesz się, jak wiele osób wchodzi na Twoją stronę internetową. Wytypujesz miejsca, z których przychodzi do Ciebie najwięcej klientek, sprawdzisz skuteczność akcji promocyjnych, a także dowiesz się, które treści na stronie są najchętniej czytane. Statystyki oferują dziesiątki możliwości, które pomogą Ci zwiększyć skuteczność Twojej strony internetowej i pozyskać nowe klientki.

1 2 3Następna strona